HV har ju med de senaste säsongerna och den här jävla floppinsatsen tillsammans med de två föregående floppinsatserna blivit ett jävla skämt i svensk hockey. Andra lag och deras supportrar skrattar ju åt oss.
Och jag anser att den här mannen har störst del i HVs totala förfall: :ugeek:
Till nästa match ska vi träna på boxplay, powerplay, anfallsspel och försvarsspel. Utöver det så behövs ingående information vad man får och inte får göra med klubban samt inse att man inte hur många gånger som helst kan pissa på klubbmärket!
Örebro har samma stjärnlag som HV71 inledde säsongen med. Nu har vi knappt spelare så vi skulle kunna slå Malmö om vi ens klarar det.
En bra period dock offensivt i första. I andra så var det mest utvisningar IGEN.
Nä det verkar som det är spets vi saknar, Det spelar ingen roll hur hårt vi jobbar. Dessutom har vi inga målvakter som står på huvudet längre. Tycker man kan spela Kokman i fortsättning och se hur det går lika gärna så dåliga som målvakterna varit sista tiden så SKA han få chansen. Vem vet han kanske spelar skitbra och gör att vi är med hela matchen trots 1 mål framåt?
Som någon skrev förut så såg faktiskt anfallsspelet bättre ut förra säsongen. Nu med Fiala och Nilsson och alltid nån skada eller avstängning på spelare så hade vi faktiskt bättre lag förra året. Frågan är om vi ens klarar att ta oss till slutspel i år för vi har tappat allt i spelet.
Stackars Karlsson som ska behöva stå och förklara varför det ser ut som det gör.
Jag tror mig veta att alla individer i ett lag inte kan spela sin för säsongen sämsta hockey samtidigt, tre matcher i rad!
Visst, slumpen är en faktor även i hockey men kom igen.
Det är AJ som ska stå där. Det är en inställnigsfråga. En coachfråga.
Tycker Tedenby är den som glänser mest därute i HV71 tyvärr så verkar ingen annan hänga med o det är inte lätt att göra allt själv. Han tar sällan dumma utvisningar och ger allt hela tiden, Sen att han inte gör mål är som sagt in lätt när ingen kan lägga upp en bra passning eller vara placerad på ett bra ställe så han kan passa tillbaka. Hjälpa till i sarghörnen med mera. 1 mot 5 skulle nog inte ens Crosby göra mål.
För er som hörde på vad som sas i studion, jag tycker Wikegård sammanfattade allt rätt så perfekt just precis. Ett ihåligt lag, som påverkats av alla bortfall av spelare osv.
Ja förra matchen senast var det en idiotutvisning,nr16 trampar på lika mycket som tedenby och får inte ut mer men han är inte inköpt för att göra poäng som tedenby är,ofta slarviga pass,vinner aldrig en kamp vid sargen aldrig en tekning mm listan kan göras lång.Men jag håller med dig han jobbar i varje byte 100 och det ska han ha beröm för.men en stor besvikelse,
Hult och Davidsson är nöjda och känner sig tillfreds med truppen,att ta in ngn mer kan skapa oreda…så lät det innan…nu är jag inte sportchef eller tränare,men…jag ser bara oreda,felbeslut och uppgivenhet,ett lag helt i spillror…