Omgång 46: Västerås IK - HV71

[size=150]Västerås IK - HV71[/size]

Bortamatch mot Västerås är det som gäller på lördagen
för HV. Efter straffsegern mot Mora på fredagen så hoppas
vi på tre poäng mot Västerås.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Svårt att fokusera på hockey överhuvudtaget i dessa mörka tider. Det känns liksom oerhört obetydligt i det stora sammanhanget, dock kanske det är en bra verklighetsflykt för en stund men jag vet inte. Jag hoppas iaf att Västerås har vett att inte spela sina ryssar i dag även om de inte personligen bär någon skuld för situationen. Normalt sett håller jag alltid mest på HV men i dag håller jag på Ukraina.

Instämmer helt och hållet. Det berör inte riktigt längre med hockeyn när man samtidigt ser hur människors liv förstörs på grund av denna idioti.

Patrik Sjöblom JP
HV-tränaren inför mötet med Västerås: ”Bra grej att ha med sig”

Efter säsongens första seger mot Mora och en god natts sömn i just Mora väntar match för HV71 mot Västerås redan på lördagen.

HV-tränaren Tommy Samuelsson saknade sex spelare på grund av skador till matchen mot Mora men kunde trots detta mönstra ett vasst manskap och han fick också se sitt lag inleda piggt.
– Ja, jag tycker att vi började bra med tanke på hur det såg ut senast (i förlustmatchen mot Västervik). Det var mycket mer närvaro nu, säger Samuelsson.
– Annars såg väl den här matchen ut ungefär så som tidigare matcher mot Mora har gjort. Skillnaden var väl att vi hade mer puckinnehav nu

Det stora puckinnehavet och den stora dominansen i skott på mål var dock inget som gav utdelning på resultattavlan för HV. Efter två perioder ledde HV skotten med 26–9 men Mora ledde matchen med 2–1.
– De skapade ju inte mycket på egen hand utan det var ju på vårt puckinnehav och vårt slarv de fick sina chanser. Det var ju något byte där när vi missade ett uppspel och fick spela en och en halv minut i egen zon, säger Samuelsson, som inte var helt nöjd med den detaljen.
– Och sedan kom ju 3–1 som en kalldusch i början av tredje perioden.

Lukas Wernblom, som för övrigt spelade några matcher i HV förra säsongen, gjorde sitt andra för kvällen och i det läget var det inte så värst mycket som talade för HV71.
– Men den här gången orkade vi komma tillbaka och det var ju starkt.

3–3 efter full tid och förlängning och i straffläggningen var Taylor Matson den ende som hittade nätet.
– Vi sade det efteråt att det kan ju hända fler gånger att vi ligger under så som vi gjorde i dag så det här med att vara starka i tredje perioden är en bra grej att ha med sig, tycker Samuelsson.

HV låg kvar i Mora över natten och styr kosan mot Västerås på lördagen.
– Vi kommer inte att gå på is och ha någon matchvärmning på förmiddagen utan vi tar någon promenad, äter brunch och sedan åker vi så vi är i Västerås två timmar före match, berättar HV-tränaren.

men va skojar du? ska civila människor bli straffade menar du?
Ska inte Ryssar få gå till jobbet?

Edit: tydligen är inte alla tillstånd klara med de Ryska spelarna

samuelsson fortsätter med torp - Bertov, allsvenskan sämsta backpar, Varför spelar man inte Torp och Söderbergm, Torp var som bäst när de spelade ihop när Söderberg kan täcka upp när Torp letar tacklingar, nu har man 2 som letar tacklingar samtidigt och lämnar försvaret helt öppet

hål gunnar

Tavla nr 1…den ska du ha Gunnar, alla dagar i veckan.

Idag får HV storstryk är känslan

Jo, målvakterna ÄR ett problem i mina ögon…

Fullständigt oskymt skott långt utifrån

Nja… Det ser inte bra ut hittills. Fri sikt på det skottet.

Ja. Åtminstone om vi vill vinna.
Samtidigt ett sjukt bra skott.

Tycker du är lite hård. Han har tagit 4 av 5 idag!

Jonas Tvålen Gunnarsson. Känns intee bra med dessa målvakter inför slutspelet…

Haha klart dom är, den som säger annat är blind!! Jag hade ju för fan tagit de skottet!!

Jag lovar att vi inte klarar slutspelet med dessa målvakter.

Gunnarsson måste rädda det jävla skottet, herregud. 50000 meter ut och ett jävla dragskott.

Och där kom nummer 2. Byt ut honom direkt.

eller 4 av 6…

hål gunnar nr 2

Ska det rinna iväg eller ska S&S&T agera?

Parodi…givetvis är målvakterna problemen .släppa in 2 mål på 3 skott.