Omgång 46: Västerås IK - HV71

Detta är katastrof nu skiter jagbi denna jävla parodi till hockeylag!!!

En favorit i repris… Västerås gör mål på allt. Gunnar släpper allt. HV är rätt kassa.

Samme kontrar genom att slänga in Kokkonen.

Nej nej det är Kokkonens fel ingen annans…

Det var några som pratade om att det är målvaktskris inför deadline. Blev tystade direkt och tillrättavisade.
Detta kan gå käpprätt.

:laughing:

Hults vision får fortsätta utan nån gör något…

Att Kokkonen inte platsar i detta lag är en annan sak, dock har HV en smärre målvaktskris sålänge de inte gör 5-6 mål framåt.

Gunnar borde ha tagit båda skotten absolut. Han kan ha kostat oss matchen, absolut. Men det är fortsatt forwardskris. Kelleher, Ullström och Önerud på skadelistan. Kan ju säga så här. Om nu målvakterna är en sån jävla katastrof som många av er tycker så kommer HV inte ha en snöbolls chans i helvetet med den tunna forwardssida vi har för tillfället. Betänk då att den varit ännu tunnare om vi inte plockat in Shinkaruk som spelar idag.

Fast det stämmer ju inte riktigt med tanke på att HV släpper in drygt två mål i snitt.

Med 1 målvakt som håller hög allsvensk klass så skulle det inte vara någon kris överhuvudtaget. Nu är krisen här. På allvar. Tycker du på riktigt att vi skulle ha värvat fler forwards? Skulle oavsett legat under med 2-0 i denna matchen.

torp och bertov schabblar återigen ne denna ledning vägra matcha så man vinner matcher

Västerås är betydligt mer aggressiva och resoluta i alla moment och på alla delar av planen. Listan över lag man inte vill möta i slutspelet blir längre och längre.

Kan Torp vara den sämsta kaptenen HV haft?

Domarna?

Bara en liten svacka igen….
Snacka om att vara helt utspelade.
Så jag tycker ju inte det är bara målis eller kokkonens fel när Västerås är bättre på allt över hela banan.

Återigen. Domarna är inte bra. Fega jävlar.

Jag tycker nog HV har ett lag som kan matcha Västerås trots de skador HV har, däremot har Gunnar målat 2 tavlor, där tycker jag skillnaden för dagen är.

Vilket dom borde göra varje match med den forwardsuppsättningen man har. Sen hjälper det naturligtvis inte att målvakterna läcker som såll för tillfället.

Men att produktionen framåt absolut inte fungerar sätter jag på S&Ss konto. T räknar jag inte in för jag vet inte vad han tillför eller bidrar med.

Sen är det ofrånkomligt att allt nytt folk skapar ny och annorlunda dynamik i laget som gör att det blir rörigt. Men självklart ska det se bättre ut än så här ändå. Tycker till del att man försöker bygga om en redan fungerande, om än något hackande, maskin med de nya. Hade hellre sett att man istället försökt reparera maskinen, snarare än att bygga om den helt.

Som Bluey snyggt redan konstaterat så har vi legat på ungefär samma antal insläppta mål per match under hela säsongen (rullande medelvärde osv). Det är fakta. Det är också fakta att när HV dippade i mitten av säsongen så var det målproduktionen som framför allt sjönk. Och vad jag vet så är det inte målvakterna uppgift att göra mål. .