Omgång 46: Västerås IK - HV71

Verkligen. HV är sjukt tråkiga att se på just nu

Utan att dubbelkolla själv pga orkar inte. Hur ser snittet ut mot lag från övre halvan jämfört med lag från undre halvan. Uppfattar oftast Gunnar som kass mot lag som faktiskt har något verkligt att sätta emot.

Solklart att Kokkonen ensam bär ansvaret, enkelt att skylla enstaka spelare och inte se skogen för att det är för många trä i vägen :laughing:
HV har nog något större bekymmer att oroa sig för….
HA 22-23 kommer att vara lika ointressant som 21-22

Shitkicker. Exakt så. Reparera. Inte bygga om. Förstår faktiskt inte hur tränarna tänker. Med slutspelet för dörren väljer man att hoppa tillbaka i tiden och matcha laget som om det vore försäsong.

Det jag inte förstår hur alla kan bli sämst samtidigt. Hv må leda allsvenskan, men uppträder som ett bottenlag.

Tycker Torp gör mkt bra, svårt att göra något för honom när Bertov kör på pucken och klantar till de.

Första perioden äger Västerås totalt.
Samuelsson gör exakt inget för att förändra nånting.

Och… så länge Hv skapar två lägen och NOLL mål i en period tänker åtminstone inte jag gnälla på Gunnarsson.

Domarnivån i denna pissliga är bedrövlig. Hur de hittar 4(!) minuter på Powell är helt sinnes. Först blir han inputtad o sen står han bara…

Herregud!! Vi har den bästa forwardsuppsättningen i allsvenskan. Hur kan man säga att vi har forwardsproblem efter värvningar vi gjort!! Förstår inte alls!! Vi har Ullström önerud o Kelleher skadade på forwardssidan. Vi harbklarat oss rätt bra utan kelleher innan och önerud o Ulla är skadade mest hela tiden. Kommer inte göra stor skillnad när dom kommer tillbaka. Möjligtvis skada sig igen.

Målvakterna dock. Dom kommer förlora matcher åt oss även i slutspel eller framförallt i slutspel.

Fast folk skyller ju allt och lite till på Gunnarsson och Larsson?

Lika dumt som att allt är Kokkonens fel, lika dumt är det att skylla allt på Gunnarsson och Larsson. Varför jag oftast tar upp Kokkonen är för att det exemplifierar vad som är, vad jag anser är det stora problemet med HV för tillfället. På samma sätt som många andra gissningsvis tar upp Gunnarsson och Larsson för att peka på att det är målvaktssidan som brister.

Gunnar släpper alltså två mål med fri sikt. Att vi har målvaktsproblem är ju en underskrift.

Nick: Det var inte målvakterna som var det stora problemet när HV spelade som ett mitten/bottenlag i november, december. Det var forwardssidan. Men minnet verkar kort.

Varför tror du att man lagt miljoner på forwardssidan under säsong och tagit in Kelleher, Shinkaruk och Powell? För att ledningen är så sjukt nöjda med bröderna Davidssons utveckling och PP-spel och att de är trygga med att tilltänkta ledande spelare som Kokkonen, Törngren och Netterberg levererat som offensiva gudar?

Näe, va?

Man måste väl rannsaka sig själva och tränarna måste väl kunna tagga till killarna efter gårdagens skit!
Men man kommer ut precis lika dåliga och släpper in mål som om våra målisar vore en stor ostskiva med mycket hål i.

Återigen så ifrågasätter jag Rahm som aldrig gjort en målvakt bättre. Hoppas jag fan att Tommy kastar både skridskor och klubbor i omklädningsrummet. Så här får man fan inte uppträda i Hv71.

Sen har vi dessa svartvita männen som har tillgång till en pipa. Hur i helvete kan Powell åka ut!

Att folk säger att alla domare är på hvs sida är ju helt sjukt…
Sen är det klart att det stora problemet ligger bra mycket djupare än så.
Går inte att skylla på någon enskild men kokkonen och gunnar hjälper inte

Att Gunnar borde tagit något av målen, ja absolut. Men Västerås skulle inte ens få läget om laget spelade på topp.

Det finns alltid flera ursäkter till på lager när det gäller Gunnarsson … :wink: det har jag lärt mig nu … tappar två puckar direkt, jo men han är ändå bra … för HV är ju ett topplag och har bra statistik … (kan ju bero på ekonomin med, att HV:s spelarbudget är rätt mycket högre än konkurrenternas )

Vem försvarar Gunnarsson ikväll? Lyft blicken. Diskussionen handlar om något helt annat.

Kokkonen och Bertov borde inte få spela en minut till… helt värdelösa

Skillnaden mellan lagen idag…Västerås åker hundra på varje puck, tar i hundra i varje kamp. HVs spelare viker ned sig totalt i varje åkning, i varje kamp. Lägg därtill ett miserabelt passningsspel som gör att man inte har fart i någon del av spelet. Det är såååå jäkla menlöst.

För övrigt…Shinkaruks hemjobb vid andra målet!!! Passerar väl röd linje när Västeråsspelaren, som borde vara Shinkaruks ansvar, avlossar skottet. INTE GODKÄNT!

Oavsett vem vi har i målet så blir det samma sak. Utvecklingskurvan för målvakter när man kommer till Hv71 går kraftigt ned.
Igår släppte Larsson 3 baljor på 12 skott! Idag har Gunnar släppt 2 baljor på 9 skott! Det håller inte.
Här borde man redan gjort en utvärdering av Rahms arbete med målvakter genom åren. Man kanske redan nu bör se över den rollen.