Omgång 47: Färjestad BK - HV71

LHC kommer städa undan Mora enkelt och efter det är vi nere på nionde plats.

Skulle säga att det är en kombination. PW sprider puckar omkring sig inledningsvis och skapar osäkerhet i egen zon. Spelarr visserligen upp sig de sista minuterna, men då är det redan 0-2 i baken.

Vi behövde absolut inte värva något mer för att säkra slutspelet nej då absolut inte

Helt ärligt detta ser tyvärr fortsatt bedrövligt ut. Återigen Hult o co spelar ett otroligt högt spel.
Styrman känns totalt vilsen ikväll

Om vi fullständigt struntar i de spelmässiga bristerna så tycker jag att det mest skrämmande är den till synes totala avsaknaden av stolthet. Jag saknar attityd, driv och offervilja. Känns som många spelar för sig själva och sin egen framtid snarare än laget och HV71.

Kanske man ska slå över till SVT2 och se del 98 av120 i den Turkiska dramaserien Förväxlingen-
Säkert intressantare :open_mouth:

Kanske man ska slå över till SVT2 och se del 98 av120 i den Turkiska dramaserien Förväxlingen-
Säkert intressantare :open_mouth:

Då är du och Hult av samma åsikt :laughing:

Detta är en parodi! Hv spelar hockey precis som man inte ska!

Totalt viljelöst! Hoppas de interjuvar Lindbom o se vad han har att säga!
Han är säkert nöjd förutom bjudningarna för det brukar han ju vara!!!

Ojdå!!! Brännström

Oj, Brännström, den var oväntad :smiley:

Haha… Blixt från klar himmel. Orättvist men viktigt.

Viktigt!

Bedrövligt spel, men psykologiskt viktigt mål!

Härligt. Där fick vi ett gratismål. Hoppas de vill ge bort minst 4 till för Färjestad gör minst 4 mål ikväll.

FBK klacken sjunger “vi hatar hv”. Moget agerat.

Det tråkiga är att vi har faktiskt med alla friska en spännande forward sida men vi får dåligt ut av den eftersom vår backsida är lik ett mediokert allsvenskt lag som best. Hade man stärkt upp backsidan så är jag övertygad om att pusselbitarba hade hamnat rätt och vi hade kunnat bli riktigt grymma

Men det tyckte tydligen inte Hv själva

Så låter det i Kinnarps också emellanåt. Inget nytt under solen, men lika omoget ändå.

Målet till trots, HV ser helt uppgivna och ointresserade ut. Som sagt, de verkar inte tro på det de gör själva. Och det är det som är det mest skrämmande för mig. För hur ska man gå vidare från den här säsongens haveri till trupp? Vilka ska vara kvar? Vilka måste bort? Vilka ska utgöra ny stomme? Svåra frågor med otydliga svar.

Visst, lite flyt. Men Ullström gör det bra som lägger pucken på mål. Och Brännström visar upp ett skott han aldrig tidigare visat under säsongen.

Nu byter vi målvakt och visar att vi verkligen vill vinna den här matchen.

Psykologiskt viktigt mål.

Tænk om vi kunde få en psykologiskt viktig propp in och en psykologiskt viktig ræddning.

Så har vi ju helt pløtsligt chans igen.