Omgång 48: Brynäs IF - HV71

HV71 vs Brynäs IF

Bryt.
Lägg ner.
Lägg av.
Detta är inte värdigt. Det finns inte ord nog, arga ord, sårande ord, förnedrande ord, att beskriva det moras som är vårt herrlag denna säsong. I varje moment, av avgörande karaktär, så väljer vi förnedringen, besvikelsen och förlustens alternativ. Resultatet är lika naturligt som att höstdöden kommer efter sommarblomstern. Kvalhelvetet. Hockeydöden.

Hade vi varit en hund, hade vi tvångsomhändertagits och tvångsvårdats. Alternativt tvångsavlivats. Vi är så skadade, mentalt och fysiskt att inte ens häxkonst kan få oss på benen. Men likväl, om fem omgångar startar kvalet.

Föreningen är ömsom tyst, ömsom stupfull. Ett ledarskapshaveri av sällan skådat vansinnesslag. Handlingsförlamning i 250km/h med siktet inställt på den betongvägg som är omgång 52. Föreningsratten är för länge sedan bortmonterad som ett led i det religiöst betingade kontinuitetsarbete som vår styrelse tagit gift på. Tyvärr kommer nog föreningen få uppleva cyaniddödsryckningarna innan styrelsen.

Trots ovan står vi där. Hoppandes på stället. Förväntningar på skönspel, utskåpning och tre enkla poäng. Likt fornstora dagar. Om än bara för att få glömma. En liten stund. Medans giftet sätter in.

Släpp pucken!

Stendött

FORZA HV71!!

25 gillningar

Du är fantastisk med dina matchtrådar!
Spot On!

7 gillningar

Den här matchen vinner HV garanterat.
Om man hoppar in i en tidsmaskin och åker tillbaka ~20 år till den 6 april 1995.

3 gillningar

I hate to brake it to you – det där är ganska exakt 30 år.

11 gillningar

Vill man förstöra hela lördagskvällen så kolla!
Vill man njuta av lördagskvällen så titta inte.

Borta mot serieledarna finns inte på kartan att vi vinner! Jag väljer det det sista alternativet! Hv skadar mer än vad det gör nytta för välmåendet!

Jag har redan mentalt givit upp så det går alldeles utmärkt att titta nu.
Jag blir lite irriterad en stund efter matchen vid förlust sen så är det över.

Är väl förmodligen samma sak som spelarna känner nuförtiden.

1 gillning

Jag kommer inte heller kolla, mer än en bit av första perren. Jag har annat för mig. Men oftast när det är så, då tittar man nyfiket efter resultatet så fort man får chansen. Nu… not so much.

Jag hoppas, för kvalets skull, att dessa herrar hittar någon typ av positiv händelse i dessa sista fem matcher, som gör att vi mirakulöst kan vinna säsongens sista match. Däri ligger mitt hopp, till dagens match, till de andra fyra kommande matcherna. I övrigt hoppas jag alla avgår.

3 gillningar

Tyvärr har jag och sonen bokade biljetter sen flera månader tillbaka. Försökt dra mig ur, men kan tyvärr inte svika sonen…

2 gillningar

Jag lider med dig sqz, måste kännas pest antar jag.

Vi kommer gå med några brynäsare också. Inte supertaggad

Oops :open_mouth:

Samma här. Ska dit ikväll med familjen samt svärföräldrar som är brynäsare (dock väldigt ödmjuka brynäsare som mest tycker synd om mig. Vilket stör mig. Det ska ju vara tvärtom!). Kunde inte bry mig mindre om resultatet. Däremot väldigt viktig match för mig personligen. Har växlat upp till indoktrinering 2.0 och likt en fågelmamma kräkts ur mig HV-atteraljer över barnen.

Inför ikväll har de fått nya matchtröjor och HV-tatueringar. Så ser du en HV-familj som kan liknas med en blågul julgran så är det nog vi.

Sa jag att jag inte brydde mig om resultatet? Jo, det gör jag nog. Kom igen HV, vinn för nästa generation, vinn för våra barn, vinn för era framtida supportrar. Det är det minsta man kan begära.

16 gillningar

Du får säga hej om du ser den här grabben

18 gillningar

Laddar upp med ett par stabila och rungande “fuck”. Är även redan förbannad över de bjudningar som HV71 kommer bjuda Brynäs på sisådär tre och en halvtimme in i framtiden. FUCK.

6 gillningar

Det är mycket fuck nuförtiden… suck (av alla slag) oxå. :frowning_face:

2 gillningar

Ska inte heller spendera en så fin vårdag med att bli rövk**** av ett gäng gubbar från Gästrikland. Det är för övrigt Melodifestivalen i HG ikväll, kommer de köra greenroom i omklädningsrummet, kommer kontrollrummet börja spela HV-låten? Jag vet inte… det är sannerligen nya och spännande tider. Ikväll tjänar vi i alla fall lite cash till HA-kassan.

Släpp den! :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

Det man kan hoppas på är att Brynäs vilar lite spelare idag. Efter segern i Göteborg så är ju seriesegern i princip säkrad. Så nu gäller det att vara förberedd till kvartsfinalen om typ 20 dagar.

Kan ju innebära ett Brynäs som inte är helt fokuserade och inte helt ordinarie. Där ligger nog vårt hopp idag. Jag kan se oss få med oss poäng idag faktiskt.

2025-1995=30.
Ja, jävlar. I stand corrected. :smiley:

Känns ju som igår…

1 gillning

Nix.
Ingenting skulle kunna få mig att titta på detta elände.
Får njuta av solen istället.

6 gillningar

sol? vad är det?

1 gillning