Omgång 48: Färjestad BK - HV71

[size=150]Färjestad BK - HV71[/size]

Omgång 48 för HV spelas i Karlstad mot FBK.
Färjestad är sex poäng före HV och på en tredje
plats så det blir en riktig värdemätare för HV71. Efter
sudden förlusten mot Brynäs så är det viktigt att komma i
vinnarspåret igen i den jämna tabellen.

Lillis inför FBK: hv71.se/article/4tg0ak7ao-3 … stad-borta

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Med Willamsson borta så får Persson och E Johansson mer speltid, ikväll räcker vi inte till, tror Fbk vinner komfortabelt.

Med tre backar borta (Andersson, Martinsson och Williamsson) liksom två (för moralen om inte annat) viktiga forwards borta (Thörnberg och Ch Sandberg) lär det bli svårt i kväll. Lägg därtill en iskall, loj, ointresserad Camara. Hans attityd under de senaste matcherna, för att inte tala om hans attityd på träningarna borde betyda att Camara förvisas till läktaren eller åtminstone placeras som extraforward. Att förlänga med Camara, två år dessutom, var riktigt dåligt anser jag. Camara måste stäppa upp minst ett par, tre snäpp. Minst!

Inte konstigt att Thörna missar, han fick motta lite crosscheckings o nacksving

Att bli hårt taget på isen är mer eller mindre vardagsmat i större ligor. Hade det varit för 10 år sedan hade Thörnberg spelat idag, nu är han borta var och varannan match, håller inte. Tror också på förlust idag, skulle gissa på 3 poäng denna veckan.

Intressant att få den infon om Camara på träningarna, tycker själv han visar en loj attityd i matcherna. Tycker också han är otroligt ojämn, med en alldeles för låg lägstanivå.

Nån som vet prognos på jw å Martinsson?

Hur kan man förlänga med någon som är loj på träningar ?

Jag tror det blir stor torsk ikväll, men blir sjukt glad om jag har fel.

Vi saknar många viktiga spelare.

Dock så brukar vi ju göra varannan bra match så det kanske är vår tur att vara bra ikväll ?

Vinst mot ÄRKERIVALEN FBK Skulle förgylla min dag.
Sen är jag fortfarande förbannad på att coacherna INTE bytte ut Hugo i förra matchen.
Det måste ju vara mindre knäckande för självförtroendet än att känna att matchen till stor del förlorades Pga. honom.
Betänk att han är ung och MÅSTE få ha en dålig dag.Det är inget han ska skämmas över.

hv71.se/a-laget/skadelaget
Det finns information om det på hemsidan.
JW står det oklart på och Martinsson är dag till dag.

Menar du Hugo?

Önerud-Holmström-Ikonen kan bli riktigt intressant!

Stor tumme upp på att Camara är petad dessutom.

Baserat på Zicos information känns det bra med Camara på läktaren. Annars svårt att svälja att han går före Nybeck. Killgissar att han blev extra forward, lackade ur och därmed blev struken…

Ändå svårt att acceptera att vår fjärde bästa poängplockare är petad.

Blir en oerhörd tuff match, framförallt för Hv att ställa in sig mentalt på att verkligen ge allt. Mot ett fruktansvärt skadedrabbat FBK.
Tror tyvärr detta blir en så där match där man tror man ska vinna enkelt o så kommer förlusten som ett brev på posten.
I gen av fbks stora stjärnor är med. Typ.

Ja det är inte bra men ingen är större än laget

Saknas en del i FBK ikväll också.

Från hemsidan:
De som av en eller annan anledning inte är spelbara ikväll är:
Michael Lindqvist
Martin Johansson
Jens Westin
Jesper Olofsson
Victor Ejdsell
Gustav Rydahl
Michael Latta

Sex forwards alltså.

ouch Camara struken och man skriver ut det, de bådar inte gott alls. Undrar om vi ser han i laget nått mer. OM han är petad brukar man inte skriva ut det på sådant sätt…

Otroligt olyckligt att en av våra poängbästa spelarna beter sig dåligt o blir petad. Hoppas han kommer på rätt spår vi behöver honom

Camara petad. Zico helt rätt ute!