Omgång 48: HV71 - Djurgården

Va det inte Briten som sa att vi skulle undvika utvisningar :question: :question:

Tidig utvisning för oss ännu en match. Man har snackat om disciplin men vart fan är den?

Jag fattar inte hur motståndarna kan bli så fria på bortre stolpen hela tiden. Ska inte ske även i BP. Försvarsspelet är riktigt virrigt. Ingen räknar in rätt. Någonsin.

Mycket DIF nu. Kämpa HV!

Jo. Han sa också att dom vill vara starka framför motståndarnas kasse. Dom är ju inte ens starka framför egen kasse så här långt. Så det skiljer mycket mellan vad man vill och vad man kan. Uppenbarligen.

Usch. Inte en enda puck studsar HVs väg. Tycker synd om dom, för dom får ju verkligen inte ett skit med sig.

Bra anfall nyss. Fortsätt så.

SAIK - FBK 0-3! :frowning:

Man ska inte heller anta att man har marginalerna med sig. Allt handlar om hårt arbete och hjärta, något som HV inte har visat i de senaste matcherna. Inte ett dugg synd om spelarna efter förluster som 2-9 och 0-6.

Två ribbträffar redan

Många sitter med mörka kläder(som vanligt) istället för korrekt dress och då kan det se lite tomt ut :slight_smile:
Bedömer antalet till ca 6300-6600 av totalt 7000.

Har nog fan märkt det har en FBK fan som kompis det plingar som fn… i luren 3 mål på 5 skott :wink:

Alright, helt OK då. Tack för infon!

HV har skapat några riktigt bra chanser nu på slutet. Märks att självförtroendet är lågt; annars hade kunnat stå 2-0.

Nu blir det intressant att se om HV orkar spela mer än en period i den här matchen.

Två ramträffar och två jättelägen av campoli och ridderwall… Vi har ju inte direkt gud på vår sida idag…

Tycker det ser så tråkigt ut på läktaren och tomt ut när inte folk tar på sig en matchtröja eller en gul-blå t-shirt åtminstone. Alla borde tänka så innan man tar sig till matchen, det blir ju så mycket roligare och snyggare :slight_smile:

Det var lite rörigt i början av perioden, men det ser grymt mycket bättre ut anfallsmässigt idag i alla fall. Sen kan det ju bero på att vi möter ett nästan lika stukat lag, men vill inte tro på det hehe. Vi får hoppas att HV får in första målet så kan detta bli bra.

Nej visst, jag kan hålla med dig. Men vad jag menade var att en och annan (turlig om inte annat) medstuds kanske kan göra att man får det där målet som kan göra att man vinner matchen som gör att det vänder. Det var mer så jag menade. För jag vill att det vänder. Själv?

Nä, inte direkt.
Naturlagarna skvallrar om en jävla massa flyt i slutspelet istället…

Förstår inte riktigt det där med spelare i målgården. Runt Wesslau låg en spelare i målgården och spelet var i hörnet, ingen avblåsning.
Senare var det en HV spelare som snuddade linjen hos Dif:s målvakt när spelet var i hörnet. Avblåsning och tekning i mittzon tror jag.
Godtyckligt eller finns det nån regel nånstans? :slight_smile:
Vad gäller?

Ser mycket bättre ut ikväll. Tror 91 nätar i andra.

7 skott på mål av färjestad i första inte helt olikt HV71s 6 skott med 2 ribbskott och ett kanonläge för Riddarn. kunde lika gärna varit 3-0 till Hv71 också om man haft marginalerna med sig.

Satt faktiskt också och funderade på den avblåsningen, nån får gärna förklara om den kan.