Omgång 48: HV71 - Modo Hockey

[size=150]HV71 - Modo Hockey[/size]

Det är dags för ny toppmatch i HG när Modo gästar.
Hoppas på bättre spel än mot Björklöven och att HV får
med sig tre poäng.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Sexpoängsmatch mot ett jagande lag. En av HVs största svagheter de senaste åren? Om HV tar 3p i denna matchen försvåras MoDos chans att gå om avsevärt. Upp till bevis.

Positivt är att pressen till 99 procent ligger på Modo. De måste vinna. HV kan torska och ändå vinna serien. Nu vill jag ju visserligen att HV vinner, men skönt som sagt att det är mer måstematch för Modo än för HV.

Jag har precis blivit berövad på anledningen till min identitet som “plakat-huligan”, så jag kommer förhoppningsvis kunna njuta till fullo av matchen!

Detta blir gött! Vi är många från forumet på plats imorgon. Vi kan redan nu ta åt oss äran för stämningen :wink:

Seger och vi är 8 poäng före Modo. Därefter har Modo tre matcher kvar mot AIK (h), Västerås (b) och AIK (b), det vill säga 9 poäng kvar att spela om.

Understryker inte nog hur viktigt med seger imorgon. Då kan vi i princip säga att vi vunnit serien i och med att vi har både Troja och Södertälje kvar att möta hemma.

Kul att Önerud är tillbaka. Möjligen att Kelleher är med.

Kör hårt nu, HG kommer nog koka.

På dagens träning saknades tyvärr Forsberg. Oklart varför. Även sjuke Netterberg saknades. Däremot körde Kelleher till synes för fullt, men oklart om han är spelklar. Förhoppningsvis är det ingen större fara med Forsberg, men men, blir inte förvånad om han missar en eller annan match. Om alla, trots allt, är tillgängliga kan det möjligtvis bli så här: (Om nu inte Kokkonen av någon outgrundlig anledning tar en plats).

Huhtala, Vesel, Forsberg
Önerud, Matson, Lindbäck
Törngren, Powell, Kelleher
Shinkaruk, Davidsson, Davidsson
Wennlund

Som sagt, frågetecken på Forsberg och Kelleher.

Fan alltså, detta ser ju starkt ut. Slutar man bara slarva, är nogranna med pucken och spelar fullt ut från första nedsläpp så vete katten om någon mer än vi själva kan sätta käppar i hjulet för avancemang.

Hade gärna sett…

Shinkaruk - Powell - Forsberg
Önerud - Matson - Lindbäck
Huhtala - Vesel - Kelleher
Törngren - Davidsson - Davidsson

Detta då jag absolut vill spela Powell och Forsberg tillsammans.
Hunter med som utfyllnad och ev lite muskler där men känns välbalanserat.
Andrakedjan i detta fallet nöter ner vilket försvar som helst med sin fysik…
3e känns intressant då jag tycker Vesel och Huhtala passar bra tillsammans och Kelleher kan bidra med fart där…

4e enbart för det är det bästa vi kan göra med vad som är kvar.

Starka kedjor…dock så tror jag Kokkonen byter Wennlunds plats, och blir extraspelare…minst

Ska gå live imorrn med en kompis från Ö-Vik. Snälla Hv, skäm inte ut mig.

Även jag finns på plats i morgon…. Det va inte igår.
Lätt värt 5h i bilen. Om en ölbärs hjälper oss göra mål kan jag garantera att vi landar in på tvåsiffrigt i morgon.

Spännande med så många ärade forummedlemmar på plats? Tyvärr missar jag, då det råder sjukdomar här.
Någon som har koll på laguppställningen vi på forumet ställer upp med?

TimpanHV71
Guld
RiWi
Erdball
Diabolics
Andersson711
PapaEmeritus
Shitkicker

Nån mer?

Ja.

Livrädd för matchen idag. Vid förlust skiljer det två poäng mellan hv år Modo. Vid vinst kan vi nog räkna hem seriesegern. Fyfan vilken ångest. Idag vill jag se hv komma ut i ett rasande tempo å trycka ner Modo i skiten direkt.

Misstänker blir som mot björklöven står och väger, och Gunnar tappar in 2 puckar

De har ett fullsatt Garden i ryggen, det kommer hjälpa.

Fullsatt, en massa forummedlemmar samt Önerud tillbaka! Ikväll mosar vi Modo!

Macce, kan inte nog belysa hur viktiga dina matchtrådar är! Inget vore sig likt utan dem. Stort tack Macce! :smiley:

Önerud är tillbaka, härligt! Vet någon om även Kelleher är tillbaka? Och är Forsberg med som inte var med på träningen?

Viktigt med 3 poäng ikväll!
Sätt Kokkonen på läktaren!
Sätt inte Torp tillsammans med Bertov!
Sätt tillbaka Forsberg med Powell!

Nu måste Tommy markera att nu ska vi spela desperat som vi får göra i 3:e perioden alltför ofta.
Gör vi det så finns det inte ett lag som hade vunnit en match oss i år. Men spelar vi mjukt med dålig fart och ingen som tar tag i det så är vi likvärdiga alla lag om inte ett av de sämre. Det har oftast räckt med 20min för att vända matcher men så får det inte gå till.

Jag vill mena att spelarna fuskar i 40min och kommer ut på en halv skridskoskena. Måste väl vara fan så mycket bättre att komma ut och avgöra tidigt och sen spela av matchen sista 20. Risken för skador ökar ju markant på våra stjärnor när man måste gå ner på 3 kedjor.

Släpp handbromsen nu och ut och lek ishockey nu med mycket fantasi. Hv71 lider ju av schizofreni då man är två olika lag i matcherna.
Kommer man inte ut idag och pumpar på så är det ju galet hur otroligt dålig inställning man har.

+1

Håller med till fullo, vi tackar, bockar och bugar!