Omgång 48: Linköping HC - HV71

Linköping HC - HV71


image image

Meningslös. Menlös
Orden beskriver vår situation, likväl eftermiddagens motståndare. Det finns just nu väldigt lite som är halvfullt. Glädjen är inte valbar.

Så, vi packar ihop vårt marknadsstånd, samlar ihop krimskramset, släpper luften ur ballongerna. Vi går in i stand-by-läge.

Varsågoda att diskutera i smågrupper, utefter följande frågeställningen:

“But there’s one sound
That no one knows
What does the Kent say?

Johan jobbar

FORZA HV71!!

6 gillningar

Tar ett aktivt beslut att endast kolla resultatet.

2 gillningar

Den var lätt: “det är inget att hymla om” :grinning:

1 gillning

Jag med.

Kan ändå inte se känns helt obetydliga dom sista matcherna.

Tycker ändå Lindbom låter förnuftig inför matchen. Lät inte som han trodde på att undvika kval bara på göra en bättre prestation i nästa match. Sen tror jag ändå inte han får ihop gruppen ändå.

Första matchen för säsongen som jag inte bryr mig ett skit om. Jag hade små men ändå lite förväntningar att de skulle lyfta sig mot MoDo, men spelet i den matchen var bland det sämsta jag sett denna säsong. En tränare som fortfarande tror vi ska lyfta i tabellen, en sportchef dom är det sämsta världen skådat och ett försvars och anfallsspel som liknar korpen, är svårt att känna ngn glädje nu. Tror Linköping kör över HV i eftermiddag

Tänker inte kolla idag. Less på förnedring.

Väck mig när kvalet börjar

2 gillningar

Minnesvaka på skogskörkogån imorn bitti.
Bjur på bulla bakade på HelVete. Sju te ett.
Vell nån kremera nåt fenns dä möjlihet te dä mä.
Men vi rekommendera att ni hänge grejra i menneslunden.
Flagge, halsduka å tröjje.
Vi sjunge nårra sånge mä. Avsluta mä den nya:
“Håve då, Håve då, Håve då, Håve då, Håve dåå, Hejdå hejdå Håveblå.”
Kan bli en vacke stunn.

3 gillningar

Kunde inte vara mindre förväntansfull eller bry mig mindre om denna tillställningen. Men jag kommer att titta. Jag kommer visa känslor den dag HV bestämmer sig för att göra likadant.

1 gillning

Se på matchen går nog bort men låter pushen snacka från Flashscore. Risken är väl att det blir en överkörning men typ 8-1.

Har svårt att ta in att man efter matchen mot Frölunda med 3 poäng upp skiter ner sig totalt och spelar helt viljelöst i två matcher för att sedan ligga efter med 9 poäng.

Den trodde jag inte på men spelarna verkar trott på det.

En match (bland flera) att välja ett elr två moment att träna på mot riktigt motstånd. Skit i poängen med andra ord…

Håller med Kronwall här: Man tränar på träningar inte på match.

Kronwall som backcoach hade varit drömmen att få in, taktiker med öga för spelet.

3 gillningar

En människa som förklarar enkelt och får folk att tro på vad han säger. Hade varit riktigt kul att få in han i laget.

1 gillning

Hade tänkt att åka på matchen idag men skippat det.

Vi har ju även Växjö och Malmö kvar som båda är ganska nära men får se om de gäller något.

Skulle vi vinna idag så tänds återigen ett litet, litet hopp. Malmö har svåra matcher kvar innan sista omgången och har Pajuniemi borta.

Idag är ju verkligen absolut sista chansen att fortfarande ha hoppet kvar. Är ju inte troligt eller logiskt men hoppet är det sista som överger en.

Känslan är ju varje gång att vi borde slå LHC men nästan lika ofta så blir det torsk på något sätt.

Kan Dichow spika igen så finns ju alltid chansen. Ett bra PP och BP dessutom så är vi hemma.

Inte troligt dock att allt detta sker med våra coacher men ibland vinner man ju på en trisslott.

Blir inte förvånad om vi vinner men inte heller förvånad om vi förlorar stort. Allt ligger på bordet idag.

Det är inte dåligt att fortfarande ha lite hopp kvar med tanke på våra 7 poäng på bortaplan :sweat_smile:

1 gillning

Vinner vi bara idag så blir vi luriga i ett slutspel, ha ha ha.

2 gillningar

Vi verkar vara en del som går i tillfällig hockeyide nu inför kvalet. Helt förståeligt med tanke på att dagens match spelar mindre roll. Ändå nyfiken på hur intresset ser ut.

Kommer ni kolla på dagens match?

  • Ja, självklart kollar jag som alltid
  • Nej, jag har bättre saker för mig
  • Har på matchen lite halvt i bakgrunden bara för att
0 röster
2 gillningar