Omgång 48: Linköping HC - HV71

Skulle egentligen röstat “Har på den för att jag inte kan låta bli även om jag antagligen hade mått bättre av att kolla resultatet efteråt istället” men det alternativet fanns tyvärr inte.

4 gillningar

I med och motgång har väl aldrig blivit så prövat som nu. Nu skall hela rasket rivas, nu skall hela rasket bort! Fan vad vi skall skriva så det glöder under kvalet. Men tills dess måste ansvariga bort.

Jag beundrar din optimism !

1 gillning

Ortio in mellan stolparna, räknar med att han släpper minst 5 puckar

Ortio i mål…

Visst men den här gången känns det som föreningen skapar motgång på egen hand. Förstår om folk tröttnar på att stötta denna gång.

1 gillning

Känns väl ändå rätt, Dichow har ju fått ett par kyssar de senaste matcherna.

Kommer inte kolla en sekund, har för mig att det funkat ett par gånger tidigare.

Att Ortio spelar spelar ingen roll. Som Fyboda skriver. Dichow har ju åkt på sina nitar.

Perfekt att slänga in Ortio i en på pappret omöjlig och betydelselös match på bortaplan. Vila Dichow och bygg upp hans självförtroende inför kvalet.

Best case. Ortio håller nollan och får tillbaka lite av sitt självförtroende.

5 gillningar

Vill man ens att vi vinner idag? Förlorar vi kanske de börjar ställa in sig på kval istället för att de ska komma som en chock sista omgången

Idag ser jag annars fram emot att se SHL:s bästa fjärdekedja “jobba hårt”, “åka skridskor”, tacklas 1,5 gång per skalle och för att citera Lindbom också göra ett och annat mål.

4 gillningar

Spelar ingen roll vem som står eftersom vi ändå inte kan göra mål.

Shore, Brännström, Borgström, OSL, Lenc med flera har en hel del självrannsakan att göra efter säsongen.

3 gillningar

Att man efter 47 omgångar inte kunnat sätta varken målvakt, backpar eller kedjor är ju ett stort minus. Varje match är det nya formationer, tröttsamt.

6 gillningar

Jag vet inte ens vad jag hoppas på längre.
Vill jag att vi gör första målet? Blir rädd bara jag tänker på det. Så många besvikelser.
Vill jag att vi håller nollan länge? Vete fan, då kommer det en drös på fem minuter.
Vill jag att vi för matchen? Nä, vi skjuter magskott. Sen dräller vi in ett när vi är tröttast.
Vill jag se ett tätt försvar? Nä, man vet ju hur det går. Sen säsongens första match mot LHC.
Mentalt krossad, vilsen, tvehågsen. Precis som laget.

Ganska skönt att gå in i en match helt utan förhoppningar. Det spelar liksom ingen roll om vi vinner eller förlorar.

1 gillning

Första matchen för säsongen jag helt enkelt skiter i att titta på.

Må gud vare med oss. Eller något.

Bättre kedjor idag.

Fattar inte hur man tänkte innan.

Fingerspitzengefuhl saknar våra coacher i alla fall. Det får man ge dom. Även det.

Tror på seger.

Saknar “bara för att slå ihjäl lite tid innan PL-matcherna drar igång vid 16” som alternativ.

1 gillning

Kör de på Linköping innebandy igen?

1 gillning

Ja och det har ju visat sig fungera?