Omgång 48: Linköping HC - HV71

Om man ändå kunde sitta och hoppas på en bra prestation, något att ta med sig…men genomgående tema för hela säsongen är att bra prestation följs av totalt bottennapp, så oavsett hur bra det skulle se ut idag så är det inget som ger någon form av känsla att det är på gång nu.

Förvånar mig inte om Marcus Högberg gör mål mot oss och håller nollan

1 gillning

Jag vill bara utbrista att alla matcher med HV är sevärda för mig. Så det så :blush:

Ortio redan ute o simmar

In med Dichow

1 gillning

Strålmans kroppshållning är fruktansvärd. Bänka honom! Ett gäng människor som inte vill spela för klubbmärket.

Allt börjar ju med att #17 inte klarar av att ta emot en enkel jävla puck. Sen man på väg att gå en 2-1 med sig efteråt men då klarar man fan inte av att passa… Heja heja

Dichow räddar pucken i avbytarbåset. Till och med på bänken är han bättre än Ortio.

5 gillningar

Wow Ortio lägger sig raklång, fanns en km nät att skjuta på, får va glada att Little inte fick upp pucken :blush:

1 gillning

Jag var väldigt imponerad av Strålman i början av säsongen (kanske pga att övriga backar var urusla) men nu känns han mest oinspirerad och nonchalant.

Nu sitter 1-0.

Det där gäller ju hela laget

Backarna har pucken under kontroll men fipplar och tappar den, sen drar man på sig en 2a. Allt är precis som vanligt.

Såg ut som en rejäl filmning, kan förstå Sjöholms irritation

2 gillningar

Bra snurr av förstakedjan, men man skapar inga direkta a-lägen. Det syns att Shore vill imponera på LHC (Judas…)

Lite klarare 2a denna gång…

Tyckte det såg ut som han fastna i skäret samtidigt , men såg inte så bra

Klumpigt!

Båda skridskorna lämnar isen väldigt lätt ser det ut som. Tittar direkt efter domaren. Tycker han söker den.

3 gillningar

Jag tror vi vinner idag.