Kontinuerligt röfvdrag i grus. Även detta år. Även denna säsong. Såsom förra, förrförra, förförraste. Utsagan var att tid, mer tid, ännu mer tid, mer nötande, stötande och blötande, skulle ge oss resultat, enligt Anton och föreningen. Tids nog. Nog? Det har varit “nog nu” i snart två säsonger. Det som var en vädjan till fansen om förtroende för att realisera framtida framgångar har omvandlats till bedrägeri och trolöshet mot huvudman.
Föreningens högst ansvariga har vaskat alla våra resurser, för vad? Nuvarande och tidigare ledningar har satsat på fel häst, om och om igen, samt försökt att dölja sin inkompetens medelsts kastandet av hundratals miljoner på mediokra lirare och en rad med otillräckliga tränare. Man har gjort det, med ett ökat avstånd till medlemmar och fans. Inte de alibi-medlemmar som dyker upp på årsmötena, som sanna snålänningar, enbart för gratisfikat, utan för de som pantsätter sin själ i föreningen. De som har erbjudit sin mentala hälsa som lånegaranti för fulla hus och obevekligt stöd till föreningen.
Denna insats har givit noll positivt i avkastning. Det enda det gett är en plats längst fram för att beskåda hur clowntåget sänker föreningens anseende från “respektabel” till samma miserabla gatstens-pajas-nivå som dagens motståndare befinner sig på.
Fantastiskt väl skrivet intro. Nu ska vi göra upp med LIF om vem som är minst sämst, och favoritskapet ligger klart på LIF som till skillnad mot HV har en plan. Känner mig lite som den där orkestern på Titanic när jag säger att vid 3 HV-poäng idag så köper jag ändå en biljett till FBK på tisdag. För att följa skeppet ner i djupet. Vid förlust idag gör jag nog slut med HV71 efter att ha besökt första matchen 1983. Det har varit fantastiskt, till och med att se Stakkestad & co vinna game seven i neråtkval. Men nu finns inte orken kvar och dina ord Diabolics beskriver känslan exakt.
Om HV tillåter allmänhetens åkning utan tacklingar i slottet som i torsdags så är det slantsingling med två Leksandssidor och endast om myntet ställer sig på högkant tar vi poäng.
Tidigt på säsongen, man ska nog inte ha några förhoppningar att man lyckats sätta ett grundspel än. Blir en tuff nöt att knäcka då Leksand är ligans hetaste lag. Mot Metallåtervinning Arena!
Ja troligen men sen är väl HV sämsta laget med sett till hur man spelar. Även avsaknad av någon fungerande lina som man kan lita på match efter match. Örebro och LHC är lite bättre och Leksand känns ungefär jämbördiga med HV bortsett från sista matcherna så tror det blir en dålig jämn match av kvallagen.