Omgång 5: HV71 - AIK


OMGÅNG 5 | Kinnarps Arena | 2012-09-25 | 19:00 - -|

# Läget i HV71:
[i]* Har två övertids-vinster och två stycken 3 poängare.

  • Bästa poängplockare: Jason Krog (2+3)
  • Fortsatt bra försvar 5 insläppta mål/ 4 matcher , varav endast 1 i BP.
  • Trea i tekningsligan där både William Karlsson och Jason Krog ligger över 63%.
  • Saknas: n/a [/i]

# Läget i AIK:
[i]* Börjat säsongen med tre raka övertidsförluster och senast en förlust 3-1 borta mot Luleå.

  • Bästa poängplockare: Dick Tärnström (0+2)
  • Har bara gjort 6 mål på 4 matcher.
  • Saknas: Stefan Johansson (D),Esa Pirnes (C), Josh MacNevin (D), (ansluter i oktober)[/i]

# Värt att notera:
I AIK finner vi HV-bekanta: [url=http://www.eliteprospects.com/player.php?player=119]Daniel Josefsson/url, [url=http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1284]Daniel Larsson/url, [url=http://www.eliteprospects.com/player.php?player=135]Björn Melin/url
Dessutom finner vi William Karlsson´s kedjekamrat från Västerås Broc Little som gjorde 66p på 51 matcher den gångna säsongen.

# Övrigt:
Dahlén inför matchen


Använder denna fina nedräkningen! :wink:

Är sjukt taggad inför tisdagens match! Ska bli kul å se både Daniel Larsson och Björn Melin i AIK-tröjan. Tror matchen kommer vara hyfsad jämn men att hv ändå tar en klar tre poängare. AIK har inte imponerat i seriestarten, bara 3p på fyra omgångar.
Tror slutresultatet blir 4-1
Målskyttar: Rhakshani, Carlsson, W.Karlsson samt Petrasek!

Hoppas på att Melin gör AIK målet! :smiley:

Detta lär väl bli en överkörning när deras målvakt släpper så pass mycket returer samt att HV vet hur han spelar. Gissar på 6-1 till HV :smiling_imp:

Det är ju inte helt säkert att Daniel Larsson vaktar AIK:s målbur. I senaste matchen mot Luleå så stod Niklas Lundström.

Man kan ju få drömma :wink:

Det var enligt kommentatorn bara för att vila honom.

5-0 te HV71 (varav 2st PP Mål)
Målar: Jason Krog x2, William Karlsson, Oscar Sundh, Rhett Rakhshani

6-2 till HV71.HV: Davidsson, Ledin, Fernholm, Krog 2 och W Karlsson. AIK: Melin och Tärnström. Skulle sitta fint om D.Larsson stog i kassen också som bonus. :wink:

Dags att börja tagga upp inför matchen ikväll! EN match Hv bara ska vinna och man vinner om man spelar sitt spel. inte underskatta Solna-tattarna och är på tårna hela tiden, DÅ blir det en säker vinst med 4-1 typ. KÄMPA HÅVE! KÄMPA !

Exakt :sunglasses:

De sura är ju om Daniel Larsson plötsligt känner en enorm revansch-lusta och spikar igen totalt! Samt att Björn Melin sätter ett par baljor…
Men om jag ska vara realistisk nu så tror jag HV vinner med 3-1 (sista i tom bur utav Sundh)

Övriga HV-mål : Petrasek, Nilson

Det kommer kännas konstigt att se Björn Melin i AIK. Han har alltid varit en favorit med sin mycket karakteristiska och aviga spelstil. Han har haft två röriga säsonger i klubblagen men gjort bra ifrån sig i landslaget. Ska bli intressant att se vad han har att ge i elitserien.

Det slår mig att dagens HV är väldigt grått. Visst har vi många spelskicklaga spelare som kan vinna matcher åt oss men inga aviga som man direkt känner igen på spelstilen/rörelsemönstret (förutom möjligen Luoma och Fasth). Vilken spelare i laget är den som drar extra åskådare till läktarna?

BlackIce: Att du ens ställer den frågan. Jason Krog såklart! :wink:

Jag tror att det blir en ganska jämn match som HV71 går segrande ur med 4-2.
Daniel Larsson storspelar i de två första perioderna men tappar helt i tredje.
Målskyttar: Oscar Sundh, Marcus Nilson/Johan Davidsson (lite tveksamt vem som var sist på pucken), Rhett Rakhshani och Jesper Fasth.

Skulle inte förvåna mig om Daniel Larsson blir rena väggen idag.
Det skulle vara så typiskt. Men jag hoppas han klappar igenom och Hv tar en
promenad seger och att våra producerande kedjor får det att lossna.

Kör på 5-1
Mål: Rakshani x 2 Fasth, Davidsson, Sundh
AIK målet görs av 91 Björn Melin

7-1 till Hv! Fasth gör hat trick!

Haha, ja Krog såklart! Visst är han en gudabenådad spelare som drar folk till läktarna.
…men han är inte en avig bohem som Melin, Tendenby, (Jukka?), Belov, Kastak, …

Rhett Rakshani är en riktigt avig spelare. Ett bra exempel är ju passningen till Krog’s dunderskott mot Brynäs.
Han har haft ett antal dribblingsräder som nästan resulterat i mål.

Jag tror det blir tight idag. 1-1.

Jag ser framför mig hur jag höjjer ljudet på tv’n, går och hämtar kaffe och ljublar när jag hör att Melin gör mål… doh!

Ja, där finns helt klart potential för avighet även om han inte kommit loss så ofta hittills. Jag hoppas han kommer att visa sin avighet betydligt oftare i framtiden när han vant sig vid elitserien!

8-0

Sundh
Krog x3
Kolan
Wille K
Putte C
Fantenberg