Omgång 5: HV71 - AIK

Jag var på en match under lockoutsäsongen 2004/2005 i Kinnarps när HV vann med 4-2 mot Malmö när han spelade där och då var det lite bävanden här och var så fort Melin rörde pucken

Hoppas verkligen han inte får ett enda burop emot sig. Jag kräver inga stående ovationer, men här har vi en kille som har ett Hv hjärta och har mycket för klubben. Melin ska definitivt hyllas!

Hahaha, får du in alla rätt är du riktigt badass :laughing:

Hv71 kommer att krossa AIK med 5-1 och Larsson kommer att ha mardrömmar inatt.
Dyk kommer att spela ikväll och bli intressant att se kedje formationerna.

En intervju med Daniel Larsson.
hockeysverige.se/article/1354302 … raningarna

Haha, sjukt roligt “inför matchen-klipp”.
Johan frågar “Vem lärde du dig mest av i den tidens Luleå”. Per Ledin tvekar lite och säger sedan “ah men Salo” :laughing: :laughing:
Detta skede 05:00 in i klippet.

4-0 blir det
Fasth
Davidsson
Dyk
Rakshani

i den ordningen, wesslau gör en ok match men får endast 25 skott på sig

ok match? Med tanke på att han har 95,33 i räddningsprocent (bäst i ES) och att han då i snitt släpper in ett mål per 25 skott, så får man väl säga att han är rätt mkt bättre än ok eller?

Snacka om bortskämda fans :wink:

Har han 95% räddningsstatestik när han räddar 25 av 25 skott ? det blir väl 100% eller har jag fel ? om man får 25 skott på sig under en hel match och alla skott är i magen från blå så…jag snackar om matchen här inte hela säsongen

jag hade nog ett syftningsfel i mitt inlägg, sorry.

Låt mig klargöra mitt försök till att vara lustig på temat “bortskämda fans”:
Vore det inte mer än “ok” om han klara 25 skott? Med tanke på att han hittils släppt in ett skott på 25, och om han överträffar detta, dvs 0 mål på 25, så borde det väl vara mer än “ok”?

Det ser ut som att Fasth kommer att spela med Rhett och Jason, med Marcus Nilsson spelar med William och Patrik C igen, detta lär väl innebära att Snöret lirar ihop med Ledin och Sundh. Luoma är uppsatt som sjunde back igen.

Daniel Larsson spelar troligen inte i dagens match, Lundström gör sin andra match i rad, lärde sig AIK något av matchen mellan LHC och Lakers igår då Norrena släppte in 8 mål på 18 skott igår? :slight_smile:

Tommy Kristiansen bänkas alltså!

Hoppas vi får se andra perioden denna gång!

bra start :mrgreen:

Var purre på pucken?

Enligt livetjänsten på hockeyligan, Marcus Nilson, hans tredje mål på tre matcher

W. Karlssons första poäng i HV-tröjan

Gött att Nilson kommer igång med måleriet direkt i säsongsupptakten. Å Fernholm har ju fått en rätt fin start med :slight_smile:

Finns det någon gratis stream någonstans?

Oavsett vilket så gillar jag verkligen Nilsson för att han är DÄR. Igen och igen. Han kommer vara skitjobbig för motståndarnas backar och målvakter. Med en forward som hugger så blir backarnas jobb mycket svårare. Kommer bli en del mål också.

(1-1. Bajs, onödigt.)

// JV

Sanslöst skönt att Nilson inte har några Bremberg gener… :slight_smile:

Nästa back att peta Pekrasek? Slarvar hela tiden i egen zon idag