Jag har suttit och gått igenom statistik på gamla HV71-spelare och Nya HV71-spelare och har hittat lite intressant statistik mm.
Innan alla dessa spelare som är listade här under SLOG IGENOM, Gjorde dom ganska mycket poäng sista säsongen innan dom blev upptäckta ordentligt och fick prova lyckan i A-laget.
Det intressanta är att alla dessa spelare gjorde nästan lika mycket poäng, eller samma mellanskillnad på poäng, dom snittade 1.2 poäng / match eller fler. De flesta låg ganska jämnt med varandra i statistiken. runt 50-55 poäng gjorde dom flesta. i vissa fall spelade vissa färre matcher och gjorde kanske 39 poäng eller nåt.
…Här är dessa spelare jag lagt märkte till som sticker ut…
GP G A TP
WILLIAM KARLSSON → SuperElit 38 20 34 54
TED BRITHEN → SuperElit 24 21 18 39
FILIP SANDBERG → SuperElit 33 24 29 53
JOHAN JHONSSON → SuperElit 36 17 36 53
JESPER FASTH → SuperElit 37 23 26 49
ANDRE PETERSON → SuperElit 36 24 31 55
DAVID ULLSTRÖM → SuperElit 40 27 27 54
MATTIAS TEDENBY → SuperElit 25 14 16 30
SOM NI SER HAR DESSA SPELARE EN SAK GEMENSAMT, ALLA GJORDE MYCKET POÄNG SISTA SÄSONGEN MED J-20.
DEN ÖVRE HALVAN HAR VI TILLGÄNGLIGA, OCH SAMTLIGA HAR SAMMA POÄNGSKÖRD SOM DESSA HERRAR UNDER SOM ALLA PROVAR LYCKAN I NHL ELLER KHL FÖR TILLFÄLLET.
I år borde det vara deras tur att slå igenom, de kan mycket väl hålla klass med Jesper Fasth och Mattias Tedenby allihop. Problemet är att dom inte får chansen att spela ut ordentligt, Dom måste slänga in dom i en och samma kedja så dom får börja leka, utmana, testa olika saker och utvecklas. Man vill ju gärna göra snygga mål i den åldern och om dom får chansen att prova det utan att vara rädda för att dom ska misslyckas så kanske det trillar det en hel del snygga mål, Sen är dom igång, det kan vara en sån liten grej som sätter fart på det. Tyvärr är ju Johnsson skadad men Teddy Wille och Sandis i samma tror ja hade varit en grym första lina.
Vi har en ganska ok första lina nu, men jag bara vet att den här hade varit bättre, 3 unga killar i samma ålder, snabba hungriga, skickliga, Tänk er!!!, Det blir som en Järnkrok, Silfverberg kedja som öser in poäng fast bättre. Dom har alla samma poängsnitt som Jesper Fasth i J-20. och alla har liknande spelstil, 3 st Fasth i en kedja 
Har vi tur nästa år så kanske vi har några fina hemvändare, Andre Tedenby Ullström Martin Thörnberg. enorm potential från och med nu i Hv71s förening.
Sen har vi dessa killar som inte lyckats riktigt i Hv71 ännu, tittar man på statistiken så ligger den lite under alla jag redovisade nyss, Men ändå en helt ok poängskörd skulle jag vilja säga, bäst skörd har Lill Thörna. Tyvärr tycker jag att han aldrig riktigt fick chansen tillräckligt innan dom sparkade ut han, tror det finns bra potential i alla dessa om dom hade fått spela ihop sig.
spelar man ihop med Liket, Kristiansen och alla andra halvdana spelare dom fått lira ihop med gör man inga poäng!!
Bänka Liket och dem som inte levererar och låt hela den här kedjan få lira ihop och leka av sig lite, så tror jag dom kan skapa mycket farliga målchanser. Med lite tid kan dom bygga upp ett bra spel och platsa som en stark tredje kedja som håller sig mellan 20 -30 poäng / gubbe snitt säsong precis som Jämtin Andreas Falk Björn Melin, Per Ledin, mfl…
GP G A TP
ANTON BENGTSSON → SuperElit 39 8 17 25
S. STRANDBERG → SuperElit 40 16 24 40
JESPER THÖRNBERG → SuperElit 41 22 26 48
JOHAN DAVIDSSON → SHL 50 18 21 39
Davidsson verkade inte hunnit spelat så mycket juniorhockey innan han hoppade direkt som 17 åring i SHL. Den här säsongen var han 20 år, Påminner lite om Jesper Fasth, William Karlsson, mfl fast lite starkare poängskörd.
och fler framtidsnamn kommer det. titta bara på den här Nissen…
KEVIN FIALA → SuperElit 33 9 19 28 Som 16 åring kan tilläggas.
13 år → Top Mini 27 63 50 113
Avslutar här och hoppas Dahlen gör det rätta och sätter ihop exakt dom kedjor jag skrivit om, tills imorgon så ska ni få se på ett Luleå som får pisk.
Så här hoppas jag Kedjorna ser ut imorgon!
T BRITHEN - W KARLSSON - F SANDBERG
B STERLING - J KROG - A GAGNON
P CARLSSON - M NILSON - R HOLZAPFEL
S STRANDBERG - A BENGTSSON - K FIALA
JÄMTIN JOHNSSON DAVIDSSON SKADADE OCH LIKET FÅR VA MASKOT I BÅSET O HEJJA PÅ…
Kommentarer kring detta? Vad tror ni? Tycker ni?