Omgång 5: HV71 - Luleå Hockey


SHL OMGÅNG 5 | Kinnarps Arena | Torsdag | 2013-09-26 | 19:00 | | webbradio

  • HV71

  • 9:a (5p)

  • Senast: Örebro HK - HV 71: 4 - 0

  • Bästa Poängplockare: #72 Patric Carlsson: (2+3) 5p

  • Bästa Målskytt: #71 William Karlsson: 3 mål

  • PP: 20,00% | BP: 87,50 %

  • GF/GA: 11 - 14 (-3)

  • Saknas gör Mattias Karlsson, Johan Davidsson, Johan Johnsson och Andreas Jämtin. Lawrence Pilut spelar.

  • Luleå Hockey

  • 2:a (8p)

  • Senast: Luleå Hockey - MODO Hockey 4 - 3 PS

  • Bästa Poängplockare: #86 Linus Klasen: (1+3) 4p

  • Bästa Målskytt: #17 Linus Persson: 3 mål

  • PP: 14,29% | BP: 93,33 %

  • GF/GA: 14 - 7 (+7)

  • Saknas gör Linus Klasen som är osäker på spel.

snygg layout FirstSwitch!! :wink:

Jag har suttit och gått igenom statistik på gamla HV71-spelare och Nya HV71-spelare och har hittat lite intressant statistik mm.

Innan alla dessa spelare som är listade här under SLOG IGENOM, Gjorde dom ganska mycket poäng sista säsongen innan dom blev upptäckta ordentligt och fick prova lyckan i A-laget.

Det intressanta är att alla dessa spelare gjorde nästan lika mycket poäng, eller samma mellanskillnad på poäng, dom snittade 1.2 poäng / match eller fler. De flesta låg ganska jämnt med varandra i statistiken. runt 50-55 poäng gjorde dom flesta. i vissa fall spelade vissa färre matcher och gjorde kanske 39 poäng eller nåt.

…Här är dessa spelare jag lagt märkte till som sticker ut…

                                                         GP	G	A	TP

WILLIAM KARLSSON → SuperElit 38 20 34 54

TED BRITHEN → SuperElit 24 21 18 39

FILIP SANDBERG → SuperElit 33 24 29 53

JOHAN JHONSSON → SuperElit 36 17 36 53

JESPER FASTH → SuperElit 37 23 26 49

ANDRE PETERSON → SuperElit 36 24 31 55

DAVID ULLSTRÖM → SuperElit 40 27 27 54

MATTIAS TEDENBY → SuperElit 25 14 16 30

SOM NI SER HAR DESSA SPELARE EN SAK GEMENSAMT, ALLA GJORDE MYCKET POÄNG SISTA SÄSONGEN MED J-20.
DEN ÖVRE HALVAN HAR VI TILLGÄNGLIGA, OCH SAMTLIGA HAR SAMMA POÄNGSKÖRD SOM DESSA HERRAR UNDER SOM ALLA PROVAR LYCKAN I NHL ELLER KHL FÖR TILLFÄLLET.

I år borde det vara deras tur att slå igenom, de kan mycket väl hålla klass med Jesper Fasth och Mattias Tedenby allihop. Problemet är att dom inte får chansen att spela ut ordentligt, Dom måste slänga in dom i en och samma kedja så dom får börja leka, utmana, testa olika saker och utvecklas. Man vill ju gärna göra snygga mål i den åldern och om dom får chansen att prova det utan att vara rädda för att dom ska misslyckas så kanske det trillar det en hel del snygga mål, Sen är dom igång, det kan vara en sån liten grej som sätter fart på det. Tyvärr är ju Johnsson skadad men Teddy Wille och Sandis i samma tror ja hade varit en grym första lina.

Vi har en ganska ok första lina nu, men jag bara vet att den här hade varit bättre, 3 unga killar i samma ålder, snabba hungriga, skickliga, Tänk er!!!, Det blir som en Järnkrok, Silfverberg kedja som öser in poäng fast bättre. Dom har alla samma poängsnitt som Jesper Fasth i J-20. och alla har liknande spelstil, 3 st Fasth i en kedja :smiley:

Har vi tur nästa år så kanske vi har några fina hemvändare, Andre Tedenby Ullström Martin Thörnberg. enorm potential från och med nu i Hv71s förening.

Sen har vi dessa killar som inte lyckats riktigt i Hv71 ännu, tittar man på statistiken så ligger den lite under alla jag redovisade nyss, Men ändå en helt ok poängskörd skulle jag vilja säga, bäst skörd har Lill Thörna. Tyvärr tycker jag att han aldrig riktigt fick chansen tillräckligt innan dom sparkade ut han, tror det finns bra potential i alla dessa om dom hade fått spela ihop sig.

spelar man ihop med Liket, Kristiansen och alla andra halvdana spelare dom fått lira ihop med gör man inga poäng!!
Bänka Liket och dem som inte levererar och låt hela den här kedjan få lira ihop och leka av sig lite, så tror jag dom kan skapa mycket farliga målchanser. Med lite tid kan dom bygga upp ett bra spel och platsa som en stark tredje kedja som håller sig mellan 20 -30 poäng / gubbe snitt säsong precis som Jämtin Andreas Falk Björn Melin, Per Ledin, mfl…

                                                         GP	G	A	TP

ANTON BENGTSSON → SuperElit 39 8 17 25

S. STRANDBERG → SuperElit 40 16 24 40

JESPER THÖRNBERG → SuperElit 41 22 26 48

JOHAN DAVIDSSON → SHL 50 18 21 39

Davidsson verkade inte hunnit spelat så mycket juniorhockey innan han hoppade direkt som 17 åring i SHL. Den här säsongen var han 20 år, Påminner lite om Jesper Fasth, William Karlsson, mfl fast lite starkare poängskörd.

och fler framtidsnamn kommer det. titta bara på den här Nissen…

KEVIN FIALA → SuperElit 33 9 19 28 Som 16 åring kan tilläggas.

13 år → Top Mini 27 63 50 113

Avslutar här och hoppas Dahlen gör det rätta och sätter ihop exakt dom kedjor jag skrivit om, tills imorgon så ska ni få se på ett Luleå som får pisk.

Så här hoppas jag Kedjorna ser ut imorgon!

T BRITHEN - W KARLSSON - F SANDBERG

B STERLING - J KROG - A GAGNON

P CARLSSON - M NILSON - R HOLZAPFEL

S STRANDBERG - A BENGTSSON - K FIALA

JÄMTIN JOHNSSON DAVIDSSON SKADADE OCH LIKET FÅR VA MASKOT I BÅSET O HEJJA PÅ…

Kommentarer kring detta? Vad tror ni? Tycker ni?

Oavsett vilka som spelar så tycker jag smekmånaden är över.
Det håller inte längre att visa en lam inställning.

Dahlén o resten av ledarstaben säger att HV71 ska spela med fart då är det dax att visa det nu!
Har inte sett det hittills!

Det kommer bli svårt att stå emot Luleå annars om inte alla höjer sig några snäpp!
Längst bak i kassen är det dax att visa varför Hv satsade på Wesslau som kom in i Hv riktigt bra men som sjunkit lägre i nivå!

Beror det på målvaktstränaren som har svårt att höja nivån eller är det Wesslau som blivit bekväm vet jag ej men det är något som måste åtgärdas!

Tror tyvärr Hv inte mäktar med Luleå som har en ruggig frenesi i sin hockey, just den hockey jag tycker Hv stod för förr!

Tar vi inte tag i taktpinnen så blir vi överkörda och förlorar med 1-4!

Lyckas Dahlén då igång hela laget vinner vi med 3-2!

Ja du tommy1985a: HV har i dagsläget 5 centrar som inte är skadade. Ändå placerar du två ytterforwards som centrar i ditt önskelag. Lite huvudlöst enligt mig. Själv har jag sett en del träningar i veckan och utifrån hur man tränade kommer dagens lag att se ut så här med reservation för skador eller sjukdomar i sista stund:

32 Wesslau
37 Gunnarsson

6 Fantenberg 33 Fälth
4 Nilsson 71 Karlsson 72 Carlsson

20 Pilut 22 Petrasek
11 Gagnon 26 Holzapfel 29 Sterling

73 Johansson 27 Williamsson
23 Strandberg 9 Krog 28 Bengtsson

5 Larsson
79 Lindström 90 Brithén 16 Sandberg

Sätter man nu passningarna på bladet på medspelarna så att man får lite flow i sitt spel så kan det här bli bra i kväll. Kommer passningarna som i de fyra första matcherna, dvs på skridskorna eller tom bakom spelaren så går det åt he…te.

youtube.com/watch?v=J3-iL_GJ2s8

Nilson och Carlsson inför matchen

Verkar som att det kan komma att finnas en stream till matchen.
[size=75]hint hint[/size]

Om man nu väl ska få en vinst mot Luleå så är det i hemmaborgen.
Utöver att laget måste steppa upp några steg så behöver HV få första målet, om det är nått lag i SHL som är bra på att ha ledning så är det LHF. Vill inte se det…
Deras konsekventa aggressiva fore/backchecking är fruktansvärt bra och det räcker med att ta till minne 6-0 förlusten förra året att få en klump i magen. Blir tufft.
Surt att man missar matchen, “roadtrip” med sportradion blir det ikväll.
Kämpa HV!

Jag skall försöka se matchen, iallfall 2a och 3e perioden… trots att det är tråk-lule som är motståndarna.
Skall bli intressant å se “hemvändarna”. Mycket ladd i de benen kan jag tro.

Jag tror som alltid på en storvinst för HV.

Är det bara jag som reagerat på reklamen på HV:s hemsida inför kvällens match.
“Bara musik från 80–90-talet” :astonished:
“Ledin och Sundh återvänder till Kinnarps arena” :neutral_face:
“Amerikansk pizzabuffé för 129 kronor” :unamused:
och på det premiär för den omtalade och hysteriskt fula tredjetröjan. :open_mouth:

Om det bara är pizza, åttiotalsmusik och två flyktade HV-spelare, tillika före detta publikfavoriter, vi kan locka publik med – Ja, då är nog problemen i HV större än vad jag trodde.

Är det den där irriterade jävla skylten man måste klicka bort när man först laddar sidan du menar? Isåfall har jag inte märkt reklamen för jag har lärt mig att med förbundna ögon föra muspekaren till krysset i övre högra hörnet och klicka bort den på mindre tid än en millisekund.

Adblock plus och Element hiding helper i Firefox gör susen, bara att testa sig fram tills man blockerat den fruktansvärt irriterande “fancyboxen”.

Är detta kedjorna så vet jag inte om jag vill se matchen ikväll alls. Kommer ju åka på storpisk. Fortsätter att förstöra utvecklingen för Ted Brithen och fille genom att placera honom med Liket, Hur svårt ska det vara att fatta detta. Inget illa om liket men tyvärr han har gjort sitt och förstör mer en vad han gör nytta, Spela honom i defensiven istället.

Hoppas verkligen att det ser ut på ett helt annat sätt i uppställningen ikväll. Han måste våga bryta första kedjan för att få fart på resten av kedjorna. dessa 3 herrar är bra nog för att leverera i andra kedjor också, samtidigt som dom kan dra igång andra kedjor.

Sabbar helt kedjan som ska leverera genom att ta bort Playmakern Krog.

tommy1985a: Liket är en av få spelare som verkligen tar den roll han får och gör det med 100 %

Han är definitivt en lagspelare

Vilket inte alls har någon relation till vad tommy nämnde om Liket.

jag är lowtech!

det blir 2-1 idag, precis som mackan säger.

Jo det är klart att han är en lagspelare som försöker till 100 % det är jättebra, Men problemet är att han bidrar inte till någon poängskörd och är enligt min mening inte rätt spelarna att sätta ihop med juniorerna. Defensivt får han jättegärna spela för min del men inte offensivt då han inte är tillräckligt bra längre helt enkelt, Jag tror juniorerna skulle kunna bli produktiva om deom får spela med unga spelare med fart i.

Då får du skylla dig själv!

:wink:

MÅLVAKTER
32 Gustaf Wesslau (GK)
37 Jonas Gunnarsson (GK)
1:A FEMMAN
6 Oscar Fantenberg (LD)
33 Elias Fälth (RD)
72 Patrik Carlsson (LW)
71 William Karlsson (CE)
4 Marcus Nilson (RW)
2:A FEMMAN
20 Lawrence Pilut (LD)
22 David Petrasek (RD)
29 Brett Sterling (LW)
26 Riley Holzapfel (CE)
11 Aaron Gagnon (RW)
3:E FEMMAN
73 Stefan Johansson (LD)
27 Jesper Williamsson (RD)
23 Sebastian Strandberg (LW)
9 Jason Krog (CE)
28 Anton Bengtsson (RW)
4:E FEMMAN
5 Johan Larsson (RD)
13 Christoffer Törngren (LW)
16 Filip Sandberg (LW)
90 Ted Brithén (CE)
79 Johan Lindström (RW)

dagens formationer.

En fundering, vem skall sätta puckarna i Krogs femma?

En fundering till varför ska Ted Brithen återigen lira i 4:e? Jag tycker att han om någon förtjänar väl istid?