Omgång 5: HV71 - Luleå Hockey

satan vad luleå är bra

UNDER ALL KRITIK!!!

Sundh rullar bort fyra spelare och Wesslau… Är ju tragiskt att se hur Hv uppträder i egen zon.

VÄRDELÖST FÖRSVARS-SPEL HV… -_-

Skulle nog lasta Pilut för det målet också, lite klent spel där.

Och Sundh jublar inte. Tack för att du släppte en sån idrottsman Stillman.
Tycker som du att investeringen gällande Sandberg va att föredra.

Men herregud vilket försvarsarbete 3 man stirrar puck och går bort sig totalt… Så får det inte gå till.

Om jag inte visste bättre så skulle jag tro att Sandberg inte hade spelat någon match ännu, totalt anonym.

Syns ganska tydligt på 1-2-målet att HV inte är samspelta eller litar på varandra, 3 spelare går på Sundh som chippar den vidare till en helt ren lagkamrat och sedan är det gonatt.

Kan trösta dig med att bilden är lika kass via satellit :angry: :angry:

Kors i taket, Petrasek 3 skott i ett byte. :astonished:

Skulle lasta hela detta pojklag. Dom blir avklädda som så väntat. Och den där Dahlén har ingen aning om vad han ska göra. Stabilt HV.

Avgår Ulf i första periodpausen å presenteras Kenta inför nedsläpp i period 2?

Rocky Dennis gör 1-2. Grattis!

Jag är så glad att vi släppte Sundh och Ledin! Dom tillför inte på långa vägar lika mycket som Sandberg!

Ursäkta för OT men jag skrattade så jag grät när jag läste detta.

Problemet tycker jag är när HV skall in i anfallzon. De sammarbetar inte, utan åker in och skjuter ett skott sen vänder de. De klarar ej av att hålla i pucken, ingen vågar utan åkerrunt och väntar ser det ut som. Luleå kommer alltid i sammlad trupp när de kommer in i anfallzon, HV är max två.

Ser precis lika virrigt ut i försvaret som tidigare matcher. Orkar inte riktigt kommentera spelet mer - avvaktat 5 matcher till innan jag börjar skrika Jagr!

Roligt det här med känslor. I samma ögonblick som Ledin passade fram Sundh och därefter slog i plexit började jag känna samma avsky som alla andra har känt mot Ledin. :slight_smile: Men ganska sjukt att Ledin och Sundh lyckas göra ett sådant mål när de knappt kunde träffa mål förra säsongen. Säger kanske mer om dagens HV…

DET HÄR VÄNDER VI!

Jag måste bara få yttra mig… Oscar Sundh vilken ödmjuk kille alltså. Hjärtat blöder i halvtids intervjun alltså. Bara jag som känner så?

Plus att Luleå(eller vilket annat lag som helst för den delen) kommer väldigt lätt in i zonen