Omgång 5: HV71 - Oskarshamn IK

Nu får man tydligen inte bli pååkt heller.

Så mesigt

Fyfan.

totalt utspelade på hemmaplan…

KUKEN!!! SÅ JÄVLA USELT ERIC!

Uruselt. Som vanligt. Är nu helt övertygad om att vi åker ur. Krävs fan en helt ny backbesättning om vi ska klara kontraktet.

HV är bra på en sak iaf. Att släppa in första målet.

Typiskt svenska jävla clowndomare…två spelare kolliderar, den som inte ramlar åker ut.

Tycker Eric Martinsson på riktigt är en av seriens mest överskattade backar. Skulle gärna ha minst tre backar in som gick före honom i hierarkin.

Inte på långa vägar den fältherre många beskriver honom som.

Det här är så uselt…sen får ni positiva forumdeltagare säga vad ni vill. Uppträda som primadonnor på hemmaplan, pinsamt är det.

Tyvärr är han ju den enda som kan lägga ett vettigt förstapass. Men utöver det är han faktiskt ganska medioker.

Väldigt lite som skiljer från nedflyttningssäsongen. Oförmåga att göra mål blandas med övernaturlig förmåga att släppa in bakåt ur lägen som knappt är lägen. Och en Martinsson som spelar som en diva och är med på 50% av målen bakåt, men blir hyllad som en stjärna ändå.

Nyförvärv som kan göra skillnad innan omgång 10. Annars är det gonatt.

Ja, och det är ett problem.

Martinsson har en säsong som toppback i SHL. Då i seriens sämsta lag. Nu är han given förstaback. I det som just nu är seriens sämsta lag. Vi behöver ha bättre backar än så. Uppenbarligen.

Tommy Samuelsson satte inte ett vettigt spel på hela året i HA, trots överlägset dyraste truppen gick vi upp på individuell skicklighet, vi var ju ofta utspelade mot Löven i finalen. Jag ser gärna att han byts ut, för SÅ jävla dåligt är inte detta laget. Spelet däremot…

ganska dåliga första 10min spel, svagt klent och slarvigt

Han är ju alldeles för slarvig enligt mig. Lite mätt kanske.

Ribban har sänkts för vad HV-supportrar anser vara en stjärna idag. Kravställningen just nu lika låg som under Hult-åren.

blv idiot förklarad men jag vidhåller om vi inte får ihop 6 på de kommande 3 matcherna måste Tommy bort så vi kan få en ny tränare att sätta nytt spelsystem som klarar av att hålla oss kvar efter kvalspel i höst detta system håller allsvenskklass, vi är i SHL nu och då behövs ett annat spelsystem är ju tyligt

Pojkar mot män och då talar vi inte om ålder…

Sen är det ju märkligt vad svårt vi har att få igenom skotten… backarna träffat ruset var o varannan gång.