Omgång 5: HV71 - Oskarshamn IK

Ja… det ska bli spännande att se hur de agerar om poängen inte trillar in.
Om de agerar. Om de lärt sig nåt sen 2021.

Mitt stöd är villkorat.

Om det finns något positivt att säga så är det att det ser bra mycket rörligare ut i offensiv zon jämfört med tidigare matcher.

Så är det. Tommy har inte satt ett bra SHL på bra länge, inte i sin retur i FBK inte i sin retur i ZAIK. Inte ens med HV i hockeyallsvenskan.

Vi behöver bättre backar, men birsten på att skapa ett bra spel är ett ännu större problem.

Cmorestudion sågar detta fuskbygge.

Om det ens finns en gnutta ödmjukhet i föreningen så är det dags att plocka fram den nu.

Hv vill mycket, men kommer ingenstans. Hv är för dåliga helt enkelt

Struktur och linjer i spelet har varit obefintligt sen Janne Karlssons tid!

Nu måste det fan hända något annars hamnar man i en negativ trend som är svårt att ta sig ur.

Solklar interference på André där, men han ramlar inte så domarna tar inte den. Samtidigt vill man få bort filmningar…men lär er döma då för fan och gå inte bara på huruvida någon ramlar eller inte…jävlar vad less jag är på nivån.

Jag har sett bättre passningsspel i korpen

Återigen sätter Cmore och Sanny strålkastaren på hur dåligt HVs spel fungerar. Och återigen har de helt rätt.

Ja, spelsystemet lyser med sin frånvaro. I år igen.

JAAAAAAA

Gött…
:slight_smile:

Så ska det se ut!

En hel period i en tidigt form av måstematch och man har inte lyckats skapa en enda chans. Vilket skämt.

Och bara för det gör Lindbäck 1-1.

JAAAAAAAAAAAAAAA otroligt viktigt eftr 3-4 min bättre spel

Lindbäck gör mål, vår extraspelare. Säger en del.

Det år de allsvenska spelarna som gör det. Spetsspelarna har stark senap i stringtrosorna.

Förutom målet nu tycker jag Hv har svårt att komma till farligheter. Antingen blockerade skott eller där målvakten har fri sikt.

Det positiva är ju helt klart att de forwards som blev kvar från HA verkar hålla fint i SHL. Det behövs minst ett par backar, men sen är det ju (framför allt) Nättinen, Bödker, Tedenby, Elvenes som måste börja leverera.