Omgång 5: Luleå Hockey - HV71

Luleå hockey vs HV71


imageimage

Ångestpåslag. Elva. Spinal tap style.

Detta var väl i ärlighetens namn väntat. Väldigt få av oss här hade trott att vi skulle överaska positivt. Alla hoppas, men det är få förunnat att ha lyxen att kunna leva i det hoppet, dag ut och dag in. Så istället för att poetiskt orera över norrländska företeeleser som snus under förhuden, introverta män i storrutiga flanellskjortor och annan glesbygdsromantik, så kommer här lite galna tips om ångestdämpning:

  • Lukta på lavendel
  • Ät ofta
  • Ha sex
  • Dansa
  • Tryck upp dig mot en vägg
  • Bada/duscha varmt
  • Lyssna på “binaural beat” musik
  • Tugga tuggummi
  • Kela med husdjur

Förutom att jag inte tror på ett enda av de sakerna ovan så har de fördelen att man kan göra flera av dessa saker samtidigt. Jag ser inga problem med att trycka upp sig själv mot duschkabinsglaset, tuggandes tuggummi, till de sävliga tonerna i ovan Spotify-lista, med tänt lavendeldoftljus, kelandes med sin älskade tam-bäver, Naked Gun style.

Ångest och depression är dock inget att skämta om. Man pytsar in sin själ i en förening i förhoppning om själavårdande återbäring, glädje och mening med livet. Så därför kan det vara bra att zooma ut från misären, om än för bara ett kort tag, och se sig själv i ett större perspektiv:

Tomas tankar

FORZA HV71!!

24 gillningar

Diabolics. Du är så jävla bra!!

2 gillningar

Tackar :pray:

1 gillning

Va fint det hade varit att Strålman fått smälla in 1-0 efter 15 sekunder och sedan i sann Lasse Falk-anda ställa upp i ett 1-3-1 och stänga ned matchen totalt och göra livet surt för Lule-borna - På samma sätt som Luleå tråkat sig till ett antal 3:or mot oss uppe på Rosenlund…

2 gillningar

Det finns en bra sak med att det är match…Diabolics matchtrådar, de är 5 av 5, det är inget att hymla om!

12 gillningar

Det blir nog ett och annat BRÖL från Luleås måltuta imorgon. Svårt att se något annat.

Jättekul att känna såhär mer än 24 timmar innan nedsläpp.

Omark kommer få islossning deluxe i mon typ göra 2+3. Julafton för honom åka runt i Hv zon och leka. Kommer Hv göra en bättre match? Absolut för sämre kan de knappast bli.

2 gillningar

Nästan så att man ska skriva ut alla matchtrådar ifrån Diabolics och omvandla till en bok. Känslan när man läser dina matchtrådar är likt att ta en tugga av en fin wagy- köttbit, perfektion!

4 gillningar

@Diabolics enda ljusglimten i HV sammanhang numera

4 gillningar

Ta bort C et från Pettersson är nog första steget.
Sätt de på strålman.

Pettersson visar inget ledarskap på isen iallafall.

4 gillningar

Spelar nog ingen roll hur Montén väljer att forma laget. Faktum kvarstår att vi har alldeles för många spelare som inte bidrar eller gör sina medspelare bättre. HV71 kommer bli uppätna av Luleå och mörkret blir allt mörkare. Missnöjet mot ledarstab och Nubben kommer bara växa och växa. Skulle inte förvåna mig om Davidsson ledsnar först och väljer att stiga åt sidan.

Ortio måste in och göra en mega ståpåhuvudet match om vi ska få med oss nån poäng

2 gillningar

Jag vill att vi värvar Luleås speaker. Hon är ju gryyym! I övrigt, jag har prickat av hela din lista nu på ångestdämpande och tror stenhårt på vinst mot tråk-Lule. Tack Diabolics för tipsen och en i sedvanlig ordning grym matchtrådprolog! :raised_hands:t2:

1 gillning

Hög tid att sno med sig en trea nu. Men jag förväntar mig noll. Krisen växer…

Hitills är det bara strålman, seppälä, peterson, borgström och lenc som visat shl-klass, vissa actioner från OSL , brännström och nardella har tytt på potential så nu är det ett måste att övriga femtontalet spelare steppar upp.

Luleå borta är alltid svårt, lång resa och bra motståndare så jag har inget större hopp imorrn. Sämre än senast kan det väl inte bli men mycket väl liknande siffror.

Är fortfarande sjukt besviken på hur spelarna uppträdde i Ö-vik. Tycker spelet har sett mestadels positivt ut i de första tre matcherna och så åker man på en sån total utskåpning mot en förmodad bottenkollega. Nu väntar två toppkandidater. Säsongen har knappt börjat men det är inte kul med hockey längre. Sista perioden mot Modo såg jag inte ens. Vet inte om jag ska se veckans matcher heller. Mår bara dåligt av det. Man får försöka intala sig själv att det här bara var ett olycksfall i arbetet och glömma detta bottennapp. Det är inte lätt att blicka framåt när vi spelar så tamt och håglöst. Tror Luleå avgör det här i första perioden.

3 gillningar

Du (och Diabolics intro) summerar mina tankar helt. Man undrar ju om det fanns en underskattning med mot MoDo? Hade vi en plan för vad vi skulle möta, eller var det bara “fokus på det vi gör bra?”. Det här laget behöver inse att de är MIF Redhawks a la de tre senaste säsongerna. Dvs behöver gå all in varje dag och vara “vi mot världen”.

Det känns som att man ska fokusera på annat fram till jul och se om det finns ett lagbygge och hur tabelläget är då. Har aldrig klarat det dock och man lär väl sitta där ikväll igen med ångest.

1 gillning

Jag håller med dig, och flera. De tidigare förlusterna har inte gjort mig orolig, och kanske var det naivt. HV hittade vägar att förlora, och det borde kanske gjort mig och fler med mig mer uppmärksamma, istället för att fokusera på de positiva prestationerna i matcherna.
Börjar jag byta lag till team halvtomt? :tired_face:

Men Modoförlusten gav mig extremt starka 22/23-vibbar, där man inte hade förmåga att skapa någonting alls, bryta mönster eller ta sig ur dåliga hjulspår.

2 gillningar

7 bra perioder mot LHC, FBK och IKO
4 riktigt dåliga perioder mot FBK och MoDo

Trots den genomklappningen mot ett nykomlingsrusande MoDo (de kommer inte orka spela så under hela säsongen) senast ser det ut ungefär som förväntat med spelarmaterialet och många nya i SHL. De flesta har ju redan tippat laget på undre halvan. Idag mot Luleå vill jag se att de kan studsa tillbaka och göra en gedigen prestation oavsett vad som står på resultattavlan - lagt måste slut vara känsligt för vem som gör mål eller inte och kunna fortsätta gnugga på med sitt eget spel utan mental uppgivenhet.

5 gillningar

Känns helt sjukt att man för några veckor sedan satt och var förväntansfull och taggad på att säsongen skulle dra i gång. Nu är det enda jag längtar efter att omgång 52 ska ta slut, med ett par pinnar till godo ner till kval.

Trots detta kommer jag sitta bänkad ikväll
Undrar varför man utsätter för detta?!

5 gillningar