Det kan ju inte vara wesslaus fel att man förlorar. Man kan inte vinna om man inte gör några mål. Vi har ju ett ruggigt bra lag på pappret. Men det ser helt planlöst ut.
Fy fan va dåligt match…inställning = 0
riktigt pinsamt
Anton Bengtsson får godkänt. ingen annan
låt Ersberg stå i buren!!!
Börjar se ut som när Uffe Dahlen hade hand om laget. Det var ett jävla snack om Karaktär och flera spelare stoltserade med sina insatser i sociala medier efter LHC och Frölunda. Med all rätt för då var man bra och hade karaktär, Man slet som hundar över hela banan i 100 minuter och därav så fick man bra resultat. Det är precis de det handlar om. Gå i bräschen och köra utav fan VARJE MATCH. Men vi har sett det förut och ser det igen, Man gör det 1 match och sen är man skitnöjd med sig själv och tror man är bäst i världen.
En riktig hockeyspelare går ut och ger allt VARJE MATCH. Riktigt besviken på alla i vårat lag. (SKA MAN FÖRLORA SÅ SER MAN TILL ATT MAN GÖR DET SOM EN HOCKEYSPELARE)
Dom flesta fans här inne är nog överens om det att så länge man ser och vet att ens lag ger allt därute så är man nöjd. Förlora eller vinna spelar inte så jättestor roll då. Även om det givetvis alltid är roligare att vinna.
Det är så jävla dåligt. Vi har sjukt många bra spelare som är helt grymma när det ger allt, Tyvärr så slösar dom bort sin talang helt och hållet för att dom inte ger allt fullt ut varje match. Ska dom fortsätta spela med den här skämtattityden så kan vi lika gärna spela med J-20 laget för dom hade gjort fan så mycket bättre. Ett J-20 som ger allt skulle kunna stått upp bättre mot Örebro och då hade vi inte ens behövt gå till slutspel för att tjäna pengar inom föreningen.
Varför ploppar det fram nya spelare som gör mer poäng än våra rutinerade stjärnspelare i SAIK från ingenstans? Jo för att dom alltid ger allt VARJE MATCH. Då är så man skapar sig självförtroende, Det är så man skapar sig ett övertag, Det är det som gör att man kan spela bättre än vad man egentligen borde kunna.
HV71 kan ha vilket lag som helst men det spelar igen roll alls om man inte ger allt varje match. För det är precis det alla andra lag gör varje match och oavsett vilka spelare dom har så kommer dom slå oss just för att dom alltid är 1 steg före oss.
OJojoj Vilket slöseri med bra spelare alltså. Dom borde skämma hela bunten, Tycker synd om Hult och Davidsson som gjort allt för att vi ska kunna ha den starkaste offensiven i hela SHL Dom har fått möjligheten att kunna vinna ett sm-guld. En bra tränare, Tillräckligt bra lön som man inte ska gnälla över speciellt inte om man spelar som en snigel. Fy skäms.
5 Omgångar bara säsongen är inte körd ännu. Men varför slarva bort början helt i onödan. Hur fan tänker dom egentligen spelarna? räcker inte 150 000 i månaden eller vad dom nu har för att ge allt i 60 minuter precis som alla andra lag? Ska man ha en halv mille i månaden för att göra det? Jag trodde 50 000 var gränsen där man ger allt och allt över är bara en belöning för att man är skicklig. Bortskämda jävla spelare vi har. Jag har 4500 i månaden kan jag tillägga och jag ger fan allt varje dag för att få ett jobb som jag kan ge allt på. Är det försent att skola om sig till hockeyspelare som snart 29-åring? Kanske man kan visa hur det ska gå till.
Kort sagt, “HV71 är jävligt mycket mellanmjölk”/ Niklas Wikegård
Det är ju faktiskt så. Tror på riktigt nu att vi måste släppa denna övertro på Hv71. Hv är ett mellanlag och kommer vara uppochner hela tiden. Sen i ett slutspel kan allt hända.
Skrämmande att se hur så många sanslöst bra spelare kan vara så dåliga samtidigt.
word
SKärpning, Wesslau får ta på sig första målet helt klart, den går i magen på honom och in!!! Synd för han hade gjort bra saker innan det men det håller inte med sånna målvakter som bjuder på mål i sådana matcher då hv inte spelar bra. Dock så ska man såga fler för gör man inga mål framåt så är det svårt att vinna. Jag fattar inte varför vi inte skapar något, för i ärlighetens namn så var vi inte värda en vinst idag och man undrar ju vad det bero på.
Laine vill jag ge iaf 4-5 matcher mer innan jag säger något, men man hade ju förhoppning om att han skulle börja där han var då han lämnade men det är orimligt att tro det kanske. Men var är explosiviteten som vi är vana vid?
Sen så tycker jag inte det ser ett smak bättre ut med ANdreas i båset, jag sa det redan förra året. det är inte TRÄNAREN som är felet i HV! Dock så har det bara gått 5 matcher så visst sjutton ska vi ge vårt älskade lag några fler chanser, nya tag på lördag och då ska HELA HALLEN SKRIKA DAVIDSSON!!! Oavsett om vi förlorar med 10-0 ska det blir en kväll som Davidsson ALDRIG ALDRIG GLÖMMER!!!
Vilken skitmatch!
Blek insats av i princip hela laget. Emil J och Anton B spelar bra tycker jag och Wesslau ser till att hålla oss kvar i matchen länge när Örebro låg på. Hade vi bara producerat framåt hade hans räddningar räckt, men ingen kliver fram och gör skitgörat idag. Svåra passningar, lojt närkampsspel och onödiga utvisningar. Riktigt trist!
Nya tag på lördag, hedra Davidsson nu gubbar!
HV71 i med och motgång!
Varför tog de in AJ när Olsson började få bra koll på HV. Han kändes så rätt. Men det är tidigt, ska ge HV 12-15 matcher innan jag vill tränaren ska gå minst!
Hv har gjort 1 mål på bortaplan på 3 matcher…ETT mål,Wesslau gjorde en hyfsad tavla på första målet, men det är inte hans fel att vi inte producerar mål. Hv känns för bekväma,de gör inte skitjobbet,och gör man inte det till 100%, då vinner man inga matcher.
Om spelarna skulle gå in och läsa här skulle dom säkert tänka, fan dom vet inte ett skit vi körde ju skiten ur oss. Jag kan hålla med dom, Dom såg väldigt slitna och flåsiga ut och öste säkert på så mycket dom kunde, Problemet var att Örebro var hela tiden 100 % på hugget och det var inte vi och därmed fick vi hela tiden slita i underläge eller vad man ska kalla det är nog jobbigare än att spela anfallshockey eftersom man aldrig kom in i rätt rytm någon gång i matchen. Spelet flöt endast på åt Örebros håll just för att man inte åker ut och öser på direkt.
Vilket tror ni är jobbigast?
Ha pucken som back titta efter passningsalternativ, Örebrospelare som ligger högt upp och checkar så man tappar puck varje gång och sen får man tag i den i 0.5 sekunder tills någon sparkar fram den till en annan Örebrosspelare som man sedan måste vända om efter och gasa hemåt för att försvara. Forwards som väntat på pass i mittzon måste åka gärnet hem för att lyckas återta puck och sen pang boom missad pass igen samma sak om och om igen. Snacka om att slita ut sig för ingenting.
Så fort man får pucken pang snabb pass upp på spelare i fart som nästan direkt passar över till en annan forward som vänt om tar ner pucken och skott på mål retur pang mål. Jag typ sånt spel som bara går snabbt in i anfallszon och avlsut och folk på mål. Det är nog betydligt lättare att åka skiten ur sig åt rätt håll varje gång man ska åt det hållet en att ständigt bromsa in och vända bromsa in vända bromsa in vända bara för att någon vill vila benen 2 sekunder extra bakom mål eller i egen zon innan han passar pucken och alla forwards redan är stillatående just för att han inte passade när forwards vänt om och tajmat farten.
I stort sätt allting som har med våran offensiv att göra är besluten backarna tar. Det blir för mycket onödigt jobb hela tiden för att man inte klarar av att tajma forwards. Ibland känns det väldigt onödigt med backar när forwards lika gärna kan göra deras jobb bättre. Laine och Melin kan gå in som backar istället tills vidare så får Campoli och Kolan spela forwards eftersom dom väldigt ofta är så sugna på att hålla i pucken länge så kanske det är bättre att dom gör det bakom det andra målet.
Laine och Melin har ju skaplig kroppar som kan stoppa upp en del och säkert lägga snabbare pass från egen zon.
Kass insats, mycket riktigt. Men vi skjuter 28 skott och inget går on? Hur kommer det sig att de lag vi möter alltid har en bättre målvakt? Jo därför att det är så! Nu är wesslau på plats 14 med 88%. Han har varit kass nu i över ett år. Vad är problemet? Varför är han kvar och varför som nr1???
Har för mig att Anders tackade nej till ett kontrakt eftersom han vill jobba med juniorer.
Den största anledningen till att han gick in som andratränare förra säsongen var för att Bendelin krävde det.
Ta dig en sekund och läs
Motorsågen från de flesta idag. Jag är alltså inte ensam om att skriva bad words. Bara att jag såg det komma innan er och då fick man skit, Men idag spyr fan alla galla. Vidhåller fortfarande att Ridderwall är ett bottennapp som jag inte tror kommer spela för HV71 hela säsongen. Han håller inte SHL klass, punkt slut. Låt honom överbevisa mig istället. Fortfarande backproblem så in i …
Spetsen finns helt klart, men det är precis som att mot dom “sämre” lagen enligt HV71 spelarna så går det per automatik att dom spelar ett slappare spel. När det är 5 minuter kvar av matchen, då jävlar lägger dom i en växel dom inte visat under 55 minuter. Varför alltid denna underskattning med bottentippade lag?
Kan räkna på mina 5 fingrar vilka lag HV71 spelar en bra hockey emot och det är: Linköping, Frölunda, Färjestad. Där är dom. Giganterna inom Svensk hockey. I HV71´s ögon i alla fall. Jag vet inte om det är omedvetet att dom spelar en helt annan hockey när dom böter särskilt lag som befinner sig över Stockholm. Det har sett ut såhär flera säsonger nu, och det verkar inte hjälpa att byta varken spelare eller tränare. Det är nått som sitter inbränt i hela klubben.
Sen har vi detta med mästare över en dag. Både spelare i klubben och vi fans drog för stora växlar av matchen emot Frölunda. Jag är en av dom, jag erkänner. Jag trodde att nu vänder det. Nu kommer det bli roligt att titta på hockey igen. 5-0 mot Frölunda, wow liksom. Det fick jag äta upp. Men vi älskar vårt lag och hur pissdåligt det än gått ena dagen, så har vi samma förhoppning om Guld och vunna matcher 2 dagar senare. Tyvärr verkar det som spelarna också har den inställningen. Dom jobbar inte med dom problem som bevisligen finns, utan dom “skiter” i problemet och tror att det löser sig per automatik.
Varför inte sätta sig ner i laget och erkänna för varandra att dom spelar en annan hockey när dom möter de lagen jag nämnde. Varför ska dom inte kunna spela med samma fart och intresse mot de övriga lagen? Jag är säker på att skulle dom leverera som dom gör mot ett lag som FBK varje match, så skulle dom vara svårslagna. Sen förlorar självklart alla matcher, men sen finns det ju olika sätt på hur man förlorar en match.
Sen kommer vi till spelarna. Det finns spelare i HV71 som inte håller SHL klass ännu. Svårare än så är det inte. Jag nämnde Ridderwall i början av inlägget och det står jag fast vid. Han har fått tillräckligt med chanser nu. Har han inte åstadkommit mer under dessa matcher inkl CHL så kommer han inte göra det längre fram heller. Teemu Laine tänker jag absolut inte såga. Grabben har inte lirat match på över ett halv år och har endast spelat 3 matcher hittills. Han tror jag kommer att komma upp rejält när det satt sig.
Det jobbigaste för Laine är att han måste ha minst en spelare som är i hans hastighet. Annars är det alltid en spelare i den kedjan som kommer på släp och inte hinner med.
Axel Eidstedt, säkert världens goaste kille. Men han har inget att göra i A-laget. Han måste bort. Han sprider dålig energi i laget. Det smittar av sig av osäkerhet till andra. Det är psykologiskt bevisat. Ge han en säsong i juniorlaget så kommer han säkert att bli en spelare att räkna med i framtiden.
Petrasek, Sveriges kanske bästa back när det begav sig. Poängrekord och lite annat smått och gott. Men hur mkt det än svider och hur mycket man än hoppas så är han förlorad. Han är körd. Game Over, The End. Jag utvecklar inte det mer, för vägrar ni inte inse det så tycker jag synd om er. Han förstör mer för laget när han är med. Ge han ett jobb bredvid Fredrik Olausson.
Sen är det som med alla jobb, alla kan ha dåliga dagar. Men att ett helt lag ska ha en dålig dag varje gång man möter “sämre” motstånd enligt vissa spelare, ja då måste man börja ta sig en funderare.
Sammanfattningen är ju ganska självklar. Jag vill inte se fler säsonger som slutar med att vi ramlar ut i kvartsfinalen. Sen Laine och Teden anslöt till laget så har jag fått upp hoppet att det inte ska vara omöjligt att ta sig vidare denna gången, men dom måste ju spela som ett lag, åka skidskor och ha kul på isen. Idag lyckades jag t o m somna i sista perioden. Vaknade av att kommentatorn gapade och det var mål för Örebro. Alla här inne skriver av samma anledning, vi blir förbannade för samma anledning och vi hurrar av samma anledning. Jag är väl den som sågat mest. Innan Laines ankomst var jag så förbannad och besviken. Tänkte inte ens när jag skrev utan det var ilskan som bubblade ur mig. Jag har i alla fall hopp inför framtiden, men det måste till en attitydsförändring i laget. Hoppas även att dom vinna kampen om Salmela nu med. Jag ber i alla fall om ursäkt för mina ordval och spy galla inlägg sen tidigare, hoppas ni har överseende med det.
Sen en liten tanke. Pettan petat idag? jag tro det. Johansson vågar i alla fall till skillnad från andra tränare. Bara för att man är ett känt namn så ska man inte ha nån särbehandling. Bäst för dagen spelar. Idag med facit i hand skulle dock Johansson fått stå med tomt papper, då ingen skulle vara uttagen. Skärpning och nya tag tills på lördag. Då ska vi hylla Kungen och inte skämma ut honom. Tar förluster, inga problem. Men då ska man fan förlora med värdighet och veta att man kämpat arslet av sig.
Tack och bock
Eidstedt sprider alltså dålig energi i laget enlig Kungkeno. Det påståendet känns lite väl hårt va?
Det kändes som att HV kom ut till matchen med inställningen att 0-0 är ett bra resultat. Först när Örebro gjorde ett välförtjänt mål så började det hända lite från HV’s sida.
Sen tror jag också att Pettan var petad och visst är det bra att Johansson vågar. Men samtidigt känns det lite löjligt att man isåfall skyller på skada. Säg som det är istället. Petrasek måste jobba på sitt spel och spelar inte ikväll. Punkt.
Det verkar ingå i Johanssons ideal att köra med raka rör och därför tror jag att Petrasek faktiskt är skadad. När han fick frågan om varför Melin inte spelade så svarade han ju att det beror på att Björn måste arbeta med en del saker i sitt spel. Där hade han också kunnat välja en enkel utväg och svara något svepande om att Björn hade varit lite småkrasslig.
Så om Petrasek hade varit petad tror jag att Andreas hade sagt det, han verkar inte vara rädd varken för att ta obekväma beslut eller att stå för dem. Och att peta Melin är iaf någorlunda jämförbart med att peta Petrasek, med tanke på att de båda har hög status inom klubben (även om Petrasek troligtvis har högre status).
Det som talar emot är att AJ vid petningen av Melin var helt öppen med det. Känns liksom inte som AJ’s stil att hymla med sina intentioner.
Det saknas ju helt tävlingsinstinkt. Såg ut som ett gäng som bara vill stämpla ut och gå hem. Det är förfan idrottsmän det handlar om. Dom måste ju vilja tävla och ge allt för att vinna annars kan dom ju gå o spela i korpen eller nått
Hur högt tror ni Stefan Holm hade hoppat om han vatt lite sådär lagom intresserad och funderat på vad han skulle göra när han kom hem.
På vilket sätt sprider han dålig energi? Är det för att han har bäst +/- i laget och enbart varit inne på ett mål bakåt? Eller är det för att han har blockerat fyra skott vilket är sjätte bäst i laget? Eller är det för att han har varit väldigt bra i BP? Jag förstår inte riktigt, vad är det? Axel har även en genomsnittlig speltid på 13:22 vilket är solklart lägst av alla backar.
Detta att jämföra med t.ex Mattias Karlsson som har 21:48 min,och Campoli 21:24. Dessa två spelare har även -4 respektive -2.
Du väljer dock fortfarande att “highlighta” Axel som det stora problemet…hur tänkte du där?
Att du sedan väljer att kritisera han i just denna tråden är ju otroligt komiskt då han inte spelade en ena sekund igårdagens match.