Omgång 50 (25/26): Färjestads BK - HV71

Färjestad BK vs HV71

“inget att förlora” säger frallan? Frallan pruttar i brallan. Vi har allt att förlora. Det mesta är redan förlorat men nog finns där mer som står på spel. Mer som går att förlora. Hedern är borta, pengarna likaså. Vi står med rumpan bar. Rödsmiskad, svullen, som Örebrologgan. Redo att bestigas av hormonstinn alfahane med långa armar och silverrygg. Utkomst utefter förväntan. Totalförnedring.

Flyktbeteende och tunnelseende. Räddas det som räddas kan och bränna alla broar. Alle man överbod. Lösningen stavas cirkuskanonutskjut i omloppsbana.

I rymden kan ingen höra dig gråta.

Frasse frasserar

FORZA HV71!!

8 gillningar

Äntligen match igen! Vår nye ass coach har ju en ny plan hur vi ska spela bättre offensivt i 5 mot 5. Fler spelare ska vara involverade i anfallspelet. 7-1 till hv!

3 gillningar

Om någon gör en bok om matchingresserna så är jag först att köpa.

Diabolics vinner bananligan tycker jag med sina ingresser. Den som löser boken vinner också banan. Dubbel glädje :smiley:

7 gillningar

Tar paus från eländet som utspelar sig på isen, men självklart inte paus från matchtråden - den ensamt lysande solen i detta mörker av skridskoåkare, klubbtappare, frånvaro från slottet i båda zonerna och uppvisande av förändringsvilja utan förändringar.

Hoppas man ser bättre ut i försvarszon nu - jag tror ärligt talat att vilken forum-deltagare som helst hade kunnat styra upp det bättre än det vi sett prov på sista matcherna

HV:s boxplay är sämst i ligan, vi är i en klass för oss själva där

Jag tror det är så enkelt att det beror på att prio 1 för AB alltid är att alla spelare ska ha 100% fokus på och jaga pucken

Naturligtvis ska man använda press-spel men inte in absurdum

Man skiter i om vi därigenom lämnar övertaligt med folk ensamma med vår målvakt

Mallen är att detta är det moderna : alla tjur-rusar mot pucken och vrider inte på skallen och håller koll på var motståndarna är.

Klubbor tas ej heller bort framför mål utan man försöker först komma åt pucken

Klockan är för sent där jag är för att ens fundera på att kolla på detta debacle.

kan också bero på att man väljer att t.ex spela rindell i BP. mig veterligen sitter inte hans styrkor i det defensiva spelet.. sen har väl inte Alsing rosat marknaden heller.

DÅ KÖR VI! Matchdag, lika taggad som vanligt! Wohoooo!

1 gillning

Ska vi lyssna på FBK klacken köra “HV åker ur igen” i 60 minuter nu?

2 gillningar

Mute? Alt låt bli att titta.

Shululu, ska intala mig själv att missa matchen och istället sjunga på nya mellofavoriten - I can’t get you out of my system.

Jag känner på mig att det kommer bli 3 raka tre poängare denna veckan. Någon som är med mig?

3 gillningar

VIKTIGT! Glöm inte att HV71 lanserar ny karriärsplattform tillsammans med AH Sport & Business!

8 gillningar

Haha den bet på dig.

Är det här något vi fått av Anton, eftersom han gillar att arbeta med människor och organisationer?!

Jag trodde inte det var möjligt att göra mig upprörd längre. Men de lyckades.

1 gillning

Den saken dog för mig den dagen då ALI valde att inte bemöta oss som sträckte ut en hand och tyckte att det va en grej med två läger.

Sorgen, besvikelsen och uppgivenheten har tagit över.

Meningslös match. Öppna kvaltråden

3 gillningar

Jag vill bara trösta alla dönickar här inne - Vi blir farliga i ett slutspel.

4 gillningar

Jag laddade upp lite belysande bilder på HV:s boxplay i Leksands-tråden :
https://forum.hv71fans.se/t/omgang-49-25-26-leksands-if-hv71/9317/652?u=matsqq

Som sagt de är ute och far och skiter i att bevaka det viktiga området runt målet, där får motståndarna härja

1 gillning