Omgång 50 (25/26): Färjestads BK - HV71

Det finns absolut inget som talar för att HV ska vinna ikväll vilket märkligt nog talar för att HV vinner.

Som den looser AB är och själv säger: Vi är bra i motgång, sämre i medgång. Herregud!

Det gäller att gardera sig och sitt eget mående i denna misär. Så här har jag valt att förhålla mig:

Vinner HV71 ikväll blir jag glad
Tar HV71 poäng ikväll blir jag glad
Förlorar AB71 ikväll blir jag glad.

Jag är en vinnare hur det än går!

3 gillningar

Ikväll blir det vinst :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

1 gillning

Ikväll hoppas jag på övning på grishockey inför kvalet. Dags att att plocka fram försvaret och endast gå vid solklara tillfällen.

1 gillning

Sundell har kommit in och styr in 2 eller 3 puckar från bänken med sin magi, tyvärr har vi inte tränat defensiven och släpper därför in 5-8 puckar, efteråt är Blomman nöjd med vårt offensiva spela och tycker vi kan bygga vidare på det. Defensiven var ju bara otur, individuella misstag.

Ikväll kommer nådastöten, 9-1 till FBK och HV71 hittar knappt ut tillbaka till spelarbussen.

3 gillningar

Den här säsongen har Diabolics matchtexter överträffat laget, jag menar det. Jag får mer glädje över texten än att tänka på att HV71 ska spela.

3 gillningar

Gissa vilken back i HV som har sämst siffror i boxplay. Inte kikat men tippar de är sämst i SHL med.

Har självklart fortsatt förtroende i spelformer.

Gissar Alsing!

1 gillning

Jag hoppas dom släpper ner axlarna och lyfter sig. Det behövs inför kvalet.

1 gillning

Varför sätter man Malte som 7:e back och Lagerberg in med Borgman? Han var ju uppenbarligen lägst rankad för några veckor sedan var han så bra i AIK eller?

Alsing borde va 7:e eftersom han inte bidrar med defensiv, offensiv eller fysik.

2 gillningar

Pasic över Johnsen, kan du försvara det Anton?

2 gillningar

Intressant att samtliga right forwards går på vänsterkanten i dag. Vi måste ha gjort om hela spelsystemet. Typ spela baklänges eller något.

2 gillningar

Bättre attityd i omklädningsrummet kanske?

Förstalinan tror jag kommer va totalt osynlig. Finns ingen som kan göra nåt på egen hand i den kedjan.

Ska bli kul att se ett lag med helt ny energi ikväll.

Jag tror, helt genuint, att vi kan undvika dubbelsiffrigt.

1 gillning

Det här går aldrig!

Chansen till vinst idag är väl runt 0,1%, jag hade inte varit helt mot att ställa Lassi.

Han står säkert när kvalet är klart. Man har nog tänkt försöka vinna idag.

Tänker samma här, det är ju inte helt 100% än.

Trots att HV ligger sist, trots att man tappade sina 13.e plats så fortsätter folk att tänka det kan gå. Säg att man vinner ikväll då spelar man hemma på torsdag och inför sista omgången kan allt hända. Trots att laget inte tar ett kliv framåt. Anmärkningsvärt hur surret om hoppet lever kvar.

4 gillningar