Omgång 50: Brynäs IF - HV71

3h och 30m kvar tills matchens ens börjar och man kan inte tänka på något annat.
Vaknade 05,20 och min första tanke var HV71 och ödesmatch och pulsen sticker iväg direkt.
Vi stöttar varandra ikväll mina vänner oavsett hur det går. Vi är i detta tillsammans i med och motgång.
Gärna medgång ikväll dock :smiley:

4 gillningar

Lassgård kommer att vara inne framför mål och skymma Ortio

2 gillningar

Ni som är i fiendeland ös på med bilder och skål :beers:

2 gillningar

Tror på samma matchbild som de senaste matcherna. Sönderpressade och underläge efter första. Ortio är förhoppningsvis på spelhumör.

Blir nog fan mer stressad om HV gör första målet ikväll.

1 gillning

Jag tror detsamma. Vi kommer att behöva försvara oss bra första 20.
Kan vi hålla tätt så länge tror jag vi har en stor chans att vinna.

Ser dock gärna att Hv gör det första målet. Ska vi vinna måsta vi nån gång leda matchen… :wink:

För övrigt: sjukt kul och intressant omgång idag. Alla matcher betyder nånting.

2 gillningar

Vem av er är där jag är?

Jag!

Fy fan. Har pendlat mellan att jag är allt för nervös för att se matchen till att jag blivit pepp och vill se. Nu har jag till 95,7 procent landat i att jag inte ska se. Jag klarar inte av sånt här längre. Som sjätte finalmatchen mot Löven förra året, eller sjätte finalmatchen mot Brynäs när HV låg under med 2-3 i matcher. Jag klarade inte av att se.

Jag pallar helt enkelt inte längre.

Min magkänsla är att Brynäs vinner ikväll. Efter tre raka torsk mot HV är det deras “tur”. Som jag skrev i torsdags. Jag tror att det här kommer att avgöras först på tisdag.

Till er som ska kolla, på plats eller framför soffan. All kärlek till er. Stötta och skrik er hesa på bortastå, drick de x antal ölbärs framför tv:n som krävs för seger, vik strumpor i periodpaus, ta på er underkläderna ni använde i torsdags osv osv.

Vore så jävla underbart om man kunde få kliva in här ikväll och diskutera kommande SHL-säsong. Peppar, peppar, spottar över axeln, tar i trä.

Kämpa HV!

9 gillningar

https://twitter.com/diabolics666/status/1632029534294798336?s=46&t=uzn9ZbT1negAMUhnnLaFCg

5 gillningar

:joy:

Jag! Fastnat i baren

Vinka så jag ser dig.

Jag fattar. Nu har det ju varit riktigt sura 13 år för alla fans, men är det inte EXAKT detta man vill ha? Spänningen? Se historia skrivas?

Har landat i att seriesystemet är rättvist och efter resan till allsvenskan förstod jag att jag aldrig kommer att överge Hv vad som än händer så det är lika bra att hålla i och följa med.

Hade gärna varit på plats.

2 gillningar

4 gillningar

HV vinner. Känslan är god. Kommer t o m vända underläge om det skulle behövas. Så lugn, kamrater. Hav förtröstan. Välj glädjen!

5 gillningar


Laget som ska göra det!

Hoppas du har rätt!! :heart:

1 gillning

Det är fest idag! Vi firar SHL plats resten av kvällen!

Om jag fattar Brynäs twitter rätt så ställer man Lindbäck i mål och deras bästa back Bertilsson missar matchen.

1 gillning