Hugo Alnefeldt FÅR INTE stå i kvalet. Fullständigt klappkass!
Nej men du. Det är ju ABs gameplan. Spela Tikka som bidrar med?
Istället för en kunnig Kero.
Klacken levererade just budskapet om att Tedenby ska in…. Japp… just det…
gav dock teden energi vad det verka
Av någon anledning verkar ju Tikka vara en av Antons absoluta favoriter.
Inte ens rinken håller SHL-klass längre
Berätta gärna för mig då - vad för ansvar har spelarna då? Att de ser ut såhär är ju mer än EN persons ansvar, herregud
Där är en del av problematiken.
Blomman längtar nog tillbaka till AIK. Om inte annat så måste han känna att laget han hade då var galet mycket bättre.
Härlig poetisk bild ändå att även HG ramlar sönder.
“jag vill leva som Tommi tikka wahoo
jag vill tjäna som Tommi tikka ohooo
… osv osv”
Jajamensan, Blomman är huvudtränare och bär ett väldigt stort ansvar hur det ser ut på isen
Jajamensann, en oerhört stor del av coachjobbet är att lyckas motivera spelarna, en oerhört stor del.
Taktik kan alla i huvudet, konsten är att kunna lära ut det och få folk att vilja göra det.
En coach som inte kan få spelare att kämpa är inte nån bra coach oavsett hur bra han låter i intervjuer.
När Teden är ett friskt inslag, så inser man hur långt ned i dyn man hamnat.
Fan vad skönt att vara professionell hockeyspelare om man inte behöver bry sig själv utan det är en annan person som ska göra jobbet åt en!
Fuck. Luleå tar ledningen mot Modo.
Har någon sagt att de inte är mer än en person som ligger bakom detta?
Självklart är ett antal spelare åt helvete för dåliga. Antons ansvar är att sätta ett spel om även vår skamliga ursäkt till spelartrupp köper och klarar av att spela.
Där har han gått bet, bedrövligt rakt igenom.
Bara se sen hur han formerar sina spelare, hur han fördelar istid osv.
Bedrövelse. Rakt igenom tvärusel.
Så är det ju. Han har inte förmågan och nycklar att få laget att dra åt samma håll, och har inte haft på hela säsongen.
Idag var t.ex fokus på spelet i defensiva mittzon och försvar (tog alltså 50 omgångar för att ens adressera problemet).
Man ser inget alls av det i spelet.
Vi kan vända matchen i tredje. Om AB säger till spelarna i pausen:
“Vinner ni denna matchen lovar jag att avgå.”