Omgång 50: IK Oskarshamn - HV71

Inte skämma de tillräckligt. Blir större förlust idag om detta fortsätter

Ja, Japan…

Vi skulle behövt en riktigt bra keeper för längesedan. Vi har det sämsta målvaktsparet som SHL har skådat. Även i allsvenskan kommer vi behöva köpa in en första målvakt. Gunnar före Hugo, ja så är det nog nu efter alla Hugo förluster, men det är som att välja mellan pest och kolera. Att HV har missat detta i så många år kommer kosta SHL plats. Sen finns det iofs 100 andra anledningar men detta sticker ut!

HV är som vanligt: Själlöst, viljelöst, ledarlöst, menlöst och värdelöst. Hur fan är det möjligt? Bland alla floppar kan man konstatera att Ilomäki är inte beredd att offra ett blåmärke för att hjälpa laget. Och han är inte ensam.

Eller hur. Hv har gett upp. Vafan ska man bry sig själv. Sämsta jävla laget jag nånsin beskådat! Tvi.

Tänk att vi hoppas på att slippa Brynäs i kvalet. Oavsett vilket lag som hamnar i kvalet så möter vi SHLs näst sämsta lag. Vi är SHLs sämsta lag.
Det spelar absolut ingen roll vilka vi möter, för oavsett motstånd så är dom bättre än oss.

Vi har Wedin, Donovan, Martinsson och Kinvall som är bra spelare… Som kan lira i en förstafemma i SHL. I övrigt är resten av laget faktiskt folk för Tredjefemman. I kvalet behöver en back bli Forward, så att vi får fyra spelare för en förstafemma. Sen, vetefan. Har vi en femte länk ens? Murray kanske. Vi får ha fyra backar i första.

Ser det som enda chansen. En bra femma. Resten av laget dödar tid och gnuggar sarg.

Olausson och Grönhagen hade varit ledande spelare i detta läge. Jag vill ha tillbaka dom.

När man tror att det inte kan bli sämre så blir det ännu sämre… närmar sig snart jordens mittpunkt.

Jag har älskat HV71 sedan första matchen säsongen 94-95. Eller nja, jag är från Norrland och alla i klassen höll på Luleå. Det blev töntigt så vi gick i bokstavsordning för att välja eget lag. Jag fick välja sist och HV71 var enda laget kvar.

Blev SM-guld och jag har följt det slaviskt sen dess. Nu sitter jag här… Borde ha kvalångest. Borde ha nerv. Men fan, jag skiter i det. Matchen är ändå bara ett tidsfördriv till Zlatan mötet Georgien. Så mycket tror jag på spelarna i HV71 att jag hellre ser Georgien spela fotboll. Och liksom längtar till det tillochmed

Var helt ok i början men ser väldigt oinspirerad ut just nu.
Fan, sätt in en random junior istället. Dom om något brinner för vårat klubbmärke - Hv71.

Håller inte med, fel huvuden på Wedin, Martinsson, Kinnvall. Duktiga spelare men spelar för sig själva!

Tror nog Georgien fotbollslag vinner enkelt en ishockey match mot detta viljelösa lag som leds av sektledaren/maffiabossen Johan Hult och sin vice chef Agne. Episkt agerande att förstöra en klubb utan nån i organisationen bryr sig

Håller med om Olausson och Grönhagen dock. Det måste finnas flera juniorer som borde gå in i detta laget?

:blush: :blush: :blush:

Som Fegon skriver bra.
Ser mest framemot VM-kvalet, Sverige-Georgien med Zlatans comeback.
20:45 på kanal 4.

Där var det godnatt, en parodi utan dess like. Lämna WO och lämna isen, ni vill ju inte lira ändå.

Men jösses atomer!

Vi blev ännu sämre än första! Kör med juniorlaget för de kan inte göra det sämre.
Helvete! Har inte en spelare någon som helst stolthet över sitt egna levebröd!

Hv vinner inte en enda jävla match till denna säsong. Pisslag!

Helvetes jävla skandal dåligt
Det här laget är bara ett stort jävla skämt

Helt - under - isen :confused:

Spelarna är bajs. Det är ett skitbygge, ihopsatt av Johan Hult.

Men Lillis är uppenbarligen inte rätt person att väcka de här legoknektarna.

Sparka Lillis. In med en helt ny röst. För det här kommer inte gå.

Med tanke på hur konsekvent usla HV varit genom hela säsongen så börjar man ju nästan fundera över om det är en protest mot spelsystem, tränare och all annan skit i föreningen…