HV71 åker till Karlstad för match mot Färjestad på lördagen. HV71 har
vunnit båda möterna mot FBK den här säsongen och hoppas det håller i sig.
Johan Hult avslöjade en mycket skön förlängning på fredagen: Ett treårs-
kontrakt med den mycket viktiga HV spelaren Simon Önerud.
Pw i mål idag igen… Lindbom snackar skit när han säger att prestationen avgör vem som står!!
Varför låter man ej LS spela nu. Han SKA vara förstamålvakt i slutspelet!
Men jag ger mig F-n på att de blir PW ändå! Jag är nerred att satsa pengar på att de kommer bli PW som står i slutspelet.
Nån som vågar sätta emot?
PW måste ju vara överlägsen Söderström på träning, då Lindbom säger att hetaste målvakten skall stå. Jag fattar ingenting, vi har chans att hålla 2aplatsen, vakna Lindbom!
Ta mig f**tjänstefel attt sätta pw i mål. Söderström håller nollan i två av fyra matcher och man väljer att spela en målvakt som släpper in två mål mot ett Karlskrona som inte ens är ett hockeylag… jag hoppas dock Pw gör en kanonmatch.
Onödigt att jaga upp sig för mycket över att inte söderström står. Kan vara någon säkerhetsåtgärd att vila honom inför slutspelet eller kanske att man vill hålla PW lite varm ifall han behöver hoppa in under slutspelet. Det är heller inte helt fel även om det också skulle vara bra med söderström i denna matchen då fbk har varit ganska bra senaste tiden.
Jag håller med om att Söderström borde vara förstamålvakt i slutspelet. Men det kommer vara och är viktigt att hålla båda målvakterna igång oavsett hur bra “förstemålvakten” är.
Jag skulle tro att PW eventuellt får en match till innan slutspel. Sen får Söderström stå så länge han orkar!
Vi jagar 2a platsen Söderström bör stå.
Ytterst märkligt om Söderström är skadefri och frisk. Men sista chansen för Pw annars tar nog hans säsong slut efter i kväll.
Vill inte vara en partypooper men den här matchen förlorar PW… Förlåt. HV.
Han gjorde en knappt godkänd insats sist mot ett av seriens sämsta lag. Tror inte han står pall mot ett FBK som både är i bra form och jagar direktslutspelsplats.
Köper inte att man måste hålla båda målvakterna varma. Söderström har stått närmare tio matcher mindre än PW och har förmodligen lust och energi så det räcker och blir över för att stå de sista grundseriematcherna plus ett helt slutspel.
Trist att Lindbom väljer att gambla när så mycket står på spel. Vi har ju till och med, med lite flyt, chans på seriesegern.
P - W har en sista match på sig att bevisa att han ska ha något som helst att blanda sig i ett slutspel och vara e v backup till Söderström.
Det som dock märks och syns lång väg är att hela laget blir osäkra när P - W står i kassen. Det sprider sig en osäkerhet bland både backarna och forwards.
Kan dock förstå att Johan vill försöka få igång honom eftersom Söderström har en brokig bakgrund med en sjukdom som gör att han ena dagen kan stå och andra dagen vara frånvarande. Ni som vet, ni vet. Det kan vara så enkelt att Söderström inte klarar av att stå 2-3 matcher på raken p g a just detta, och blir han nu tvungen så väljer dom att spara honom. Det är ju trots allt i slutspelet som allt gäller.
Tror även P W vill knäppa alla tyckare på näsan, samt visa att han är att räkna med och en extra krydda att få göra det mot sitt gamla lag och sina gamla fans.
Men ännu en gång, så märks det på spelarna i HV71 att det sprider sig en osäkerhet så fort pucken hamnar i egen zon. Söderström har ett helt annat lugn och står aldrig och sover.
Bommar P W denna matchen så tror jag det är stor chans att dom kallar upp Niklas Rubin från Tingsryd. Det var därför dom värvade honom, garanterat. Inte för att Söderström inte skulle orka, utan för att P W inte kommer hålla och klara pressen.
Än så länge har han skött sig bra i alla fall. Inte så många ingripande dock, men det var ju nyligen ett då han låg och simmade. Han verkar bli rädd när pucken kommer och han vet inte riktigt vad han ska göra. Där är den stora skillnaden mellan honom och Söderström, medan Söderström står lugnt och läser varje situation och agerar ut efter det, han förtar sig inte eller göra massa onödiga utsvävningar.
Men klart som fasen vi ska plocka en lada kaffe på 3 poäng, inget snack om saken.
Hur fan kan det inte bli utvisning på Steen där? Pucken är ur spel och han kommer och tacklar ner Tedenby i sargen, så jävla onödigt och farligt spel när Tedenby inte förväntar sig att någon idiot ska komma där…