Omgång 51: Färjestad BK - HV71

Petiga domare ikväll…Håll tätt nu

Har hört i flera intervjuer hur random motståndare hänvisar till HVs tröga backar??? Vi har väl den rörligaste backbesättningen i mannaminne??? Typ skridskostarkast och rörligast i hela SHL?

Jösses! Ska domarna plocka utv som den på Sundh så kommer det bli många för Hv idag! För FBK verkar få göra vad de vill med tanke på vad Tedenby fick utstå utan något!

Du menar kaffebönorna som pälsråttan palmmården skiter ut. Icke förvånad.
svt.se/nyheter/inrikes/djur- … aste-kaffe

Sluta att kritisera målvaktsvalet, viktigt att båda är igång ifall något tillstöter, sjukdom, skada mm

Värre är det att domaren bestämt olika nivåer på bedömningarna, det avgör mer då det sliter sönder spelet.

Matchen talar inte direkt för oss tyvärr, gissar på att domaren avgör matchen till Färjestads fördel. Söderström hade inte skadat i mål denna matchen så man slipper bita sönder hela tungan så fort Färjestad har pucken i närheten av HVs zon.

Hoppas jag har fel och domarn gör en bra match framöver och HV sätter tryck framåt som tidigare matcher. 5 vs 5 vinner vi denna matchen om inte PW släpper puckar som Söderström skulle tagit.

Dålig scouting. Det är till får fördel. :slight_smile:

Ser sjukt otaggade ut. Jag blir orolig

Visste det. Vad är felet varför kämpar man inte

Tycker Lindbom sänder fel signaler till spelarna när man väljer att spela PW i ett sånt här viktigt läge. :confused:

HV gör tyvärr en riktig skitmatch!! Tur att FBK inte är bättre än va dom är för annars hade varit stor ledning just nu.

Är ju inte i närheten av vad vi sett i de senaste matcherna.
Nu har vi ju chans på 2:a platsen o det måste väl vara morot om något.

Kom igen nu, något billig retur av P-W samt lamt försvarspel kan jag tycka.

Svåra passningar i anfallszon där man inte kan skjuta direkt utan måste börja om.

Som sagt domarn hjälpte Färjestad till 1-0 genom att stå ivägen. vad var det jag sa. Ligger lite efter i min sändning.

Hv lika uddlösa som Khk var mot HV senast, bedrövlig insats i en sån här viktig match.

Det måste ju ändå finnas någon tanke bakom det, lindbom om någon ser väl hur Linus spelar och påverkar laget. Så när man matchar pw lär det nog inte vara för att “peta” Linus.

Spelat upp oss sen målet, behövdes kanske, sett segt ut…

Brithen har verkligen spelat bra senaste tiden. Tycker han har sån pondus i sitt spel!

Snyggt PW!!!

Timeout

Timeout och uppläxning!

Nä, hoppas verkligen inte det handlar om att man ser PW och Linus som två jämbördiga målvakter. Sen kan man ju inte utesluta att det är Linus sjukdoms situation som spelar in.

Bra ingripande av PW igen!