När vi blir virriga så syns det så väl. Klara lägen förvaltar vi inte, utan vi virrar bort det på egen hand, utan hjälp från motståndarna. Adam Almqvist, jag blir galen på karln. Vad gör han ens på isen? Är han närvarande? Vet han om att det ens är match? Får pucken på blålinjen och har all tid i världen att förvalta den väl, men istället skjuter han iväg den ner i egen zon, precis som han tror att vi ska göra mål på andra sidan. Nu får dom väl vakna till för tusan.
Och nu, vad gör dom? Viktig räddning av P W där. Helt klart att FBK vill mer än HV71. Första platsen, hemmafördel och 1 miljon kronor, verkar inte betyda så mycket.
Hade de uppträtt så här när Liv var i livet och Petrasek var aktiv så hade dom åkt på en utskällning i periodpaus. Sanna mina ord.
SLUTA SIMMA, P W!!!
Edit: Adam, revanscherar sig själv vid Gulas läge.
Ta timeout nu!! Färjestad trycker ju ner oss
Mycket om PW nu.
Vad jag har hört så vilar HV Linus Söderström och som någon sa, viktigt med två varma målvakter inför slutspelet.
Rätt eller fel? Jag tycker HV gör rätt.
Vart är hv71!
??? Känner inte igen det laget som spelar nu
Söderström är ju med upp och ombytt.
Hoppas det inte är något allvarligt med Persson.
En av få backar som har tyngd i vårt försvar
Passningsspelet är ju bland det sämsta jag sett denna säsongen…
Vad händer fbk är flera gånger bättre i matchen.
Så tråkigt att se. Hv viker ner sig trodde man det skulle bli lättidag?
Nä, så här har jag inte sett dem på länge, men det är bara ett mål…
En rejäl chans på 36 minuter, känns väldigt viljelöst idag.
Ullström helt osynlig och precis lika dålig som jag minns honom. Kom ihåg efter säsongen 2009/2010 när Ullström och André Petersson försvann så frågade sig alla hur det kunde komma sig att Ullström fick chansen och inte Mattias Tedenby, som var 5 ggr bättre på allt.
Ullström har aldrig vart någon speciell spelare och han är som sagt helt osynlig nu också. Dags att “stjärnorna” vaknar och gör stjäl för lönen.
Fullt medveten om det - därav vilar 
Slarv 5 ggr på kort tid där man spelar ur zon och får börja om igen. Sen solklar interferens på Sandberg så målburen flyttades men FBK får göra som dom vill.nSvårt att spela när man har olika nivå.
Godnatt vårt underbara spel från tidigare matcher är som bortblåst. Redan börjat bli övermodiga?
Inte bara HV som är dåliga. FBK är tunga och vinner den fysiska kampen enkelt tyvärr. Jag tycker för övrigt PW gör en högklassig insats.
Det positiva är att fbk bara leder med 1 mål och att Hv har ett jävligt mycket bättre spel om någon kan väcka dom i period pausen
Ytterligare bevis på att Sören P inte gillar HV, letar utvisningar på Hv, tur att PW är på hugget mot sitt forna lag.
Hv totalt utspelade, totalt, det enda positiva är att det bara skiljer ett mål.