Omgång 51: Färjestad BK - HV71

Detta gav vi bort genom att spela så jävla otaggade första två perioderna… Så typiskt dålig hv attityd nu tror man man är kungar och kan slappa hem serie vinsten. Tyvärr den chansen dog nu

En bedrövlig match HV, stjärnorna osynliga i denna nyckelmatch om topplaceringarna. Jag hade förväntat mig mkt mer…

Skit energin fanns inte idag!

Men vid 6 mot 5 så måste man ju söka mer skott från backarna när hela FBK är framför målisen.

Men Thörnberg måste ju vakna ur dvalan för han är överlägset sämst just nu. Tycker Christensen ser hetare ut nu men spelar med fel folk.

Och där spelade vi bort seriesegern.

PW gör en bra match och ska absolut inte lastas. Men det spelar liksom ingen roll, för hur bra han än spelar förlorar han i stort sett alltid målvaktsmatchen. Nu vill jag se en vinnande målvakt i mål resten av säsongen.

Om LHC vinner imorgon så är vi 4 helt plötsligt

Men ändå så lastar du honom för förlustn

Fan vad uddlösa vi var. Spelade vi PP hela matchen eller?

Imponerande dock av FBK som hållit nollan 5 av dom 6 senaste matcherna nu.

Ouch!

Ja ikväll så kändes det som vi glömde ödmjukheten hemma
Väldigt långa byten på många spelare
Bara att bryta ihop och ladda om i dem återstående två matherna
+++ till PW och sedan tycker jag att Brithen gör det riktigt bra
EriK C vad har hänt med honom ?

Det är just de här scenerna vi får se i slutet som kan vara avgörande i en kvartsfinal, semifinal och SM final. Nu ser ni hur viktigt det hade vart med ett bra PP. Hade vi haft lite självförtroende och bättre spel i den formationen hade det kunnat stå 1-1. Men kontentan är att de satte P W i mål från början. Det sabbade allt. Man gör inte så som de gjorde. Man ska spela den bästa målvakten när det handlar om en serie seger. Nu är det kört. Vi kommer bli 4:a eller 5:a, tro mig. LHC kommer vinna imorgon och klättra om oss.
Klart som tusan allt är dåligt i spelet som Johan nu säger när man sätter P W i målet. Då skapas en osäkerhet i hela laget och det straffar sig. HV71 vågar inte spela den anfallshockey dom vill p g a P W. Man bygger alltid ett lag bakifrån, då målvakten alltid är den viktigaste pjäsen. Även att P W gör en godkänd insats så sätter det sig psykologiskt i skallen på spelarna då de vet att han släpper mycket. Det gör i sin tur att de inte vågar spela det spel de vet att de kan göra. Därav förlusten.

Detta är psykologiskt tänk och många förstår er säkert inte på detta och på så sätt håller inte med, men det är vetenskapligt bevisat att det fungerar så, så det kan ni aldrig prata ifrån. Jag är 100% säker på att vi hade vunnit med Söderström i målet ikväll. Vi föll på eget bevåg.

Hur länge sedan var det FBK vann mot HV tyckte dom sa 2 år på Cmore
Kan det stämma?

Riktigt bottennapp idag tyvärr efter ett antal kanonmatcher av HV.
Man åker mindre skridskor och är alltid ett klubbskaft för långt ifrån allting hela tiden. Fruktansvärt frustrerande att titta på när man alltid tar 1 sekund extra gentemot Färjestad innan man får fart på rören och 90 % av fallen så är man sist på puck och förlorar dueller returer och allt vad man kan tänka sig för att man inte är på plats i TID.

Nä riktigt dålig insats energimässigt vilket var avgörande. Vi fuskade i vår game-plan helt enkelt och som alla vet så går det så här då. Syntes i tidigt skede att det skulle handla om tur om vi skulle ta den här matchen, Hoppades på en höjning i energi i nån period men icke.

Försvarsspelet av backarna var läskigt att se på idag då Färjestadsspelare fick kliva hur långt in i banan som helst innan man agerar och ligger ett klubbskaft bakom och hugger på klubba. Var är rövtacklingarna mot sarg vid egen blå? Stänga yta? sätta stopp?

Såg ut som det gjorde då HV hade stora problem defensivt, spelare får vandra om kring fritt in i slottet och backarna slutar backa lagom när PW står i vägen.

PW bäst ikväll överlägset vilket var kul att se, men annars var det inte speciellt roligt att titta på.

Kanske man vill man möta SAIK i kvarten och har en plan att hamna trea och spöa skiten ur Färjestad sista matchen på hemma-plan. Får hoppas att de var så det låg till.

8 januari 2015. (1-2 hemma)
Efter det 7 raka segrar och tyvärr ingen åttonde.

Ok sviter varar inte för evigt Tyvärr. :cry:

Nej. Jag konstaterar bara att vi har en målvakt som, trots att han spelar i ett topplag har en vinstprocent på låga 50. Oavsett hur bra han än spelar har han en förmåga att inte vinna målvaktsmatchen. Som idag.

Nu förlorade vi inte p.g.a PW, som gjorde en mycket bra match i mitt tycke.
Träskodansarna var betydligt hetare och hade en utomordentligt het målvakt, tyvärr.

Hela helgen är nu förstörd.
Dessa drabbningar innan match mot skogsfolket bidrar till usel sömn, arg och grannarna vet att något är på gång.
Torsk, som ikväll löses med…Öltajm. Enda chansen att lirka genom skiten. Skål alla HV-fans och även till dig fransmannen :smiley:

Skål!
Instämmer, sluta snacka skit om PW. Idag var det energin som fattades för att ta 3 poäng. Ingenting annat. Helt naturligt, efter en längre tid av fantastiskt bra och energifyllt spel att det emellanåt faller tillbaka. Det viktigaste nu är att bryta ihop och komma igen, 2 matcher kvar. Sista matchen har vi revansch att utkräva - Hemma mot FBK. I will be there! :mrgreen:

JP-femman
5. Adam Almquist
4. Fredrik Pettersson-Wentzel
3. Erik Brännström
2. Ted Brithén

1. David Ullström

En ngt märklig femma, PW bäst på plan tillsammans med Brithén, Brännström tycker jag gör en av sina sämre matcher, tycker jag…

Var någon på plats och kan bekräfta det rykte som just nu sprids om att en liten del av FBKs klack sjöng " Stefan Liv finns inte längre" efter att matchen var slut…

Hade gärna fått detta bekräftat så jag anser att detta är något av det sjukaste jag hört.