Omgång 51: HV71 - Skellefteå AIK

Är nog det bästa vi kan sätta på banan. Dock så är våran 2a kedja nästintill osynlig, hoppas de samtliga lyfter sig.

Vigenaults kedja har varit vår bästa defensiva formation. Crazy om de stoppar in Tedenby där.

4 gillningar

Kanske kan släppa teden fri?

Jag gillar inte att splittra Vingan, Lenc, Vignault. De har ju faktiskt åstadkommit en hel del.
Man kanske skulle testat att lite bakvänt börja på tre kedjor. Få upp tempo tidigt och sedan kanske växla in fler spelare när det funkar. Visst är det bakvänt. Men det är ju mer än en match vi börjat på fle växel. Så kanske?

Nähä. Det blev inte mycket gjort på jobbet denna dagen heller. Måtte detta helvete vara över ikväll.

1 gillning

Fyfan Pudas och Möller. Läskiga.

Dåliga vibbar.
“Snön faller, o vi med den…”

Återigen höjer jag ölbärsen till 7,5 för den extra effekten i spelet. Funka förra gången :beer:

2 gillningar

Matson Vesel Forsberg är de jag är mest orolig för , tycker de saknar snabbheten & tempot som krävs mot SAIK.

Skulle vilja starta med Moelgard i den femman och möjligen Boedker eller Önerud beroende på form och hur det går.

I anfallszon i pp etc kan Foppa få spela.

Kanske till och med “Önerud, Moelgard och Vesel”

Tycker Vesel faktiskt varit riktigt habil senaste 4-5 matcherna. Bra fart på rören, återtar en jäkla massa puck i defensiv zon, kanske inte riktigt samma hot framåt som i HA men defensivt tycker jag han varit jäkligt bra

8 gillningar

Håller helt med om att Vesel tagit kliv uppåt. Med så många forwards ska de hetaste spela och de trötta kan få vila ett tag

Hallå! Ny här på forumet. Tror ändå att det kan finnas någon slags morot i att denna match är så viktig. Visserligen en väldigt dålig start på matchen senast, men som talesättet lyder: if at first you don’t succeed, try again

6 gillningar

Jag tror tvärtom mot många övriga och det blir vinst ikväll och definitivt Brunäs torsk borta mot Timrå.
Varför så säker kan man undra - JAG är på matchen :sunglasses:

6 gillningar

Sir Ward - det är faktiskt svårt att argumentera emot.

Själv kan jag inte ens följa det via radions webbsändning från arenan då de slutat med det. Det får bli radio P4 och Aftonbladets livechatt.

Man petar Moelgard o tar in Boedker. Dessutom går matson före.

Vi förlorar…

Ataraxen intagen. Bara hoppas hv inte har samma lugn som jag har nu. KÄMPA!

3 gillningar

Inte så att modet ökande efter att man sett SAIKs laguppställning. :grimacing:

Lilldansken är sliten.
Inte alls samma tryck i honom de senaste matcherna.
Så dags vila upp sig lite.

Jag tror det är som Zico säger, att han behöver vila, och det inte är en ren petning på spelmässiga grunder

2 gillningar