Omgång 51: HV71 - Skellefteå AIK

Ser helt OK ut.
Även om jag skulle vilja ha upp Lindbäck el Hansson i 2:a linan, Bödker in i 4:e och Tedenby kan få ett par byten som extra gubbe…

Tror det blir ytterligare en hedersam förlust ikväll med uddamålet. SAIK rivstartar med 3 snabba mål innan HV jobbar sig in i matchen. Vi reducerar med två mål, pressar för kvittering och har ett stolpskott i slutsekundrarna. Inga dumma utvisningar ikväll bara. Det har vi inte råd att bjuda på.

Nej!! Hv ska vinna!

Tror stenhårt på att Timrå vinner ikväll.

Egentligen är det HV som kommer vinnande ur dehär oavsett. De låg 10 poäng bakom och det är Brynäs det kommer bli jobbigt/pinsamt för om de får kvala. HV har ju bara gjort en jättebragd efter hur det såg ut i januari och att de ens är i denna situationen tycker jag redan är en vinst i säg. Sedan blir det ju såklart som att hamna lite på målsnöret om de hamnar i negativt kval när de va så nära…

3 gillningar

Man tror att det är hunger man bör känna i magen vid denna tiden men det är bara nervositet…

Jag laddar upp med en stout. En touch av chili och rostade jordnötter. 14,2% och gudomligt god. Den kanske lägger sig som bomull runt nerverna.

2 gillningar

Rätt att peta lill-dansken. Han har inte varit lika bra efter junior VM.

Verkar som alla spelare som får nytt kontrakt slutar lira denna säsong.

14,2% större chans att vinna med andra ord

1 gillning

Låt självplågeriet börja! Dra åt helvete, vad nervös jag är…

2 gillningar

Du är i gott…stort …sällskap. :slight_smile:

Om HV tar 3 poäng ikväll och Brynäs 0, då är det i stort sett klart att HV undviker kval va?

2 gillningar

Vore kul om HV kunde komma ut som Brynäs gjorde förra matchen. Vi ser aldrig det längre. Är vi för dåliga?

Nån som har en lämplig aktivitet istället för tv-soffan? Mitt vurmande för strumptvätt fungerade ju sådär mot Brynäs.

Kan tycka att man från HV-håll haussar upp matchen lite för mycket (igen). Alla i blått. Vi har fördel. Och så vidare.

Brukar inte falla väl ut. Bara gå in i er bubbla och fokusera på här och nu.

Jag. Orkar. Inte. Bli. Besviken. Igen.

5 gillningar

Jag vet inte. Sitter på läktaren och skakar som ett asplöv.

3 gillningar

Jag ska städa toan!

1 gillning

Jag kräver vanligtvis inte mycket. Inte ikväll heller. Allt jag vill ha är en vinst. Här och nu är allt som gäller. Allt annat är ointressant.

1 gillning

Hur är det med folk på plats?

Det fyller på men som vanligt är det knappt halvfullt kvarten innan nedsläpp.

1 gillning

Nervös så att man får inåt-snopp…!

4 gillningar