Omgång 51: HV71 - Skellefteå AIK

ja det är väl ganska klart att vi undviker kval om så blir utfallet.
Ska hålla ett litet öga på timrå matchen oxå.

Idag hade det varit skönt om klacken kvar igång en timme innan match och sjöng. Men sån är inte kulturen här dock. :expressionless:

1 gillning

Känslan är att LHC inte kommer att vara inblandade i Play Out striden inför sista omgången tyvärr.

SAIK ser grymt starka ut och det kommer att krävas en grym insats av HV ikväll, speciellt Ortio.

Timrå helt ordinarie ikväll så hoppet står nog i stor utsträckning till dem och jag tror att de vinner.

Vore grymt om IKO vinner men är inte ordinarie tyvärr så luktar torsk. Hoppas på förstalinen där.

Vilken rysarkväll det kommer att bli!

Kul med alla positiva tankar, men tror nog vi får dra ner förhoppningarna lite. Vi är ett lag från Allsvenskan och möter ett mycket bra SAIK. Allt annat än 0p är ett under! Heja Timrå!

2 gillningar

Helt på din linje Pettan.
Inget talar för att vi ska vinna idag, så den stora sågen ska kanske inte användas för specifikt denna matchen vid förlust.

Vad gäller säsongen som helhet är det dock en annan sak…

2 gillningar

Usch, mår illa å skakar…dax att gå in i bubblan

1 gillning

Nää, in med en Hvalium åsså njuter vi av matchen!

Är jag den enda här som inte är nervös inför matchen?

Prova kalsonger istället. :joy:

1 gillning

Promenad slår aldrig fel. Har själv dock oerhört svårt och låta bli att snegla på SofaScore men har lovat mig själv göra ett tappert försök i kväll.

Just idag känns det inte så inbjudande. Men det kanske är en fin metafor för säsongen och måendet att ge sig ut i storm och snöelände. :wink:

1 gillning

Ångesten är total. Men men, sedan några år har man omedvetet lärt sig hantera densamma. Ikväll är det klädvikning som gäller för min del, med matchen i bakgrunden.

1 gillning

Inte jag heller. Tror på förlust.
Hoppas på att Brynäs torskar istället.

Fin inramning och bra tryck!! Fansen och staden förtjänar fortsatt SHL-spel.

1 gillning

RÖdin kliver av. Brynäsmatchen redan efter värmningen. Bra eller dåligt för oss? Han har ju växlat upp en del på sistone.

Gör det för tjuren!!! Hoppas han vakar över matchen idag och se till så att vi vinner! :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

3 gillningar

Kung

well, nu lär timrå inte få BP lika lätt :slight_smile:

2 gillningar

Trist för Rolf Lassgård dock. Vem ska han då söka inspiration ifrån till sina roller?

2 gillningar

Hur ser det ut?