Omgång 51: Linköping HC - HV71

[size=200]Linköping HC - HV71[/size]


[size=150]Tar Linköping full pott mot HV71 i SHL 2015/2016?[/size]

Publicerad: 2016-03-05 10:00

Linköping avslutar SHL med två raka hemmamatcher. Först ut är möte med antagonisten HV71 på lördagen och hemmalaget går för maximal poängskörd i rivalmötet. Läs mer på shl.se: shl.se/shl-arena/39994/pregame/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Någon som vet hur det står till med EC? Trodde han var redo för spel igen!? Sedan, hur mycket kommer man matcha Brithén tro? Nu kör vi över LHC, Forza HV71!

Ja, nu vill vi se bra spel, trots avstängningar och skador,mot ett bra och i stort sett ordinarie silverköping.
Nu vill jag se spel för klubbmärket. Spel för föreningen och fansen resten av säsongen.

Vi mot fru Fortuna, domarna och världen.
Kom igen HV!

Vi saknar ju för helvete en hel förstafemma ikväll. Fan vad trött jag blir…

Bra fart från HV,fortsätt så!

Underbar plock av PW

Tycker du?
Jag tycker det ser lojt, slarvigt och energifattigt ut.
Det är tredjekedjan, igen, som verkar vara vakna.

Grymt försvarsspel som vanligt- vårt signum!

Tycker synd om PW…han får ju absolut noll hjälp…

Grym start! Försvarsspelet funkar fan idag!

Ja första minuterna…men nu ser det ut som vanligt igen…

Är ju fan ren tragik att se hu Hv beter sig i egen zon. Hv måste ju vara det absolut sämsta laget i att få pucken ur zon. Man slår ju alltid pucken till en motståndare.

Mitt Hv-hjärta blöder ngt enormt

Försvaret i hv (så kallade) stirrar efter pucken och glömmer titta efter fria motståndare framför målvakten. Inte ens Karalahti gör rätt där med all rutin…ì

återigen totalt utspelade

PW i all ära men med tanke på försvarsspelet och kontraktsläget måste Price eller Quick in i laget till nästa säsong!

Ja, det är tungt just nu. Man lider nåt oerhört av att se vad som händer på isen.
HV är ju inte förberedda på match, det syns tydligt.

Hoppas de kan komma upp (som man nästan aldrig ser längre)…

Kolla in Brithén lite extra. Han börjar komma tillbaka! Ligger alltid bra i position och ser ut att vara på gång. Mycket viktigt för oss!

Hv kommer inte ens till kvarten med ett sånt försvarsspel. Tycker att ansvaret också faller på tränarstaben. Ser ut som detta är omgång 1 av SHL. Vi borde skaffa Eldebrink… Antingen som tränare ( eller för att ersätta någon Karalahti :slight_smile: )

Börjar se lite bättre ut nu. HV på väg in i matchen, skapar lite längre anfall.

Örebro gör 1-0 mot Skellefteå så vi ligger 10 i nuläget…kom igen HV!