Omgång 51: Linköping HC - HV71

Tycker LHC:s backar ser tröga ut, framförallt #44 Junland & #48 Rahimi.

67-28-16 snurrade rätt friskt med dem för några byten sedan & Thörna hade ett jättelägen när Junland stod & sov :slight_smile:

Men SKJUT Thörnberg!!! Du får ju inte bättre läge än så!!!

Martin Thörnberg.

Jaha…det var den matchen…

Bra inställning där!

Nu är vi ju iaf jävligt jämna i prestation, ngt vi länge eftersökt! Ser bra ut!

shl vs Div 1 tycker jag det ser ut som ty. Men visst 40 min kvar att spela.

Fy fan vilken skit nått är ju fel på Thörnberg han skjuter fan från överallt men när han får öppet läge då passar han herregud va fan!!!

Lch river och sliter i anfallszon. Pass till mitten och mål.
Enkelt.

HV spelar så jävla mjukt så att t.o.m sammet känns strävare.
Hur många tacklingar har vi sett? Hur många vunna närkamper.

Lindbom, vilka är dina order?

Ja…jag vet…är så förbaskat uppgiven, HV vet exakt hur Linköping spelar men vad hjälper det när försvarsspelet ser ut som det gjort under hela säsongen.

Tycker inte LHC är värda och leda med 2-0 efter första. Men det visar ju HVförsvaret och LHC effektivitet. HV har haft liknande lägen men ingen sätter dom. Typ Thörnberg x2. Bengtsson x2 osv.

Tyvärr är det klassskillnad!

Linköping värvar enormt bra och är nog topp 3 i SHL nu … HV värvar inte alls i samma klass …

Arlbrandt, Thörnberg och Abbot är lite för gamla och det är kanske så att HV blivit elefantkyrkogård för spelare som inte längre platsar bland toppspelarna i andra klubbar.

Kom till HV och lyft lika stor lön som i din glans dagar, varva ned och ta se det som en lugn och trygg pension …

Sen borde Lindbom bytas ut också, ser gärna Eldebrink här om ett tag …

När HV dominerade för ett par år sen satt jag ofta och funderade på hur det var för supportrarna till lagen i botten. Hur tråkigt det måste vara. Nu är man ju själv där, men likförbannat går man omkring och tror att HV egentligen är bättre, bara man får igång spelet. I omgång 51. Lite komiskt ändå :unamused:

Återigen en riktigt stark period! Aggressivt och disciplinerat försvarsspel. Hårt jobb och kreativt anfallsspel. Karalahti visar att gammal är äldst och står alltid rätt. Det är även skönt att se att vi inte kladdar med pucken i egen zon. De få tillfällen LHC har haft lite grepp om spelet så har vi vårt stabila grundspel att falla tillbaka på vilket gör att det aldrig känns riktigt farligt. Kul att Brithen är tillbaka på allvar igen-snacka om att benen går som trumpinnar. Har aldrig sett en spelare med sån arbetskapacitet.
Att vi ligger under känns helt ologiskt men man måste vara blind om man inte ser att det är domarnas och disciplinnämndens fel!

Detta var faktiskt dagens inlägg…tack Davestar :slight_smile:

Ngn som tror på slutspel ???
Knappast.

Uselt. :cry:

Vi skall vara glada om HV gör något mer mål iår…

Man blir lite väl bitter kanske, men jag tycker försvaret är under all kritik, varför tittar de hela tiden efter pucken och glömmer spelare en meter från mål… om och om igen … det måste vara tränarens uppgift att banna spelarna när det sker …

Men med en tränarstab som ligger under med tre mål när det är 5 minuter kvar, får ett pp och väntar ändå tills det är en och en halv minut kvar innan de rycker målvakten så kanske man inte ska vara speciellt förvånad … Jag tror en bra tränarstab skulle kunna lyfta HV två snäpp till att vara topp 5 med den här truppen …

Tror jag också.
Dom Johan/Tim får långt ifrån ut i närheten av kapaciteten i laget. Det kan nog dom flesta vara rörande överens om.

Det här är ju helt sjukt. Vi måste ju bara få utdelning på alla chanser snart!