Omgång 51: Linköping HC - HV71

Eller utvisningar med oss…

hahaha skrattretande fy fan va vi är dåliga

Bra att Lindbom sparar time-outen tills det är två minuter kvar av matchen.
Ingen idé att ändra nåt nu, när vi är på gång…

Ologiskt mål. Mitt i HV-pressen tar domaren en bisarr utvisning på Jere- det var ju inte ens en huvudtackling! Sen dominerar fältherre Brithen isen i bp. Domarens fel!

Bara att konstatera att Linköping är…bättre än oss på allt :slight_smile:

Tyvärr så behövs ytterligare en utvärdering och renovering.
För 6:e året görs det och frågan är vad man kommer fram till denna gång. Finns liksom ingen stabilitet i spelet utan det går på en höft.
Man vet aldrig från match till match hur Hv kommer spela och det måste vara skitkul för andra SHL lag att möta Hv.

Det gör inte ont och de skapar mängder av enkla chanser samt att backarna behöver inte slita ihjäl sig för återvinna puck.

LHC kommer gå långt i slutspelet. De spelar riktigt bra.

:slight_smile: :wink:

Alltså HV spelarna måste ha världens överbetalda löner vem annars kulle villja spela frivilligt i ett sådant här skitlag som HV är förtillfället

Mycket medgångssupporter snack nu! Tänk på alla skador vi har och har haft! Dessutom har domarna och DN konspirerat emot oss hela säsongen. Du glömmer även att AJ var jättedum förra säsongen. Som grädde på moset har vi bara två tränare när alla andra har tre, vilket jag tycker är jättefuskigt!

Bara Sandbergs kedja som kan störa Linköping ngt…resten är mellanmjölk

Om man ser tillbaka till seriestarten så va vi ju inte direkt topptippade av de s.k. experterna, och snacket på forat va att det skulle bli ett läroår och att vi skulle vara glada om vi kom topp sex. Så, egentligen borde vi väl inte va så missnöjda, för det är precis så som det förutspåtts, även om jag och de flesta andra givetvis hoppats på bättre.

Hur kan man inte lyckas sätta ett fungerande spel på 51 omgångar? Det är pinsamt dålig och komiskt när man skyllde allt på Andreas Johansson och sen går man in och floppar säsongen efter.

Det finns ju ingen kreativitet offensivt det är helt hjärndött och grymt tråkigt för supportrarna att kolla på match efter match.

Christensen Thörna och Arla borde va hockeymagi match efter match. Vad fan är det för fel på föreningen. Ger mig fan på dom skulle dominera om man satte dom i LHC istället.

Jättefiasko från topp till bott i klubben!

Vill ni se riktig hockey så byt till matchen mellan Fbk och Brynäs…tufft och hårt som det ska :slight_smile:

42,5 mille mot 35 visar sin klass…

Så blir det när det ska gullas utanför isen!
Det är proffs vi snackar om. Zlatan är säkert inte polare med särskilt många i PSG men likfan dominerar han.
Typiskt svenskt att det ska vara gulligull även utanför isen.
Alla är proffs och har en gemensam sak på isen och det är att leverera match efter match.

Man värvad väl inte till HV71 2016 för att sitta hemma o käka Tacos och spela TV spel tillsammans!

Äntligen ett nyanserat inlägg! Du har helt rätt, vi har absolut ingen rätt att vara missnöjda. Det bländande spel som vi bjuds på match efter match borde vara tillräckligt för att vi ska somna med ett leende på läpparna. I stället sitter vi likt bortskämda barn på julafton och grinar över att vi inte ligger högre upp i tabellen!
Eftersom att allt är på precis rätt väg i klubben så vill jag komma med ett radikalt förslag,nämligen att vi skriver livstidskontrakt med samtliga i a- laget. Detta av två skäl; 1. Det kan inte bli bättre än vad det är just nu och 2. Gräset är inte grönare på andra sidan. Se bara på skitföreningar som ZAIK och Växjö som satsar på legoknektar som Gynge, Leino och Pesonen som smakar mindre men kostar mycket mer än hemvävda killar med precis rätt skills och karaktär som ROB, Abbott och Brithen!

hoppas verkligen detta är ironi

Tycker stundtals HV gör det väldigt bra. Dock saknas den lilla lilla turen ibland ex. En studs som går rätt och då får med sig flytet. Hade vi dessutom haft våra toppspelare i form och med i varje match som många övriga lag så hade vi varit mer “där” = på rätt plats där studsen kommer…dock faller man totalt bort ibland defensivt och det är ofta det som gör matcherna till alla dessa förluster som kommer

Så mycket chanser men puckuslingen vill inte in. Med lite rättvisa (och en bra disciplinnämnd, bra domare, tre tränare, bättre is i Saab arena och mindre otur med skador) hade vi haft ledningen med säkert 4-0 (ok, lite i underkant men jag vill inte ta i för mycket)!