Omgång 51: Linköping HC - HV71

3-0 är verkligen i underkant. PW klart bäst ikväll.

Jag blickar redan fram mot nästa säsong , denna säsong är ännu ett fiasko , man har inte ens något att göra i åttondelsfinal…

Fattar inte hur målet kan godkännas!

Tycker det är lite synd om PW som räddar och räddar och så gör vi inga mål eller tar bort några returer…
Vi har inte vunnit en match väl sedan Eric blev skadad, inte för att han gör hela laget men man märker att vi har inte råd att ha borta spelare som Teden och Chirstensen för hv i år är alldeles för sköra tyvärr. Ingen leder laget så att säga…

Jag är mest rädd över att vi kommer in i Play-in utan en vinst och med dåligt självförtroende…kommer aldrig kunna vinna där.

Och där blev det 4-0.

AJ är den bästa tränaren vi haft Sen Janne Karlsson fick sparken ( med 2 seriesegrar och 1 sm guld bagaget).
Ett stort misstag att göra sig av med honom… Ett misstag som lär kosta mer än de smakar… HV är tyvärr helt fruktansvärda i egen zon. Men även i anfallszon ser de väldigt tafatt ut tyvärr… Ver inte hur länge sen de bar HV missade slutspel? Men kommer dom dit denna säsongen så kommer jag vara nöjd… För som det ser ut just nu så är dom ej värda att spela i SHL ens… Stackars PW som gör en kanonmatch!! Undrar hur bra han varit i ett topplag. Förmodligen en av serienS bästa.

Räcker med ironin nu Davestar :wink:

Ok, vi fattar sarkasmen nu…

Eidstedt är väl inne på alla mål bakåt utom ett…Saknar Campoli idag med…

Mja, nu får man även läsa skadeglädje på detta forum när HV förlorar, av “supportrar”. Istället för att få ett psykiskt sammanbrott(davestar) inför alla här, kanske man ska stänga av datorn/tv och göra något annat.

Kom igen nu alla stolta blå krigare fortsätt bara på samma sätt så vänder vi det här. Viktigt dock, att Lindbom inte tar timeout- det skulle förstöra det momentum vi har i matchen

Hv spelar bra kanske 5-6 minuter i 3e, beror mest på att Linköping bevakar sin ledning, när sen Linköping höjer farten blir det 4-0 å samtliga Hv-spelare står och tittar och längtar till att få åka tillbaka till Jönköping.

Borde det inte varit tekning i mittzon precis innan 4-0 då målvakten går ut och tar pucken? Istället får LHC tekning offensivt och gör mål. Inte för att det skulle gjort så mycket men ändå. Gött med ett mål nu iaf och som vanligt är det Sundh!

Jaaaaaaaaaa! Nu börjar vändningen!!!

Du ska då verkligen gnälla på allt! Så fort man inte tycker som du så blir du sur… Kan du inte försöka vara lite positiv i stället?

Jag är positiv.

Oscar Sundh är en pålitlig spelare som jobbar varje byte och varje match!

Det skulle jag verkligen inte vilja påstå när du pratar om psykiskt sammanbrott. Prozac?

Bara att erkänna att LHC spelar på en annan nivå just nu.

Men så här ser det ut när ett skadeskjutet lag med sargat självförtroende, tilltänkta toppspelare som inte tävlar på rätt nivå, och en oerfaren tränare möter ett väloljat fungerande SHL lag.

Kvartsfinal nu känns inte speciellt troligt och längre än kvart vore ett rent mirakel. Bara att hoppas att vi lärt oss något och har en plan för nästa år…

Dagens behållning davestar på forumet… Helt underbart. :smiley:

Bra aktion av Hansson bäddar för 5-1…