Omgång 52: HV71 - Linköping HC

Han skriver “Vi suger”

Tycker faktiskt att det såg ännu värre ut året vi åkte ur. Det fanns verkligen inga ljuspunkter då. Nu har vi iallafall lite spets framåt och några stjärnspelare. Men det är inte långt ifrån. Hoppas verkligen Hv gör ett bra kval nu. Men det ser ju inte ljust ut.

2 gillningar

Uj!
Malmö tog Chansen.
Sportchefen glad iallafall.
Alltid något!

Engsund är glad iaf

2 gillningar

Tycker tikka gjorde en okej match med brännström mått mätt :saluting_face:

Jag unnar Malmö playin-platsen, ett kämpande underdog-gäng. Samtidigt dåligt av Leksand att sjabbla bort säsongsavslutningen mtp att de har ett bra lag och hög högstanivå.

Men alltså…lilla fattiga Malmö till slutspel och stora dyra HV71 till playout… Snart får Björn L en ännu mindre budget att bygga lag för… Men vår HC har ju HA-rutin…så det ordnar sig nog. Undrar bara exakt VEM som ska ordna allt…

3 gillningar

Dagboken funkar ihop med boksläppet jag avslöjade efter omgång 12:

Boksläpp i mars
”52 sätt att förlora en hockeymatch”
Författare: Blomquist, Stillman och Davidsson

Ur innehållet:

1. Time-out-tricket. Bevisat effektiv mot Brynäs i oktober. När laget leder i tredje och spelar stabilt och motståndarna är i brygga och börjar ge upp, överraska de egna spelarna med en timeout precis innan powerbreak som gör dem osäkra och ingjuter lite mod i motståndarna.
  2. Overtime-puck-kontroll-tricket. Spela en center utan vidare klubb-puck-kontroll i 3 mot 3. Då kommer pucken tappas och vips så sitter pucken i baken och saken är biff.

Följ författarna på Instagram för mer tips, det kommer garanterat fler fina varianter. Även spelare i laget kommer att bidra med sina bästa erfarenheter för att ge er läsare den kompletta volymen.

7 gillningar

Sorry.
Men hoppas vi åker ur med dunder och brak.
Vill inte höra (om vi klarar oss kvar):

Otur med skador på nyckelspelare
Lagbygget inte ok, ärvt
Första året som HC i SHL är tufft
Anton har ändå räddat oss kvar i SHL, trots allt.

Vi väljer att gå in i nästa säsong med Anton om HC.
Kontinuitet ÄR viktigt.
Vi tror på Anton, ett framtidsnamn.

Bara skjut mig.
Tyar inte ett år till nere i träsket.

2 gillningar

Hur lite jag än brydde mig om kvällens träningsmatch så påminner den mig den mig om hur mycket jag verkligen hatar Cluben och deras små plastfans.

Jag. Hatar. Dem.

6 gillningar

Man kan ju förstå varför, faktiskt.

Detta är nog den största vinsten dom kommer få. Chipstuttarna.

Sött av nån att flagga nötternas läktar striptease

Enda chansen för LHC fansen kommer i närheten av glädje är på bekostnad av andra lag! De vet inte hur det är att vinna något!

Så låt dem leva ut! Blir ju bara pinsamt ändå när vi alla vet att Cluben är skräp ändå!
Vi har historia de har skräp!

Låt dem hålla på. Det är deras sak. HV berör på sätt och vis. Mer än din sina. Det hade nog varit tomt där uppe om HV legat på rätt sida och det varit klart. Varför skulle dem åka annars.

Likt förbannat förtjänar vi det.

1 gillning

Wow, de gör en HV.
Vågat.

“Linköping ser ut att göra en förändring på tränarbänken. Enligt uppgifter till Sportbladet är Mikael Håkanson nu huvudspåret som ny huvudtränare – trots att han initialt var tänkt som assisterande.”

Det finns en jäkla massa nycklar nere på polisstationen. kanske skulle kolla där…

1 gillning

Jag hade tänkt kolla matchen just av den anledning som shitkicker skrev i början av tråden: gårdagens match kan ha varit HV:s sista SHL-match på ett bra tag framöver.

Men jag avstod. Jag valde en serie istället. Det kan tyckas som en liten grej. Men det är ytterst sällan jag väljer bort HV på så lösa grunder. Om ens någonsin.

Och det gjorde faktiskt lite ont i mig. Kändes som att jag “svek” mitt lag. Att jag är en dålig supporter. Men nån gräns är liksom nådd i mitt supporterskap. Jag orkar inte längre.

9 gillningar

De svek oss igen så ditt val var rätt. Ligger man under och ställer sig stilla i burskydd i PP - det är inte värdigt.

2 gillningar

LHC supportrar har visst klottrat och gjort skadegörelse på Northbanks Clublokal. Förstår att Hv är kassa och förtjänar att åka ut. Men detta är ju fan vidrigt alltså.

1 gillning

Alltså, baserat på rubrikerna bara den senaste säsongen tycker jag nog ärligt talat att Linköping förtjänar att åka ur. Tyvärr blir det ju inte så…