Omgång 52: HV71 - Linköping HC

Ser ut som försäsongsmatcherna ungefär.
Är väl därför vi leder med 2-0.
Vore ändå skönt med en seger även om det inte säger något inför tisdagens match.

Slarvigt spel från båda lagen :imp:

Hur kunde det INTE bli utvisning?

Tycker tacklingen var helt klockren.
Åker man några meter från motståndarmål måste man ju vara beredd att någon vill tackla en.

Ungefär som Murrays tackling också, hade pucken 1/10 innan tacklingen vid motståndarmålet, måste man vara beredd.
Lillis kritiserar sina egna spelare blir det lätt för disciplinnämnden.

JAAAAAA

Andrae är precis klappkass över hela banan. Gör fan i mig inte ett rätt.

Domarna förnekar sig inte. Fy fan vilka jävla idioter dom är. Allihop.

Ren jävla parodi är det, fy fan så kassa dom är.

Ser detaljer som är otroligt bra inför kvalet.

  1. Man forecheckar inte utan backar hem och låser mittzon.
  2. Står upp på blå vilket tvingar LHC att chippa ner.
  3. Kommer med fart genom mittzon och kommer in med puck under kontroll.

Dessa 3 punkter har jag saknat mer eller mindre hela säsongen och det kommer krävas framöver mot Brynäs.
Sen att vi möter ett oinspirerat LHC skiter jag i då det är viktigt för vår del att få en vinst och en trygghet i vårt spel som kan ta oss ur som vinnare i kvalet mot Brynäs. Kan vi hålla detta spel i alla zoner samt krydda till det med lite självförtroende så är jag hoppfull!

Hur dum i huvudet får man vara egentligen…
11 raka förluster, leder med 3-1 och det är 11 sekunder kvar av andra perioden så åker man rakt in i motståndarmålvakten helt utan anledning och ger motståndarna en chans att komma in i matchen.

tyckte ingen mer än jag att Gordons tackling tog i huvudet?

Kommer nog att granskas.

Återigen Andrae. Inte ett rätt. Varenda ”pass” slås rakt på motståndarna oavsett var på banan.

4-1, Önerud.

Positivt att vi verkar fått igång PP igen och att Önerud får näta. Dessutom duktige Wedin X2 såhär
Långt.

Hoppas det släpper lagom till kvalet nu.

nu assist

Han låg iallafall bakom detta målet iallafall :smiley:

Ett pass rätt då… :wink:

Bästa Hv-matchen jag sett på länge!

(Har inte sett så många i år…)

Jovisst. Men räkna hur många gånger som en HV-spelare är näste man på pucken då den lämnar Andraes blad. Det är inte många det.

Härligt att höra så här innan kvalet…