Omgång 52: HV71 - Linköping HC

Har nog sett alla men inte sett HV bättre än idag

Bästa HV-matchen på länge? Mest betydelselösa matchen på länge också.
Det enda positiva är att vi gör mål och bättrar eventuellt på ett sargat självförtroende. Matcherna mot Brynäs kommer bli ett krig om vilket lag som är minst sämst.

Fy fan…

Precis. Säsongens bästa HV-match endast på grund av att motståndet är säsongens sämsta.

Men det vore ju kul om de kunde vinna det som mycket väl kan bli den sista SHL-matchen någonsin för HV71.

Alltid en orgasmisk känsla att slå LHC. I dag känns det dock ganska fejkat tyvärr. Hela HV har vinballe.

HV skulle tjäna mycket på om Wedin kunde tänka sig att släppa pucken till medspelare oftare än han håller i den för länge och blir av med den i för motståndarna goda kontringslägen.

Vinballe? Det var ett nytt ord för mig :laughing: :laughing:

Ytterligare ett mål som tillkommer trots att HV har full kontroll på pucken, men inte lyckas få ut pucken ur zon.

bra.

svampen het idag. bra

Tänk va skönt det hade varit om detta hade varit säsongens sista match… Eller första, för den delen…

ett till i pp nu tack

jag gillar inte att de satt ilomäki på svampens plats i pp.

vafan… hur kan man släppa ett i bp?

Det är verkligen inte mycket som skapar trygghet inför kvalet, när man inte ens kan knyta ihop säcken och stänga matchen mot ett håglöst lag som har noll att spela för…

Oh. En vinballe har ju rätt nära till ”max”.
Vi får hoppas du har rätt… :smiley:

Andrae, Andrae, Andrae, Andrae. Helt jävla totalsämst. Antar att han kommer snitta 27min och -3 per match i kvalet.

Flash! Vi vann en match!!

Hv samlar på sig en del situationer att kolla på video sen.
Totalt uselt…

Ironin i att Wedin får ett skott på knät i sista sekunden…Det är den säsongen i år! :unamused:

Vinst!! :smiley:

Slutade alltså på 11 raka förluster. Imponerande.

[quote=“15:48”]
Ironin i att Wedin får ett skott på knät i sista sekunden…Det är den säsongen i år! :unamused:[/quo

Fuck… han skada sig inte va?te]