Omgång 52: HV71 - Linköping HC

Slarv i egen zon som ger bort 3 mål!
Man har gnuggat försvarsspel. Bättre de iofs kommer idag än mot Brynäs.
Annars en hel del bra saker man kan ta med sig.

Men det måste vara slutbjussat på mål för denna säsong Hv71.
Sen att vi gör mål i 5vs5 va viktigt!

Nu samlar vi ihop oss och tror på detta boys!

87,50% i räddningsprocent för Gunnar. Jag vet vem jag vill se i mål i kvalet iallafall.

Nu gjorde man 5 mål framåt på SHLs sämsta målvakt som svarade för 82,76% idag, inte för att Gunnarsson var särskilt bra.

Du menar att du hellre ser killen som förlorat 9 raka matcher, som inte vunnit en match sedan 14 januari, som totalt torskat 16 av 21 matcher, som förlorat 2 av 2 mot Brynäs samtidigt som hans kollega vunnit 2 av 2 mot samma motstånd?

Ja, han känns ju verkligen given… Hoppas Lillis fattar att räddningsprocenten spelar mindre roll och att det enda viktiga i ett kval är att vinna matcher.

Exakt så. Jag ser hellre den bättre målvakten i kassen som motar fler skott. Gunnar har väl knappast imponerat i sina senaste matcher?

Man ska ge laget bästa förutsättningar för att vinna, i det här fallet är det målvakten som räddar fler skott.

Jättejättemärkligt.

Jag har hellre än målvakt som tar 8 av 10 skott och vi vinner matchen än en målvakt som tar 93 av 100 och vi förlorar matchen.

Om Hugo vore nu så fantastisk som många vill få det till) även om jag tycker hans siffror i år talar för det motsatta…), varför vinner vi inte?

Hugo var egentligen som bäst i samband med genlmbrottet hösten 2019. Sen har det gått utför. Så sent som i JVM visade han att han inte var en vinnande målvakt. Tvärtom. Han var sämst när det gällde. Missförstå mig rätt. Jag tycker inte Gunnar heller varit speciellt bra. Men han har ett mentalt övertag på Brynäs. Varför inte ta vara på det? Som sagt. Totalt irrelevant om Hugo har en bra räddningsprocent så länge han inte vinner några matcher.

Gött.
Där kom vändningen.
Spikrakt uppåt går det nu.
SM-Guld 2022 som i en liten ask.

  • För att vi inför kvällens match gjorde 14 mål framåt på 12 senaste matcherna
  • För att vi har i särklass SHLs sämsta sportchef som satt ihop detta fuskbygge
  • För att vi värvade Växjös 3e center för att bli vår 1:a och vi ger honom över 200k i månaden för besväret
  • För att vi besitter SHLs i särklass 2 sämsta backar i Bertov och E. johansson.
  • För att laget består av till störst del legoknektar som inte bryr sig ett skit om föreningen och dess framtid
  • För att laget i senaste 14 matcher haft svårt att skapa kvalificerade målchanser i spel 5 mot 5
  • För att vi ersatte Rahm med en tränare som kom in och tyckte att det var en briljant idè att gå in och ändra formationer som ledde till att Europas bästa PP blev till seriens sämsta.
  • För att vi har spelare som A. Holmström och Kokkonen som bidrar med absolut ingenting. Den sistnämnda får vara kvar men för Thörnberg och Sundh hade vi inte plats till.

Ska jag fortsätta?

Men vad vet jag. Kanske är det för att vi hade Hugoï i mål som gjort att vi ligger där vi ligger det. Btw jag tillhör inte den skara som tycker att Hugo på något sätt är fantastiskt. Jag tycker bara att han är en betydligt bättre målvakt än Gunnarsson. Han räddar fler skott vilket statistiken visar. Han ger alltså laget bättre chans att vinna matcher, men laget förvaltar den inte.

Tror detta var exakt vad laget behövde inför kvalet.
Även ifall de kommer krävas ordentligt mycket mer i kvalet.
Sanningen är att när Linköping ville spela idag så tillbringade dom rätt mycket tid i vår försvarszon. Vi blir stillastående o låter lagen spela ut oss i egen zon. Så har de sett ut hela säsongen.

Men segern var de viktigaste. Vi möter ju faktiskt de näst sämsta laget. Så värst mycket ska de inte skilja.

Nu hoppas jag vi vinner fyra matcher till.

Sen bygger vi nytt från grunden.

Jag var lite frågande till ditt extrema fokus, samt slutsats på Emil A’s insats under LHC/matchen, men jag kollade bara med halva ögat ty SM-final i bandy. Det jag såg var en hyffsad insats, vilket andra oxå gjorder tydligen: texvis titta på denna krönika:

En joker i kvalet

Ja, det är sanny som hyllar Andrae’s insats i denna match.

Precis som Diabolics såg jag inte varenda minut av Linköpingsmatchen men jag reagerade oxå på inlägget. Tycker Andraé var bland dom bättre vilket han även varit i flertalet av matcherna efter han kom tillbaka. Behöver dock slipa bort enkla misstag. Tycker annars Sanny har mycket rätt i sin analys.