Förvånar mig inte att man är nere på femte. Synd på ett sätt, men sett till förutsättningarna inför matchen och hur HV spelar så är det inte konstigt. Däremot är det konstigt att i princip alla andra (ZAIK undantaget) gör det de måste för att positionera sig rätt. Men inte HV.
Men man borde också förstå att Hv måste spela bättre när man har så mycket att spela för. Leksand har inte ett skit att spela för.
Vet inte hur de är med dig, men jag gör i allafall alltid mitt bästa när jag går till mitt jobb oavsett förutsättningar.
De gör inte alltid Hv de är ett som är säkert.
Men man borde också förstå att Hv måste spela bättre när man har så mycket att spela för. Leksand har inte ett skit att spela för.
Vet inte hur de är med dig, men jag gör i allafall alltid mitt bästa när jag går till mitt jobb oavsett förutsättningar.
De gör inte alltid Hv de är ett som är säkert.
Det enda som är bra hittills är väl att det bara är ett mål upp. Det räcker med två för att vinna matchen. Ett mål per tionde minut i tredje och saken är biff.
Men spelet 5v5 är alldeles för dåligt än så länge. Och alldeles för många är helt osynliga. Var är Lias? Jocke? Simon? Törngren? Bergström? Kinnvall? Nu gäller det att kliva fram!
Jag har en rätt stor variation i hur jag presterar på mitt jobb från dag till dag, från vecka till vecka och från månad till månad.
Sådant som världsläget påverkar min insats. Jag minns när 9-11 hände, jag kunde inte prestera på flera dagar, då fokuset helt klart låg på annan plats. Jag minns när företaget varslade folk vid krisen 2008, samma sak. Just nu är det väldigt oklart vad som gäller för hockeyspelarna, har de ett jobb att gå till på måndag? Kommer de tvingas sluta i förtid, vad händer med kontrakten, etc etc. Jag tycker man är naiv om man inte tror detta påverkar, men borde vara ungefär samma för bägge lagen.
Va händer i ett eventuellt slutspel. Som ju om de blir av KOMMER att spelas inför tomma läktare. Ska man också då komma med bortförklaringar?
Fine att de är skit tråkigt med hockey utan publik o säkert skit tråkigt att spela. Men man har ett ansvar. Om inte annat för fansen. Att prestera bättre.
Alla andra lag på den övre halvan verkar ju inte ha några problem med motivationen?