Omgång 53: Brynäs IF - HV71

[list][list][list][/list:u][/list:u][/list:u][list][list]OMGÅNG 53 2014-03-04 19:00[/list:u][/list:u]

Tidigare möten:
Omgång 03: Brynäs IF - HV71 3-4 OT
Omgång 18: HV71 - Brynäs IF 3-0
Omgång 28: Brynäs IF - HV71 3-1
Omgång 41: HV71 - Brynäs IF 4-5 PS
Matchen visas på

Brynäs jagar frenetiskt en plats bland de sex främsta lagen i SHL-tabellen. Men för att man ska landa där efter 55 omgångar krävs det att man plockar poäng i de återstående matcherna. Under tisdagen gästas man av ett annat lag som jagar uppåt i tabellen. Nämligen HV71.

Bäste poängplockare:
LHC: Rank 13 #13 Ryan Gunderson 37p ~ 0,71 PPG
HV71: Rank 16 #71 William Karlsson 35p ~ 0,67 PPG

Läget i Brynäs IF:
Kommer senast ifrån en bortavinst 1-2 mot Örebro.

Simon Bertilsson
Christian Djoos
Alexander Larsson
Sebastian Lauritzen
Fredrik Warg

Läget i HV71:
Kommer senast ifrån en bortaförlust 5-1 mot Linköping.
Oscar Fantenberg är spelklar igen, Marcus Nilson får dock fortsatt förtroende som kapten.

Johan Davidsson (Långtidsskadad)
Sebastian Strandberg
Anssi Salmela
Chris Campoli
David Petrasek

Laguppställning:
Målvakter:
32 Gustaf Wesslau
37(Jonars Gunnarsson)

1:a Kedjan
72 Patrik Carlsson - 71 William Karlsson - 17 Toni Rajala
25 Mattias Karlsson - 33 Elias Fälth
2:a Kedjan
18 Kevin Fiala - 24 Erik Christensen - 90 Ted Brithén
73 Stefan Johansson - 27 Jesper Williamsson
3:e Kedjan
91 Andreas Jämtin - 9 Jason Krog - 4 Marcus Nilson
20 Lawrence Pilut - 6 Oscar Fantenberg
4:e Kedjan
79 Johan Lindström - 26 Riley Holzapfel - 16 Filip Sandberg
5 Axel Eidstedt

Extra: 28 Anton Bengtsson

Ska bli galet skönt att titta på en match utan kvalserieångest. Var på riktigt rädd att det skulle avgöras i den sista matchen när Örebro skulle möta Silverköping. Tror att det säkert finns några i det laget som gärna skulle vilja få ner i HV i kvalserien HOSTArlbrandt…

Tror att Krog och Fälth kommer överraska ikväll.

Någon som har läst/hört något om när Petrasek och Salmela kan tänkas vara tillbaka?

Ingenting om Petrasek och Salmela. Campoli ska dock vara med på Torsdag, mot Örebro, om allting går bra.

Hoppas all press är släppt och vi kan spela stundtals som vi gjorde i 3:e perioden mot Linköping, dock lär ju Brynäs kämpa allt för att ta 3p ikväll så de kan nå topp 6.
Brynäs har näst sämst boxplay i hela ligan, till och med sämre än oss…kanske dags å börja näta i PP ikväll.
Vi har alltså inte gjort mål i PP på de 7 senaste matcherna, totalt 28 minuter med en man mer utan att göra mål!

På plats i Läkerolen. Vi e 4 tappra krigare på bortastå. Överlägset! Idag tar vi de, enkla 1-5 får vi! Heja HV!!

En Tanke som slog mig nyligen, Nu när man snart ska spela play in som betyder att man trots sitt dåliga utgångsläge ändå har chansen på ett sm-guld teoretiskt kanske man skulle testat denna tanke sista matcherna innan play-in för att se hur det fungerar. Jag är inte för att splittra kedjor då vi hittat dom som verkar fungera bäst nu. Men när vi ändå gjort det vi kan den här säsongen, Vi klarade att hålla oss kvar i SHL som var målet.

Vi kommer troligtvis inte komma längre än max en kvartsfinal om vi inte börjar spela bättre med dessa kedjor.

Så min tanke var att man kanske ska flytta om lite och chansa nu.

WK- Krog - Holzapfel
Rajala - Christenssen - Fiala
Pc - Brithen - Jämtin

Thörngren - Sandberg - Nilsson

Allternativt byter man Nilsson med Holzapfel, Jag tror dock att Holzapfel kan skapa bra mycket mer där.

Jag tycker det ser ganska bra ut faktiskt, Tror inte 3-linan presterar sämre alls.
Rajala borde inte göra kedjan sämre
William Karlsson bästa spelaren i laget är kanske den ända som kan få fart på Dessa herrar och om vi ska ha en chans att gå långt så är nog det ett måste. Tror det är den enda spelaren som inte har testats ihop med dessa.

Hade varit riktigt intressant att testa och se nu sista matcherna innan play in.

Den kedjan kördes i tredje perioden mot LHC senast och var stundtals lysande så ligger vi under inför tredje period så kanske Bend/Ols formerar om kedjorna en del, annars tycker jag man inte ska hatta för mycket i kedjorna.

Vilka backar :laughing: :laughing: :laughing: och vilken målvakt :open_mouth:

Bra försvarsspel i vanlig ordning…

:laughing: :laughing:

Kliv av Gunnarsson. Två tavlor på två skott. Herregud.

Vi har ingenting att spela för. Nä, det märks ganska tydligt.

Kan inte den här pissäsongen vara över snart? Godnatt.

Värdelöst backspel av både kolan och Fält och värdelöst målvaktsspel….ja värdelöst helt enkelt….

Och nu blev det 2-0….

Även om vi inte kan komma högre så borde man ju iaf försöka få lite självförtroende in till play off.

Inte fan har det blivit bättre i försvaret med ny tränare det är iaf säkert, det är lika jävla illa där med.

Nog för att vi inte har ngt att spela för, men detta är patetiskt…hönsgården i försvarzonen är påtagligt uppenbar och Gunnars insats är om man ska va snäll…medioker

Någon mer än jag som har problem med att kunna se matchen på C-sports?

Bättre spel från vår sida nu men det håller inte att tappa puckar hit och dit hela tiden. Hoppas på två snabba innan paus.

Äh, glöm det. Brynäs vinner med tvåsiffrigt.

Va trött ja blir ingen djävla gnista alls :angry: