Omgång 53: Brynäs IF - HV71

Håller me dig Dekman!
Men! Som elitspelare eller idrottare över huvudtaget så lär man sig tidigt att går man in halvhjärtat så är chanserna så mycket större att skadorna kommer.
Men samtidigt i detta skadeskjutna lag så kan mycket väl det vara så då HV71 inte har råd med skador!

Och det är därför jag blir närmast bestört när en tränare i ett så kritiskt läge för resten av säsongen som det här faktiskt är, sänder signaler till truppen genom att spela reservmålvakten.
Självklart så kommer lag vara olika motiverade, men att som ledare då understödja detta tänket, dels före matchen då man startar med Gunnarsson, dels under matchen när man inte ens byter ut honom, nej, det tycker jag bara är korkat.

Om man inte ser med arga glasögonen på så tolkar jag det som att man vill spela Gunnarsson lite nu på slutet för att dels vila Wesslau, dels få Gunnar i bättre matchform - för OM det händer Wesslau något så vill man kanske ha en målvakt som har spelat några matcher iaf…

Sen så lär det knappast haft underverk för Gunnars självförtroende, och även om Bendelin har en poäng i att han inte ville byta för det är att antyda att det är Gunnars fel så kanske det ändå hade varit rätt. Även om det inte är målvaktens fel när laget rasar så är det kanske ändå bäst att byta. Jag vet inte. Vi reagerar alla olika.

Ähh, detta var bara ett “tack för att ni slog Örebro senast Brynäs”. Vi slipper kvalserien, ser spelet ut som det gjort hittills så slipper vi även slutspel, men om problemet har varit motivation och osäkerhet så borde det förhoppningsvis lösas nu när matcherna gäller allt oich man samtidigt inte har något att förlora (i och med att säsongens mål är uppfyllt).

Jag tycker i allmänhet att vila målvakter är en idiotisk taktik. Speciellt när det börjar bränna till. Gunnarsson spelar väl varje vecka ändå i andra lag, så han håller igång. Mycket nyttigare än att använda honom som man gör nu. Man har försökt få upp Gunnarssons matchform hela säsongen. Det har inte gått. Han har knappt gjort nån bra match i år, utan var bättre året innan. Man borde ge upp den taktiken och satsa på din förstamålvakt nu. Både för Wesslaus skull, och för laget i stort.
Lägger ingen skuld alls på Gunnarsson igår. Han skulle inte ha stått där från början. Det var ett korkat val från ledningen och det fick ett hyfsat väntat resultat.

Sen att inte byta ut Gunnarsson. vet inte hur mycket roligare det var för Gunnarsson att stå kvar med noll självförtroende och släppa fyra puckar till bakom sig. Kan han inte förmedla till spelarna vad han vill, så kanske man borde anställa någon som kan kommunicera med sitt lag istället.

Var spelar han då? Den här säsongen står han noterad för 5 matcher med HVs J20. That’s it. Vad jag vet så har han inte varit utlånad den här säsongen.

Jaså, är det så? Då undrar jag varför han inte spelar i j20 eller är utlånad, för i SHL ska han inte spela.

Nu är du kanske lite hård mot Gunnarsson. Ska vi bedöma spelarna enbart efter matchen igår så är det inte många som ska spela i SHL (eller allsvenskan). Gunnarsson gjorde en riktigt dålig match men han var i mina ögon inte sämst på plan. Inte det lättaste att få hoppa in i en match efter ca 3 månader (gissar nu) där i princip hela laget spelar som sämre juniorer.

Jag är inte hård mot Gunnarsson. Han har inte haft ett bra år, närmast varje gång han spelat så har han varit en besvikelse. Då ska han inte spelas helt enkelt.
Det var absolut inte hans fel att vi förlorade igår, för han borde inte ha spelat överhuvudtaget. Dels för signalerna det ger till laget, och dels för att han helt enkelt inte räcker till på en position där vi har ett bättre val. Så den jag är hård mot i fallet Gunnarsson är den som skött uttagningen.
Med alla lovord Gunnarsson har fått av folk som ser honom mycket mer i de lägre lagen exempelvis, så får jag ju lita på att det finns mycket talang där. Men uppenbarligen görs något fel i hur vi tar fram den talangen för Gunnarsson är sämre i år än vad han var förra året.