Ja fast ingen ser ju det?
Sen att du har en agenda och är den som är mest nöjd med att Uffe är bort bortser jag ifrån. Men jag ser inte alls att något är bättre. Man spelade hyfsat när Bendelin var i Kanada med u17 och Olsson drev det själv.
Så att säga att BenOls fixade oss undan kvalserien vete fan. Mer faktorer än så
Att ni orkar ta den här matchen seriöst?? Hv har absolut ingenting att spela för, då är det som lag svårt att motivera sig att vinna ller spela bra. Visst det fanns en mikroskopisk chans att sluta 9a men kom igen. Tycker det är bättre att spara på krafterna istället och ge järnet när det gäller kval till slutspel. Tänk om man hade gått in 100% och fått ytterligare 2-3 man skadade. Tror knappast Hv gick ut mer än 30% idag utan att ha sett matchen (en gissning) samtidigt som Brynäs har extremt mycket att spela för och gav allt.
Kolla på SAIK igår t.ex. Inget att spela för och torskade hemma med 1-6.
Ni får gärna tycka annorlunda, men det verkar inte bli bättre utan Salmela och Campoli. Dessa herrar kanske inte är de största defensiva backarna vi haft, men de har PONDUS.
Att inte byta ut Gunnar för att det inte ska verka som att han får skulden är ett märkligt uttalande på så många plan. Det spelar ingen roll om man spelar bra eller dåligt, släpper man fyra i första så ska man ut. Punkt!
Bendelin gav mig dåliga vibbar redan när han först entrade båset. Ser hellre Olsson som huvudcoach nästa säsong.
Jag hoppas fan inte att Gunnarsson får stå resterande grundseriematcher nu bara för att Bendelin vill vara “snäll”. Wesslau måste vara i rytm när vi går in i socialslutspelet!
Skojar du? Spara på krafterna?
Vilket hv tror du skulle klara sig bättre när play-in börjar, ett hv som gått starkt, har några ordentliga segrar i ryggen och fulla av självförtroende, eller ett hv som förlorar sina matcher med 8-1 med självförtroende kört i botten?
De här matcherna är OERHÖRT viktiga, därför är det så konstigt att man startar med andramålvakter och liknande. Det här är en av världens bästa hockeyligor. Då funkar det inte att gå på halvfart för en sekund. Den här matchen kan sänka hela säsongen, om vi inte lyckas ta oss tillbaka från den här huvudvärken.
Det är mycket allvarligt med den inställningen man går in i den här matchen. Oviktig match? Det finns inte längre några såna.
Jag tycker Bendelin är bättre än Dahlén för att han har ett högre poängsnitt samt utökat avståndet ner till kvalseriestrecket. Dagens match är betydelselös.
Sedan kan man ju fråga sig vem som har en agenda. Det är inte jag som smörar för spelare och tränares söner på twitter (nej, jag stalkar inte dig. Men jag följer andra med HV-anknytning).
Nja, smöra. Sänder hellre positiv energi som jag kallar det.
Högre poängsnitt? Fortfarande inte det som hjälpt oss utan som andra påpekat. Örebro och Aik har varit ännu sämre.
Kallar du Örebros uppryckning en effekt av Lill-Kenta eller för att Antilla kom dit?
Jag såg bara tredje perioden… den kunde med lite flyt blivit 2-2.
Hur som helst… Jag vill inte ha en trädgårdstomte i båset. Jag vill ha en matchcoach. Jag vill ha någon som tar ut målvakten i slutet av första (om läge ges) för att satsa framåt, när man ligger under med 0-4. Inte nån som är livrädd och fegt väntar tills periodpausen… Ta en jävla timeout, skaka liv i dassiga spelare… Är det någon som ser något liv i båset när HV lirar?
Det är bara å bryta ihop å komma igen… kan ju inte bli sämre än det här… Förhoppningsvis så tar folk i organisationen lärdom och agerar…
edit: mitt 1111e inlägg blev ett pissinlägg… det måste va ett omen
Vad är egentligen felet med de s k förstakedjan? Patric Carlsson, William Karlsson och Toni Rajala hade alla -5!!! Dessutom vann WK bara 27% av sina tekningar. Han har väl knappt aldrig legat under 50%. Samtliga var dessutom riktigt, riktigt dåliga idag. WK sjönk lite i mina ögon idag, faktiskt. Han kunde åtminstone visat liiiiite glädje när han gjorde mål i stället för att sura.
Elias Fälth? Spelade bara 11 minuter Skadad eller bänkad? Förmodligen bänkad. Holzapfel? Var han med? Fan va många det var som åkte och gömde sig.
Izon: hmm. Okej. Så det spelar inte någon som helst roll att vi fortsatt ta poäng, samt till och med tagit fler i snitt än under Dahlén?
Benols hade ett uppdrag. Att hålla oss kvar. Du och andra kan fortsätta drömma. Jag ser till verkligheten. HV har ett skitlag som byggts upp (ner) under de senaste säsongerna. Att i ett sådant läge tro på mirakel, ja då är man nog mer än religiös.
Skönt att höra att William Karlsson offentligt ber om ursäkt för sin insats på twitter. Det glädjer. Jag håller med dig till 100% Lejacques stå på dig!
Problemet med många på forumet är att de inte tänker längre än näsan räcker. Bendelin har coachat HV i 22 matcher när säsongen är över. Att skälla på honom i det läget känns väl, ja, rätt obefogat. Fundera istället på varför HV är där de är i dag. Vilka beslut har tagit oss dit?
-Alla ser att vi inte spelar bra, de skapar otroligt många målchanser. Det är svårt att spela hockey på det här sättet. Jag kan inte säga vad det beror på, men det ser inget bra ut, säger han till C More.
En Pik?
→ Det är svårt att spela hockey på det här sättet <—
Många är kanske missnöjda med sättet man ska spela på, Alltså (THE GAMEPLAN)
Dom har svårt att få den att fungera hur dom än försöker att följa den, Då kan det kanske vara så att man egentligen vill mycket från spelarnas håll, Men tyvärr så hålls man snarare tillbaka av Bendelins GAMEPLAN… Därför se det ut som det gör.
Hoppas och tror att man kommer fila på ett nytt sätt att spela hockey nästa match. Efter Bendelins uttalande så är nog chansen ganska stor att han nu kommer få ge vika och lyssna mer på spelarna och tillsammans går tillbaka till ett NORMALT grundläggande försvarsspel med FYSIK PROPPA SKRIDSKOR.
Återstår att se, Kan tyvärr inte hålla mig borta utan hoppas ständigt att det finns ett stort Hjärta i grabbarna och att viljan finns där även om den kanske inte syns p.g.a kanske flera olika anledningar. På Torsdag kanske vi får se om vi haft fel när vi dömt spelarna?
Jag menar inte heller att han nödvändigtvis ska jubla eller klättra på plexit. Men… det är trots allt inte kul att bli nollade, så ett litet nöjt leende och en liten gest som säger; “äntligen satt puckjäveln”. Men vi är ju alla olika.
Jag tror faktiskt helt ärligt att vi har stor del i det här. Jag tror många spelarna faktiskt går in och läser här.
Vi började direkt efter 2-3 matcher att dömma ut HV71 för att vi satt så sjukt stora förväntningar på laget. Dom första matcherna var inte jättebra, Men inte sämre än många andra matcher tidigare säsonger. Vi spelade ju inte skitbra varje match säsongen innan direkt, eller säsongen innan det. Det var mycket jämna matcher där vi oftast var hetast och tog extrapoängen.
Tror vi satte bollen i rullning redan från början genom våra hårda kommentarer och satte spår i huvudet på spelarna. för efter det spelade dom bara sämre och sämre efter en ändå ok inledning. Sen tror jag faktiskt att HV71 var lite på gång med Dahlen vilket dom visade då vi vann flera matcher i rad och till och med var uppe på 8:de eller minns jag fel? Sen knackade det lite i maskineriet igen vilket det ofta gör vissa matcher även när man går bra. Då bytte man ut Dahlen. Det var nog det sämsta man kunde göra.
Samtidigt tryckte vi ner dom än mer i skiten, När dom lyckats ingjuta lite mer mod i laget ihop med Dahlen.
Inte världens bästa läge för Bendelin att kliva in då direkt. Men nu har han haft många matcher på sig att visa åtminstone någon form av trend. Tyvärr ser vi sämre ut en någonsin just nu och klarar knappt att göra mål.
Nu verkar vi fallit igenom totalt och nu går det helt enkelt inte längre. Nu måste en ny åtgärd till för att ingjuta lite nytt mod i spelarna. Något som spelarna själva tror ordentligt på hoppas jag blir nästa steg.
Varför blev Fälth dålig? Jo för att han helt plötsligt fick spela ett spel som inte alls passar honom. Nu verkar fler än honom ha brakat ihop i det här spelet. Vi läcker som ett såll bakåt och kan inte göra mål ens.
Bendelin har nog insett att hans Gameplan inte fungerar, Han kommer nu svälja det ärlig och rakt fram som han är och leta nya alternativ. Han kom hit för att försöka få till en förändring. Det har han fått, tyvärr inte det man hoppats på. Nu får han prova en ny förändring. Kanske finns det ändå bra saker att ta med sig från spelet man har spelet. Man kanske kommer ta större ansvar mot vad man gjorde tidigare efter MAN MAN spelet. Och det kanske är det som behövs om man nu går över till att överbelasta eller vad man nu kommer göra.
Jag tror vi piskar upp Örebro ordentligt på Torsdag och alla kommer undra vad fan är det som händer? Det är små marginaler som fattas för att bli ett helt annat lag. Lyckas man få dom med sig så vet vi att det kan bli jävligt bra. Tror dessutom att man är ordentligt revanschsugen.
Lite tankar från mig som kanske kan ligga någonting i, eller inte. Vi får se.
… man hör ofta att spelare berömer publik och fans i HV71, i en match som denna kanske man iaf kunde visa lite hjärta mot Dessa om man nu inte orkar stå upp för klubbemblemet?
Men ta inte i så du spricker. Självklart finns det “oviktiga” matcher som är apsvårt att ladda 100% till, som en match i 53 omgången när man redan är klara för en viss placering. Visst, man kan gå in och köra hundratiojävla procent - men det borde typ alla fatta att det är svårt i det läget. Speciellt när man som Kamy säger möter ett lag som har skitmycket att spela för. Brynäs kan hamna topp 4 så de har verkligen ingen anledning att slå av på takten. HV kan sluta tia eller tia.
Och att det rinner iväg, det är sånt som händer. Kan garantera att det inte hade gjort det om matchen betytt något för HV. Men nu kom man in i det snett från början och då blev det som det blev. Så som man ser i slutspel ibland, när nåt lag kommer snett från början och förlorar STORT för de vet att de inte kan vinna just den matchen.
Självklart blir man förbannad och det var pinsamt, men känner att jag i alla fall inte orkar ödsla för mycket energi på att skrika mig hes över säsongens minst betydelsefulla match.
Det är klart att det är lite svårt att ladda till 110% inför en betydelselös match sett till tabellen men det går absolut inte att ha det som en stor faktor till utklassningen igår. Nu tror jag inte att någon spelare eller ledare har sagt öppet att de skyller på att det var en “oviktig” match.
Då åker man upp dagen innan och tar en extra rese- och hotellkostnad så utgår jag från att man verkligen ville vinna matchen. Annars kan jag inte riktigt förstå att man sparkar personal/spelare (efter att kontraktet säkrades) för att spara in pengar.
Campoli och Salmela måste tillbaks till Play in för att vi ska ha en chans.
Nej, det gör jag heller inte. Ser man såna här matcher som betydelselösa så ger man upp säsongen. Går man in på halvfart i elithockey så kommer man få lida för det inte bara i den matchen, utan framöver också.
Matcher är inte betydelselösa bara för att dom inte har direkt inverkan på tabellen. Fråga Gunnarsson hur betydelselös matchen var igår. Fråga William Karlsson.
Att man går in i en sån här match med den inställningen är idioti och ett väldigt stort svaghetstecken. Det visar på nån nöjdhet som inte får finnas där när säsongen fortfarande är igång.
Men tydligen, efter allt gnäll på det, så är det numera helt okej att hv går in halvhjärtat och utan inställning, det förklaras ju bort numera. Är fansen alltså också nöjda med säsongen hittills och tycker att vi inte behöver spela mer?
Det är skillnad på att VILJA gå in med med 110%, eller säga att man gör det - mot att faktiskt göra det. Vårt undermedvetna och psyke spelar mer roll än vad man kan tro i en sån situation. Räcker med att man tänker “fan jag får inte skada mig nu med två matcher kvar innan slutspelet” för att man nästan automatiskt och omedvetet går ner i tempo. Behöver faktiskt inte ha nåt med “inställning” eller “hjärta” att göra.