Sånt här blir det.
Fattar dom ingenting av signaler?
Att sätta in andramålvakten i ett sånt här läge säger till laget att dom är nöjda med att dom klarat “målet” för säsongen, slippa kvalserien.
Så jävla korkat.
Schysst ändå att man ger Gunnarsson chans att revanschera sig för de första åtta puckarna, och jobba på sin räddningsstatistik… haha…
Bendelin är en ulv i fårakläder alltså. Jag är livrädd varje gång han ska intervjuas.
Det som är bra är dock att han är inte en coach som drar en jäkla massa klyschor, och han sammanfattar inte heller matchen minut för minut som Dahlén gjorde, utan han kommer med ganska intressanta och ovanliga uttalanden.
Måste vara allas dröm att få spela mot HV71! #Det kan inte göra ont! #Det kan inte vara jobbigt utan är redo för ny match redan i natt! #Spelare som aldrig har gjort mål denna säsong lyckats alltid göra det mot Hv!
Hv har en tränare med genialiska kommentarer ! Vart hittar de allt skräp?
Kan någon förklara för mig vad fan han yrar om i intervjun efter matchen?
“Det skulle vara som att ge honom skulden” säger Bendelin om att byta ut Gunnarsson.
ja, mycket smartare att låta en målvakt med noll självförtroende stå kvar och släppa in fyra puckar till. briljant.
Skäll ut laget för att dom svikit målvakten och förklara för gunnarsson att det inte är hans fel, istället för att fortsätta spela med ett hål i målet och kasta bort ens minsta chans till ett vettigt resultat.
Kul att han tar ansvar i alla fall. Även om det så uppenbart bara är en front för att få bort skulden från laget. När det är så uppenbart så funkar det inte heller.
På riktigt?! Vi låg en poäng från kval med Dahlén. Nu klarar vi kontraktet med marginal. Säsongen var körd efter fem omgångar med denne. Att vi nu klarar oss från kvalserien och får spela play in ska bara ses som en bonus. För kom ihåg att det här skitlaget byggdes av Stillman och nyss nämnde DAHLÉN.
Helt rätt. Dahlén var åt helvete, han tillsammans med stillman har förstört hv, vårat starka fina håve blå. Bendelin har gjort det JÄVLIGT bra utifrån de förutsättningar han hade. Laget hade inte sett ut som det gör, rent spelarmaterialsmässigt om Bendelin startat säsongen. Jag är JÄVLIGT glad att vi slipper kvalserien. Play-in är en stor bonus.
Tror ni verkligen att det skulle sett sämre ut med Dalhen??? Inte fan hade det gjort det, det hade sett lika bra ut eller bättre…
Att Stå och säga att det är mitt ansvar…jo det kan man ju göra men vad gör du åt det var ju frågan inte VEMS fel det är….Vi har två riktiga bottennapp med Bendelin, hemma mot LHC och sen detta, det är ju inte kul direkt.
Att vi ska splittra carlsson- WK och Rajala tycker jag inte, de funkade bra förra matchen och en sådan här match ska man inte dra för stora växlar av, släpp och gå vidare ……MEN DÅLIGT DET VAR DET!!!
Precis, det är ju rajala och co som kom in…sen så är Campoli, Salmeela och Pettan borta…tre av våra bästa backar….inte helt bra med tanke på det försvar som hv har i år.