Omgång 53: Brynäs IF - HV71

Jag skulle inte ens bli glad om HV71 på något konstigt vänster vann sm-guld. Dom förtjänar det fan inte. Jag skulle nog bli ilsken istället. på 1 säsong har dom lyckats krossa mitt HV-Hjärta och fått mig att nästan hata laget jag älskat i snart 20 år eller kanske mer.

Det handlar om hur man tar guldet, Hur man tar sig dit. Hur man kämpar och sliter för sitt lag.

Hur glädjetårarna sprutar ut från fansen efter en match som inte gäller någonting av en enorm stolthet över hur man inte viker ner sig oavsett vad. Man försöker ALLTID och ger ALLTID allt. Då får förtjänar man guldet.

I år har jag inte känt detta 1 gång.

Vart är mina Hjältar?

LOL

Tro mig. Detta lag vinner inget guld! Tror inte dom vinner någon mer match denna säsongen. Dom är redan på golfgreenen med sina feta lönekonton.

Laine, Ledin, Jouenssu, Sundh, Ward, Falk är bara några spelare med köttarskallar vi tappat de senaste säsongerna.
Killar som aldrig i hela sitt liv skulle acceptera detta!
Nu har vi flinande Nilsson och en backhandsflippande Krog och det är bara några av skitspelare som inte räcker till längre på denna nivå!
In med fysik och tjurskallighet som blir nya hatobjekt!
Jämtin ser ju ut som rena lammet jämfört med vad vi trodde vi skulle få tillbaka!
Vi åker runt med klubban som en dressyr gör på sin häst! Börja tacklas för fan!!!

Tror nog att du skulle jubla rätt rejält om Hv mot all förmodan skulle ta guldet.
Och om dom skulle vinna så skulle det vara en sjuhelsikes bragd :smiley:

Bara hoppas att sponsorerna sätter ned foten ordentligt efter denna säsong.
Verkligen visar att det här vill vi inte betala för.

Annars kommer de där jävla mupparna sitta på kontoret och vända på stenar igen, och fortsätta att ha seriens dyraste trupp utan resultat.

Lägger så mycket tid och pengar på detta lag, men nu är det fan snart slut med det.

Måste rensas ordentligt i ledningen, stillman och thorwalls borde ju avgå självmant, annars saknar de ju fullständigt verklighetsuppfattning och självinsikt.
Så trött på denna jävla svågerpolitik(som jag hört råder), vad skulle det annars vara om de behåller sina tjänster???

Nån som ff är nöjd över tränarbytet? De dom har presterat är jag alldeles övertygad om att dahlen inte gjort sämre.
Försvarsspelet är dåligt… men anfallspel er är ju ännu sämre!
Dessutom sämre matchcoach än bendelin får man ju leta efter!

Faan va jag saknar Dahlen!.

Det beror på hur man tar det iofs. För att ta guld så måste man ha det jag beskriver. Så då vore det en fin bedrift. Men om man skulle lyckas vinna det utan det så skulle jag inte bli glad. Men ingen av möjligheterna existerar ens. Om det inte är så att spelarna är under press att spela på ett visst sätt av Bendelin kanske. Man säger ifrån och skiter i hans spel och spelar det man vill och vinner på rätt sätt genom det. Då skulle jag bli glad, För då har man velat från början men inte kunnat på grund av tränarna.

Haha men vad gör dom :laughing: :laughing: :laughing: detta är fan det sämsta jag sett hv spela.det finns ju inte ord till eländet.Hoppas Brynäs går för 10an nu,det är det som håller matchen i spänning :smiley: :smiley:

Pelle Bäckman skulle jag vilja se i Hv båset!
Hade fan inte fått se ut så här!
Och där kom 8-0!!!
Försvaret är världsklass ju!!!

Dahlen kändes som han hade mer Hjärta för klubben än vad Bendelin har, Det saknar jag. Anders Olsson skulle ta över helt tycker jag. Tror det är bättre faktiskt.

Den här matchen ska fan stå med på varje jävla spelares CV. :imp:

Rajala/Carlsson/Karlsson ligger samtliga på -5 kanske dags att byta ut den kedjan i denna match och se vad som händer. WK brukar ju i normala fall vara en av de få forwards som jobbar hem, men idag visar resultatet något annat.

Äntligen hemma efter att ha lämnat arenan.

Det bara kokar i mig. Jag har aldrig sett ngn liknande!
Hur fan kan man ens åka iväg på bortamatch om man inte ens tänker göra ett försök att vinna densamma?!

DET SKA FANIMIG VARA BLODSMAK I MUNNEN EFTER VARJE BYTE!

Nu lägger jag av. Lägger av med HV. Så länge dom där slipsarna sitter kvar i höga positioner i föreningen så kommer de inte bli ett dugg jävla bättre.

Vilken ung spelare lockas av att spela i ett ungdomslag i HV när a-laget och organisationen skiter i att utvecklas å gå framåt? Detta raset är inte nytt för i år… det började redan efter guldet -10. Har man inte ett a-lag som presterar så kan man bygga 200 isytor om man vill, man kommer fortfarande inte locka bra spelare!

Nä fy fan. Locket på.
Ha de bra HV kamrater, mitt stöd, min entusiasm, mina supporterpengar och framförallt min tid behövs mkt mkt bättre hos min familj!

Vi kanske borde erbjuda våra tjänster till HV71? Kan ju knappast bli sämre. :unamused:

Finns inte en enda spelare som kommer vara nöjd med 8-0 i baken, bl det värsta jag sett i hv någonsin
Hoppas bara laget kan ladda om till kvalmatcherna å hinna spela in några skadade backar.

Fast det är ju ganska jämt nu hv lirar pp :wink:

Jag tycker faktiskt synd om Gunnarsson. Varför byts han inte ut? Finns ingen anledning till att sänka honom totalt:/

Jag funderar allvarligt på att utbilda mig till tränare och göra allt för att få bli tränare i HV71, Om man brinner så mycket för laget så måste det ju vara bland det bästa man kan göra. Undra vad det finns för möjligheter när man aldrig spelat hockey?

Haha! Ja det var väntat och på något sätt håller jag med. Matchcoachen Dahlén kanske är istränaren Olssons assisterande tillsammans med Olausson som tar försvarspelet?

Jaaaaa!