Omgång 53: Luleå HF - HV71

:laughing: :laughing:

Djävla hemmadomare Lule spelaren sparkade undan wesslaus klubba :exclamation:

domaren är rätt kass.

bp igen

Hur kan Luleå inte görs mål på de lägena??? Tur och Wesslau räddar Hv…och varför får Luleå alla PP?!

Berglund åker på en billig utv, får ej en klar utv/straff o sen åker Karalahti på en solklar utv…

Tidsfråga innan det blir 1-1. HV har ju slutat spela.

När ska man inse att matcherna är 60 och inte 20 minuter?

Domaren gör vad han kan för att Luleå ska få en in ett mål.

HV kanske inte spelar sin bästa hockey men det är fan inte lätt med dessa kassa domare. Rätt många billiga utvisningar på HV-spelare nu och domarna lyckas missa tjuvsmällen på PC, när de slår bort Wesslaus klubba samt hakningen i Berglunds friläge…

Icke Det blir åka av i Tredje :smiley:

Dåligt med målchanser idag HV! Måste upp upp upp till slutspelet!

Ja det får vi verkligen hoppas, för det som sker nu kommer inte att hålla. Det är viktigt att vinna denna matchen, för om resultaten i SHL står sig som dom är nu har HV fortfarande chansen på 2:a-platsen!

HV spelar otroligt bra försvarsspel vilket lovar gott inför slutspelet. All cred för det. Otroligt bra ! Vet inte hur man plötsligt fått till det så jäkla bra !

Wesslau är övermänsklig sista matcherna !

Det enda som jag är väldigt missnöjd med i denna matchen är Powerplay. Man får inte vara så sjukt slö att man drar ned tempot och ger bort varenda PP. Dra UPP tempot istället.

Spelare som kastar bort ett PP genom att dra NED tempot ska INTE vara inne. Hellre en fjärdefemma som jobbar skiten ur sig än en förstauppställning som knappt orkar passa runt pucken. Där måste Andreas ryta till ordentligt. Det är slöseri att betala biljetten upp till Luleå när man spelar så …

PS Domarna fegar ur och ratar alla Luleå-utvisningar.

igen :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

suck

Herregud! När ska dom lära sig att hålla sig på plan?

Orolig för sllutspelet för Emil johansson då han är riktigt svag man mot man situationer me kroppen

Denna av Malte var ju inget att säga om men några skulle HV haft med :exclamation:

Jag är inget fan av kompensationsutvisningar, men jag tror att tråklule åker på nästa 2a

Vad har hänt med Tråklule dom spelar ju FRAMÅT :question: