Omgång 6: Frölunda HC - HV71

Dags för match 6 denna säsongen, Frölunda står för motståndet och en stort gäng av HV-supportrar väntas till Scandinavium då man gör en upprepning på fjolårets återförening av Klapp & Klang.

shl.se/shl-arena/38505/ - fakta inför matchen. Frölunda ligger på en 9:e plats med 6 inspelade poäng och HV71 är jumbo med 5 poäng.

Det är mao en riktig “6-poängsmatch” i morgon kväll. Pucken släpps kl 18:30, matchen sänds på C-More Sport.

HV71 saknar följande spelare: Andreas Jämtin (knäskada), Johan Davidsson (knäskada), Mattias Karlsson (axelskada)

Vänder det inte imorgon så blir jag förbannad!

När man äter, skiter och sover HV71 och man har bara gått o väntat att det äntligen ska dra igång igen efter ytterligare uttåg i kvarten och en rejäl utvärdering av Hv! Och så får man återigen lida! Nu hoppas jag att Dahlén ger grabbarna den friheten att släppa loss som han sa efter skitmatchen mot Luleå! Hv ska spela med full gas framåt utan att tänka med extremt mycket fart men tyvärr har tyngden har glömts bort när renoveringen gjordes och det lider vi extremt av.
Kanske läge att spela med lite uns smartness då!

Saftdrickande tränare var jag trött på redan under J.K tid och trodd vi skulle slippa få se det igen men icke!

Dax att våra nordamerikanska lirare visar lite hur hockey spelas på andra sidan med fart och rakt på mål!
Det har varit blekt på den fronten men imorgon vinner vi!

6-1 blir det till Hv och allt gnäll på Dahlén är som bortblåst för Hv spelar som i trans! Härligt!

Dags att inkassera en liten vinst då.
Passar bra då en hel del supportrar kommer att vara på plats.

Då jag inte tillhör en av de som tycker att domedagen har kommit efter 5 spelade matcher så har jag lite is i magen i minst 3-5 omgångar till. Men det är ändå dags att leverera nu. Tre poäng hade nu placerat oss på en delad fjärde plats.

Vi får hoppas på att spelarna går ut med en j*vla energi & visar vart skåpet ska stå.

Tre mål från krog imorgon, två från PC.
5-1 till HV tippar jag med hjärtat.

Tidigt på säsongen, varje match är en sexpoängsmatch, varje match kan innebära ett pendlande mellan de tre första platserna och de tre sista platserna. Vi må vara värdelös med tanke på att vi bara tagit poäng i tre av fem matcher. Vi har bara vunnit två av fem matcher. Vi har förlorat med mer än “udda målet” i hela en gång. Inget annat lag i serien lär förlora med mer än “udda målet” den här säsongen, inget annat lag lär spela tre oavgjorda matcher den här säsongen. Eftersom att vi bara har en fjärdeplats i antalet mål framåt, och bara en PP% på 20… där vi haft hela 16 PP och två av de lag som gjort fler mål än oss har haft blygsamma 34 möjligheter i PP så finns det absolut ingenting som tyder på att vi överhuvudtaget kan vinna en match i år. Utöver att försvarssidan, bevisligen!, ser bra ut… så är allt annat katastrof och det är supertydligt att Ulf Dahlén behöver avskedas samtidigt som Fredrik Stillman säger upp sig själv. Jättetydligt!

Vi är därför chanslösa mot Frölunda idag, redan på förhand. Det är ju självklart.

Fast, om man inte är korkad i skallen så vågar man tro att det faktiskt kan bli vinst. Redan på förhand.
Det blir en klassisk 4-2seger idag.

Har bara positiva känslor från Scandinavium. 2 vinster förra året (1 på övertid) och inte förlorat där på 2 år.
Här är lite statistik om det kan muntra upp pessimisterna :slight_smile:: oxybet.se/fr214lunda-vs-hv-7 … 451/?evm=2

De har dessutom inte sett så imponerande ut år.

Tyvärr tror jag att det blir torsk med 5-3 i dag. Gagnon är tvåmålsskytt redan i första perioden, Uffe belönar honom med en total istid i matchen på 08.59. När Frölunda har vänt ett 0-2 underläge till 4-2 efter 13.47 i andra perioden tar Uffe timeout, han är upprörd och fuck, fuck fuuuuuuckkk ekar över hela Scandinavium. Frölunda gör strax efter timeouten 5-2. Uffe visar handlingskraft direkt och byter plats på Krog och Wille. Tredje perioden ägs av HV mot ett Frölunda som spelar på resultatet. Tack vare Uffes innovativa coachning reducerar HV efter 19.02 genom PC.
Edit. Givetvis är det dock ingen anledning till panik efter matchen. 49 omgångar kvar och spelet visar ju som vanligt tydliga tendenser till förbättring. För att inte tala om att vi har många nya spelare…

Enligt dagens JP så verkar det som att Krog spelar ihop med Nilsson och Strandberg, Pilut spelar J20 så Johan L går in som ordinarie. Kolan axelskadad, glädjande är dock att Jämtin är på is och spelar troligtvis mot FBK nästa lördag.

Fyller på med lite info kring kvällens lag.
Precis som Robert skriver så kommer Pilut att lira med J20 idag, så även Filip Sandberg. Dahlén har då istället valt att plocka upp två andra killar ifrån J20, Joel Kellman och Christoffer Törngren. Enligt Dahlén så ska dessa killar få chansen från start.

Tänkte också bara flickan in och berätta att nedsläpp är 18:30, inte 18:45.

Hahahah, gick verkligen inte att hålla sig från skrattdöden när man läste dedär. Nåja, jag har en magkänsla utav att Hv71 kommer göra sin första välspelade match idag och att vi går hem med 3p för första gången denna säsongen. 3-5 till Hv71 och självklart så ratar PC in en puck. OBS: Mycket möjligt att det är hjärtat som skriver detta och inte hjärnan

Nu med alla bytte i kedjor önskar jag åtminstone dessa bland forwards då de finns bevis för att de funkat tidigare:

Gagnon Krog Sterling, de gick bra på FS och Gagnon bröt mönster i PP med att gå in via köksvägen på mål med skott och blev ibland mål.
Nilson Riley Jämtin, Liket just nu då de funka här också under FS och de fanns tendens till farlig kedja.

Sandberg/Liket Wille PC, när Nilson blev avstängde efter sitt slagsmål mot saik så lira Sandberg med Wille och PC där de hitta varandra bra och kan under hel säsong få ihop de bra och så kan Liket ibland komma in nåt byte med sin lite mer tyngd och aggressivitet helt enkelt.

Strandberg Brithén Bengtsson, ung kedja som hade fint samarbete på FS med härligt teknik och fart helt enkelt.

De är ej konstigt att Johan Larsson inte vart helt 100 då Dahlén verka vilja ha honom som offensiv back då Larsson må ha bra skott men i grunden är han mer defensiv än offensiv även om han kan hota med skott från blå.

Vet mycket väl att detta är tråd om dagens match så på tal om den nu. Jag hoppas/tror att 3 perioden mot Luleå fick igång laget så vi nu snart äntligen kan börja plocka 3or och jag hoppas de börja idag så vi börja klättra i tabellen =D Just känns laget lite som 2011/2012 då de också va en del borta men ej lika mycket då bortgången av Liv gjorde mycket inledningsvis.

Kom igen nu alla spelare så ni kan återvända “hem” till Jönköping med bra spel och 3 poäng från Götet !! :smiley:

Alla i laget vet vad som gäller i eftermiddag. Hoppas bara de kan spela hockey i 60 minuter, för då har Frölunda inte ens chans.

dödsrunor med självironi är det bästa som finns :laughing:

Jag tror som sagt innan på vinst, med plopp-ljud och icke-newtonsk fluidrörelse!

Noll för fotsvettsindianerna, massor för oss.

Varför får Strandberg så mycket istid match efter match? Kan någon förklara det?
Det måste vara något med han som inte jag ser…

Som vanligt här inne inför matcherna, de flesta jättepositiva. Det blir storförlust ikväll…
Då måste Stillman avgå.

Han är en av få som går rätt på kassen och försöker utmana backarna när han kommer in i offensiv zon. Hans produktion kommer nog igång snart.

(enligt mig alltså. Hoppas det är okej att tycka något här inne).

För man vet vad man får ut av honom varje byte. Han gör ytterst sällan ett dåligt byte och även fast han själv inte syns allt för ofta i poängprotokollet så har han en tendens till att göra andra bättre. Gillar Strandberg skarpt.

Märkligt hur man kan ifrågasätta Strandberg, som är en av få som verkligen vill göra något när han har puck. Grym inställning! Han får gärna lira 23/min match, för min del.

För övrigt tror jag det blir jämt ikväll. FHC är snudd på lika ojämna som HV. Slutar nog 3-2.

Patrik: du menar inte Sandberg?? För Strandberg har ju öppnat säsongen mycket bra. Och Strandberg är även en egen produkt, och de ska vi vara rädda om.

Strandberg har varit bland de bästa denna säsong, kan bli en kulturbärare!

Vore oerhört skönt med en vinst ikväll!

Håller med, vi har slarvat bort nog med egna produkter, ta vara på dem istället

Underbart!
Nya kedjor igen vilket ger gubbarna lugn o ro!?

Hur tänker Dahlén där egentligen? Ska det lossna någon gång så låt kedjorna få vara mer än en match hur ska man annars känna harmoni och chans att hitta varandra? Är en jävla skillnad o lira ihop på träningar då närkamps spelet har minskat med 50%!

Så länge han ändrar runt till höger o vänster och vänster till höger i kedjorna så kommer det aldrig att lossna utan stjälpa laget än mer för det blir ju ingen trygghet alls!

Blir förbannad när jag ser detta o tror det blir torsk igen för att det kommer bli hönsgård då det ändras om!