Omgång 6: Frölunda HC - HV71

Håller med dig egentligen men har lärt mig att jag har fel. Uffe gillar att titta på video och är seriens mest initiativrika matchcoach så därför blir spelarna egentligen bara tryggare av att byta miljö. Spelarna skulle må som bäst och känna som mest trygghet om de fick byta kedja/femma varje period. Nu kom jag just på att de faktiskt får det så jag är inte orolig. Till sist så har det faktiskt bara spelats fem matcher hittills samt att vi har många nya spelare så än en gång känn ingen oro…

Det håller jag absolut inte med om. Det är inte samma villkor nu för SHL-klubbarna som det var för ca 10 år sedan.
Får du fram en riktig talang så är det i princip omöjligt att behålla han.
Eller du kanske tycker att HV71 har slarvat bort spelare som Ullström, Tedenby, Almqvist, Petersson, Fasth, Fantenberg m.fl?
Nämn gärna ett par egna produkter som HV71 har slarvat bort dom senaste åren :slight_smile:

Jompii: Önerud är väl ett ypperligt exempel

Inte direkt. Man kan inte bara ha kvar spelare för att de är egna produkter, det gäller att prestera också.
Simon ville ha mer speltid när han spelade i HV71 vilket han inte kunde få då det fanns spelare som var bättre än honom. Han valde då att flytta till ett bottenlag för att få spela mer. Just nu så huserar han i en tredje/fjärde kedja i MODO med en speltid på ca 14 minuter per match. Så de flesta håller nog med mig att HV71 knappast slarvade bort Simon.

Btw, vet någon hur många bussar NBS/Klapp & Klang åkte ner med?

Frölunda - HV71 2-6
Ted Brithén

Någon som vet någonting om Joel Kellman? Intressant med en ny junior, men hur gammal är han, hur har han presterat i j20 osv?

Enligt Sportbladet ska domarna ha mikrofon på sig ikväll, hoppas att man får följa konversationerna på isen från tv-soffan under kvällen.

Joel är född 94:a och värvades in inför denna säsongen från Malmö där han var kapten för deras J20-lag.
En riktigt stabil tvåvägsspelare som har varit väldigt bra i J20. Visste sedan tidigare att han var vass framåt (50p förra säsongen) men de matcherna jag sett honom så är det främst i defensiven som han glänst. Gör alltid sitt jobb och vinner ganska mycket närkamper trots sin ringa storlek (179 cm/77 kg). Skulle inte förvåna mig om han får chansen i BP ikväll.

Blir förbannad när jag hör Dahléns intervju inför matchen.

Samma här, “Det är inte så farligt”, “Vi har många matcher på bortaplan”. Vad blir nästa ursäkt?

samma här, han har verkligen noll självkritik

Är matchen försenad?

bra start :confused:

Såg att de va igång nu. Skön start tycker jag. Kört hårt grabbar, jag tar ett järn ist för att bevittna misären ikväll!

Jag undrar, tycker många fortfarande att Dahlén är en bra tränare?

Asså herregud…

Helt makalöst knappt 5 min och 0-2

Fyfan.

2-0 till Frölunda redan :neutral_face: Riktigt tamt försvar vid 2-0 målet. Herregud, åker ju slalom förbi Johansson/Larsson!

Är Dahlén kvar efter början av nästa vecka kommer jag vara väldigt förvånad, det finns ingenting som fungerar, vill vi reparera allt detta i SHL eller i Allsvenskan?

0-2.
Var är tågan? Varför så loja i defensiven?

22 är gudabenådad, men är han verkligen rätt som kapten?
Nån måste leda laget när inte dahlen förmår.

Bp nu. Kom igen HV!